Heilage Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Igjen, det går på preferanser. Hva man liker best. Haha. 98SE var blåskjerm. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Og veldig ofte kom feilen "sirkulerende overflødighetskontroll" når man skulle kopiere filer. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Og veldig ofte kom feilen "sirkulerende overflødighetskontroll" når man skulle kopiere filer. 7130615[/snapback] Den slår til her iblant og den. Hver gang jeg skal installere GTA: Vice City. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Og hver gang jeg skal kopiere LOST - S02E12 - Fire+Water til den eksterne harddisken. Irriterer piss. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Og hver gang jeg skal kopiere LOST - S02E12 - Fire+Water til den eksterne harddisken. Irriterer piss. 7130645[/snapback] Hmm... Mulig dette fungerer bedre om du legger inn drivere for hovedkortet ditt fra produsenten. Altså chipset-drivere, som f.eks. VIA, Intel og Nvidia. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Og bruk for all del ikke FAT som filsystem... Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Et raskt spørsmål til neitakk ang. Opera 9: I de tidligere versjonene åpnet nye sider seg i ny tab, men i v9 så åpnes de i nytt vindu . Jeg regner med at det bare er en liten innstilling en eller annen plass, men jeg har gått meg fullstendig "lost" og klarer ikke å finne ut hvor og hva jeg skal endre. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Det har jeg ikke opplevd. Verktøy -> Innstillinger -> Avansert -> Faner Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det har jeg ikke opplevd. Verktøy -> Innstillinger -> Avansert -> Faner 7133035[/snapback] Takk, der var den. Det er her jeg har lett tidligere også, men da har nok "blind-spoten" bak i øyet visket ut opsjonen "Open windows instead of tabs". Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Hehe, det hender man overser ting ja Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hovegrunnene til at jeg bruker Windows:...blabla... NOD32 ...blabla... 7130542[/snapback] Så du ser på det som en fordel at Windows trenger antivirus? Og du bruker Windows fordi da får du bruke dette deilige antivirusprogrammet, som faktisk hadde vært helt unødvendig på andre operativsystemer? Endret 23. oktober 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Ser poenget ditt, og ventet at det ville komme. En av grunnene til at jeg ikke vil bruke andre OS, er at om trusselen skulle komme så har jeg ikke god nok antivirus. Nå er NOD32 mer enn bare et antivirusprogram, og det hadde du visst om du hadde lest litt om NOD32. Programmet gir meg en kontroll jeg ikke har over Linux fra dag 1, fordi det tar tid å lære seg å takle Linux. Det er tid jeg ikke gidder å ta meg, fordi det ikke er av interesse. La meg også få påpeke at det er de _som lager_ virus som har skylden. Windows blir ikke et dårligere os for det om. Endret 23. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) neitakk: Du kan skylde på biltyven så mye du vil, men det betyr ikke at det er lurt å la bilen din stå ulåst med nøkkelen i tenningen. Du sier at du ikke har kontroll i linux fra dag 1, og at det gjør linux uinterresant. Betyr det altså at du nekter å bruke andre OS rett og slett fordi du ikke er i stand til å oppnå full innsikt og kontroll fra dag en? Med den holdningen er du nok stuck med WinXP resten av livet. Endret 23. oktober 2006 av jorgis Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Jeg er nok det du. Linux krever at en må sette seg inn i ganske mye. Skal jeg kunne gjøre akkurat det samme fra dag 1 i Linux, som i Windows, må jeg sette meg inn i ting som tar lenger tid enn 1 dag. Og da må man ha interesse for å klore med et operativsystem helt ned i svært grunnleggende ting. Det er ikke en holdning, det er en interesse. For å si det slik: Den dagen det kommer et fullverdig OS hvor man kan kjøre alle programmer som kjører i Windows rett ut, da bytter jeg på flekken. For det er programmene jeg bruker, ikke plattformen. Den bare er der og holder alt på plass. Ser forresten ikke det å bruke Windows resten av livet som noe negativt. neitakk: Du kan skylde på biltyven så mye du vil, men det betyr ikke at det er lurt å la bilen din stå ulåst med nøkkelen i tenningen. 7137441[/snapback] Og det du sier er at hvis noen en dag klarer å lage et svært skadelig virus som når din linuxburk, så har du låst bilen din med hva? Jeg har et antivirusprogram som oppdaterer seg kontinuerlig, og dermed kan stoppe viruset før det når ting det kan skade. Har til dags dato aldri blitt angrepet av skadelig programvare. Endret 23. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 NOD32 er ikke gratis? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Trodde det skulle forekomme mest Windows-snakk i "Den store Windows-tråden" men jammen meg har OS-krigen blusset opp her også.. Hvor vil det ende egentlig? Jeg har både benyttet Windows og Mac OS og har opplevd at faktisk min Windows var mer stabilt enn Mac OS. Aner ikke hvorfor men.. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Når det kommer til multimedia, er jo også Windows en god plattform.Mac ser jeg på som en god plattform for de som driver med grafisk design og videoredigering, men Linux er for de som elsker å klore i selve plattformsystemet på den evige jakt etter perfekt konfigurasjon og et perfekt oppsatt nettverk. Det er akuratt slik jeg tenker også.Jeg har selv Ubuntu på denne maskinen, men det er meget sjelden i bruk. Jeg merker at Ubuntu er mye raskere, "renere", og meget brukervennlig, men allikevel så vanskelig. Nå vet ikke jeg om man egentlig må kunne masse kommandoer og slikt for å utnytte Ubuntu maksimalt, men jeg har iallfall et inntrykk av det. Det å sette seg inn i masse kommandoer, konsoll og slikt, orker jeg ikke. Jeg føler rett og slett at det blir litt vanskelig med konsoll. Dessuten er jeg veldig avhengig av visse spill, som jeg ikke får spilt med Ubuntu, men med Windows. Slik jeg bruker pcen nå, så tror jeg ikke jeg trenger noe "mer" enn Windows, men om jeg noen gang skal begynne med designing, massevis av bilderedigering og lignende, så tror jeg Mac er tingen. Endret 23. oktober 2006 av NorthGarden Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Jeg syntes Windows er et glimrende OS og med Vista, har egentlig ikke Mac OS de fordelene det en gang hadde: nemlig stabilitet, pene effekter og Widgets.. Edit: inntrykk fra RC Endret 23. oktober 2006 av Zande Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 NOD32 er ikke gratis? 7137694[/snapback] Ikke egentlig (nei dette er ikke oppfordring) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Trodde det skulle forekomme mest Windows-snakk i "Den store Windows-tråden" men jammen meg har OS-krigen blusset opp her også.. Hvor vil det ende egentlig? 7137730[/snapback] Her diskuterer vi bare vennlig opp- og nedturer med forskjellige OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå