Supernaut_ Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Noen som vet om det går ann og kjøre Windows logon-script silent? At det går i bakgrunnen og ikke kan lukkes. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Nå er NOD32 mer enn bare et antivirusprogram, og det hadde du visst om du hadde lest litt om NOD32. 7135972[/snapback] Fortell meg. Eset NOD32 can detect adware, spyware, viruses, rootkits, and other malicous attacks. Men du synes at det at du får lov til å bruke NOD32 er en grunn til å bruke Windows istedetfor et annet OS? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 endrebjorsvik: Det der er et suspekt spørsmål hvor du vrir på det jeg har sagt. Dette er jeg overhodet ikke interessert i å diskutere med deg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Du skriver jo selv at én av hovedgrunnen til at du bruker Windows, er at du kan bruke NOD32. Hovegrunnene til at jeg bruker Windows: Cuteftp 7 - 8 suger, selv om de har fikset (Shift+L) Mediamonkey Microsoft Office 2003 Microsoft SQL Manager 2005 Corel Paint Shop Pro XI NOD32 Nero 7 Ultra Edition Tilkobling til eksternt skrivebord Windows Live Messenger Object Desktop Ingen andre programmer som jeg har testet ut til dags dato kan gi meg de nøyaktig samme funksjonene, og jeg tror få av de er tilgjengelige eller særlig funksjonelle på andre plattformer. Jeg synes bare det er merkelig å velge et antivirus-program som grunn til å velge Windows, når man slipper antivirus-programmer på andre operativsystemer. I tillegg kunne du kanskje vært så vennlig å fortelle hva annet NOD32 inneholder. Siden det visstnok er mye mer enn det jeg har funnet. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg ble desverre "tvunget" til å selge min Mac pga utdanning og fremtidlig karriere innenfor SAP, VISMA, ERP og CRM generelt.. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 når man slipper antivirus-programmer på andre operativsystemer. 7141488[/snapback] Hva gjør du den dagen det faktisk kommer et virus på det operativsystemet du bruker og som kan gjøre stor skade? Hvis det skulle finnes en nettside med skadelig innhold for ditt operativsystem, hvor ligger beskyttelsen? Hvis du har en beskyttelse mot det, ja så kan jeg si at jeg foretrekker den formen for beskyttelse jeg kan ha i Windows bedre. Jeg foretrekker Windows, fordi jeg da med tredjepartsprogrammer kan beskytte meg meget godt og kan ha full kontroll over det. På samme måte beskytter tydeligvis selve operativsystemet (eller smooth wall?) deg, når du eksponerer deg for nettet. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 På samme måte beskytter tydeligvis selve operativsystemet deg, når du eksponerer deg for nettet. 7142100[/snapback] Helt korrekt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Jeg foretrekker å velge blant et hav av svært avanserte tredjepartsprogrammer til å utføre den oppgaven. Dessuten tilbyr Microsoft gratis programvare som Windows Brannmur og Windows Defender. Det kan jo sammenlignes med at du i Linux laster ned og installerer pakker som gjør diverse oppgaver. Dog skal jeg være enig i at Linux har en sikrere kjerne enn Windows, men samtidig må jeg påpeke, som så mange andre har gjort før meg, at det er noen grunner til at det blir laget slem programvare som angriper windowssystemer. 1: Hat mot Microsoft 2: Windows er mest brukt, og der kan man da gjøre mest skade 3: Windows er svakere enn andre systemer (diskutabelt) Endret 24. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg foretrekker å velge blant et hav av svært avanserte tredjepartsprogrammer til å utføre den oppgaven. Og likevel liker du Opera, og argumenterer for at med Opera får en alt integrert. Jeg har ikke mye sansen for dobbeltmoral. [...] at det er noen grunner til at det blir laget slem programvare som angriper windowssystemer.1: Hat mot Microsoft 2: Windows er mest brukt, og der kan man da gjøre mest skade 3: Windows er svakere enn andre systemer (diskutabelt) 7142338[/snapback] 1. Virker logisk, men en sitter ikke i drittsinne og koder virus. 2. Tar en og gjør matten på dette, finner en at forholdstallene mellom markedsandel og antall virus ikke stemmer. Mac har 4-5% markedsandel, men de har definitivt ikke mange mange tusen ulike virus, sammenlignet med Windows' virusmengde og markedsandel. Markedsandel er rett og slett ikke nok. 3. Enig, Windows er svakere enn andre, samtidige systemer. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Setter strek for Windows VS Annet OS-merke-debatt ___________________________ Se retningslinjer i startinnlegg. Moderatorer bes hjelpe til hvis det blir et problem... Endret 24. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Kan ikke noen komme inn her og si noe grusomt irriterende, intetsigende og provoserende? Jeg vil krangle. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Setter strek for Windows VS Annet OS-merke-debatt___________________________ Se retningslinjer i startinnlegg. Moderatorer bes hjelpe til hvis det blir et problem... 7142630[/snapback] Neitakk, den går jeg ikke med på. Du glemte streken. Sånn skal det gjøres: Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Orket ikke lete opp bildet. Men nå er iallefall streken satt, hehehe. Hva om vi forsøker å danne et windowsmiljø her, heller enn å diskutere tekniske ting? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Ser ingen grunn til å ikke diskutere OS vs OS? Med mindre du er redd for å gå tom for argumenter Det trenger ikke bare å gå på det tekniske, det finnes flere aspekter ved valg av plattform. Endret 24. oktober 2006 av Izte Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hva om vi forsøker å danne et windowsmiljø her, heller enn å diskutere tekniske ting? 7142720[/snapback] Håper det var et retorisk spørsmål for jeg orker å ha en diskusjon om diskusjon her. Bill Gates er en klok mann, hør bare på dette: - Selv om 3 millioner datamaskiner blir solgt i Kina hvert år, og at folk ikke betaler for programvaren, så vil de gjøre det en gang i framtiden. Så lenge de har tenkt å stjele programvaren, så vil vi at de skal stjele vår. De blir på en måte bli avhengige, og da får vi vel finne en måte å innkassere på, ved neste tiår. (1998) Flere gullkorn fra Bill (Skal vi kalle han en small eller big bill mon tro? ) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Ser ingen grunn til å ikke diskutere OS vs OS? Med mindre du er redd for å gå tom for argumenter Det trenger ikke bare å gå på det tekniske, det finnes flere aspekter ved valg av plattform. 7142912[/snapback] Bruker 1 sier: Jeg liker Windows best jeg. Bruker 2 sier: Jeg liker Linux best jeg. Problemet oppstår i begge av disse tilfellene: Bruker 1: Din jævla idiot! Du kan da ikke være så dum? Eller Bruker 2: Du er dum hvis du bruker Windows. Det suger. Mange har en manglende evne til å godta andres valg til OS. Du ville nok knapt forstått hvorfor jeg bruker Windows. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Jeg er fullt villig til å diskutere OS vs OS her Tenk hvis du er en hacker. Du vil bli berømt (i et miljø). Du finner en svakhet i Windows og sender et virus ut til verden. Men dette viruset er bare en av mange og til slutt finner man en patch. Men tenk deg at en hacker finner et virus til Linux. Da ville han bli kjempeberømt, selv om feilen blir rettet ganske fort. Hvis du hacker Linux er du faktisk den første som noen gang har greid det! EDIT @ Marley: Vi gjør jo ikke det? Endret 24. oktober 2006 av Judofyr Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Men tenk deg at en hacker finner et virus til Linux. Da ville han bli kjempeberømt, selv om feilen blir rettet ganske fort. Hvis du hacker Linux er du faktisk den første som noen gang har greid det! 7142993[/snapback] For å være litt kjedelig, men korrekt; -Folk hacker Linux-maskiner daglig. Å ha et sikkert OS er ikke en unnskyldning for å være dum. Om jeg slår på SSH, og setter root-passordet til "admin", vil boksen være tatt over i løpet av timer. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jadda, men her tenker jeg på "hacker" som en som finner en svakhet i selve systemet/kjernen og lager et virus ut av det I tillegg er Windows stengt kildekode, mens Linux er åpen. Så det burde være mye lettere å finne svakheter i Linux... Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hvis du hacker Linux er du faktisk den første som noen gang har greid det! 7142993[/snapback] Du er absolutt ikke den første hackeren da. Kanskje cracker, men det er noe annet. (Ja, jeg vet det er lett å gå seg vill i ordjungelen.) Jeg er fullt villig til å diskutere OS vs OS her 7142993[/snapback] Men det har ikke alle andre. Selv om denne kaféen har vinduer, syns jeg disse vinduene bør være rettet mot noe annet enn Linux og Mac. (I hvert fall ikke alle) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå