Gå til innhold

En verden uten religion: Et bedre sted å leve?

Anbefalte innlegg

En verden MED religion er et bedre sted å leve.

8444593[/snapback]

Dessverre ikke, siden det holder oss tilbake, og blir brukt til å villede folk og utrette brutale og grusomme ting. Religion spilte en rolle da vi var mer primitive, men nå er det bare i veien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokre innlegg er fjerna, har du eit synspunkt i emner som dette er det fint om du og tar del i diskusjonen, ikkje berre kastar ut dine meiningar og lar det være med det.

Lar temaet som akkurat kom opp stå i tilfelle andre har lyst å diskutere det. :)

Lenke til kommentar
Jaja, det ender nok med at alle ateistene dreper de troende til slutt en ny grotesk krig.

8447711[/snapback]

Utsøkt logikk. Siden du ikke får påstå ting uten å begrunne dem, kommer ateistene til å drepe de troende. Ok.

Men, til poenget. Du skrev:

En verden MED religion er et bedre sted å leve.

8444593[/snapback]

Og jeg lurer på hvorfor du mener dette.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg legger til dette sitatet, hvilket jeg tror det var Isaac Asimov som sa:

"'Don't you believe in flying saucers', they ask me? 'Don't you believe in telepathy? — in ancient astronauts? — in the Bermuda triangle? — in life after death?'

No, I reply. No, no, no, no, and again no. One person recently, goaded into desperation by the litany of unrelieved negation, burst out: 'Don't you believe in anything?'

'Yes', I said. 'I believe in evidence. I believe in observation, measurement, and reasoning, confirmed by independent observers. I'll believe anything, no matter how wild and ridiculous, if there is evidence for it. The wilder and more ridiculous something is, however, the firmer and more solid the evidence will have to be.'"

Endret av andir
Lenke til kommentar
En vanlig ateist vil ikke tro på noe som helst. En fundamentalistisk ateist vil benekte det meste. Tro er forhatt ord i deres ører.

8448787[/snapback]

Hva er en vanlig ateist, og kan du være vennlig å begrunne dette synet du forfekter?

Lenke til kommentar

YEAH Fuck you, fuck me, fuck everything!

Er det slik ateistene virkelig tenker? Jeg vil si at ateistene har mye mindre etikk og moral i forhold til hva f.eks. en kristen person har. Har selv en kusine som var den store bitcha, helt til hun ble pinsevenn for et par år siden. Snillere jente skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Er det slik ateistene virkelig tenker? Jeg vil si at ateistene har mye mindre etikk og moral i forhold til hva f.eks. en kristen person har. Har selv en kusine som var den store bitcha, helt til hun ble pinsevenn for et par år siden. Snillere jente skal du lete lenge etter.

8456275[/snapback]

Språket sier mye om en persons dannelse.

Lenke til kommentar

Er det slik ateistene virkelig tenker?

Tror du forvirrer ateisme med nihilisme.

Jeg vil si at ateistene har mye mindre etikk og moral i forhold til hva f.eks. en kristen person har.
Mindre som i antall? Jeg vet ikke om vi kan ramse opp ateisters menneskesyn på kollektivt vis ettersom det ikke er en felles lære. Men jeg vil tro at ateister foranker sitt menneskesyn og verdier i logikk og gjensidige rettigheter enn det kristne gjør, som med sin tro bare kan referere til gud. Gud sa det, derfor er det rett.
Har selv en kusine som var den store bitcha, helt til hun ble pinsevenn for et par år siden. Snillere jente skal du lete lenge etter.

Har vel med miljøet hun vanker i mer enn religion for seg selv. Se bare på kristne menigheter som harselerer homofile o.l for hva de mener er synd, virker ikke som at religionen har stor positiv påvirkning om de har slik oppførsel.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Er det slik ateistene virkelig tenker?

Noen gjør det, andre ikke. Det går ikke ann å generalisere ateister på denne måten, mer enn en kan generalisere de som ikke tror på Julenissen.

Jeg vil si at ateistene har mye mindre etikk og moral i forhold til hva f.eks. en kristen person har.

Utdyp dette, hvis du har lyst. Jeg vil gjerne vite hvorfor jeg, som har en ateistisk virkelighetsoppfatning, er mindre moralsk enn kristne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...