sc0rpi0n Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Trenger en ny dumpventil. Den dumpen jeg har nå. trekker så inmari med falsk luft, at motoren ikke står stille på et bestemt turtall, den vandrer bare, elr dauer.. hva vil dere anbefale av dumpventil? 160 hk. 0.5 bar escort rs turbo.. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Sikker på at det er fra dumpventilen a? Lenke til kommentar
sc0rpi0n Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Sikker på at det er fra dumpventilen a? 7078117[/snapback] ja, for før jeg satt den inn, så fuska ikke motoren i det heile tatt. også leste jeg det på nettet:) Lenke til kommentar
exs Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) også leste jeg det på nettet:) 7081335[/snapback] hehe.................... Endret 17. oktober 2006 av exs Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg vet av erfaring at RST er flink til å suge opp dumpen på tomgang. Jeg fant en løsning for å få dumper som åpner lett til å fungere 100% da jeg hadde min, kan fortelle om det om ønskelig. Likevel, det enkleste er å finne deg en lett shimsbar stempel-dump. Jeg brukte TurboXS RFL på min IST og var veldig fornøyd. Vær ops på at den må shimses hardere etter en tids bruk. Fjæra slakkes, men etter en justering eller to, slutter den å slakkes. Lenke til kommentar
sc0rpi0n Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg vet av erfaring at RST er flink til å suge opp dumpen på tomgang. Jeg fant en løsning for å få dumper som åpner lett til å fungere 100% da jeg hadde min, kan fortelle om det om ønskelig. Likevel, det enkleste er å finne deg en lett shimsbar stempel-dump. Jeg brukte TurboXS RFL på min IST og var veldig fornøyd. Vær ops på at den må shimses hardere etter en tids bruk. Fjæra slakkes, men etter en justering eller to, slutter den å slakkes. 7091178[/snapback] ja kan du ikke fortelle meg om ideen? er dritt lei av at den dauer i kryssan noen ganger:P Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Dumpen jeg hadde hadde for myk fjær, så den ville blitt sugd opp på tomgang. Dette løser man med en justerbar bleed-ventil på vacuumslangen. Denne slipper inn en ubetydelig "falskluft" slik at suget blir svakere og dumpen ikke åpner på tomgang. Dette er en kjent løsning, men for meg var ikke dette nok. Min hadde allerede en bleed, men jeg misstenkte at bliden reduserte TRYKKET i sugeslangen ved ladetrykk. Dumpen er avhengig av dette for å holde tett. Min løsning ble da å fjerne bleeden som sto der, for så å montere en egenkomponert løsning. Kort fortalt lagde jeg en bleed med enveisventil. På tomgang kunne det suges luft gjennom enveisventilen (hengende kuleventil), mengden justerte jeg på en skrue. Ved ladetrykk sperra enveisventilen, slik at bleeden ikke fikk slippe ut noe. Det gjore at dumpen fikk fullt mottrykk ved ladetrykk og var helt tett, OG at den ikke ble sugd opp på tomgang. Dette fungerte glimrende de 2 årene jeg hadde bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå