Gå til innhold

Cafe le Windows

Anbefalte innlegg

Prat om og rundt Windows, slik som for eksempel linuxfolka gjør i Den "frie" kafeen.

Har du store problemer med et eller annet i Windows, er dette ikke den tråden du stiller spørsmålet i...

Hvis en tråd som dette eksisterer fra før av, beklager jeg denne trådopprettelsen. Hvis ikke: Ta den i bruk og la oss danne et hyggelig windowsmiljø...

Nye og nødvendige retningslinjer:

1: Ikke lage dårlig stemning

2: Ikke diskutere hvilke hvilke operativsystemer som er best så lenger det ikke er eksempelvis w2k VS XP

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prat om og rundt Windows, slik som for eksempel linuxfolka gjør i Den "frie" kafeen.

Har du store problemer med et eller annet i Windows, er dette ikke den tråden du stiller spørsmålet i...

Små problemer med Windows har vel også sin rett som egne tråder og jeg ser ikke helt behovet for en samletråd for "småproblemer". Stakkars brukere som skal lete gjennom en stor "kaffe"-tråd for å finne løsningen på ett problem.

For forumet sin integritet så er det bedre at hvert enkelt problem løses i egne tråder og retningslinje #4 sier jo klart i fra at småprat (over en kaffekopp) skal skje andre steder.

Lenke til kommentar

Dette er ikke en support-tråd. Hvem har sagt at det skal være en tråd hvor en får hjelp til småproblemer?

Det jeg tenkte, var at vi mangler en tråd som dette for dem som foretrekker Windows.

Andre kafeer her på forumet:

Backstage (Musikkprat)

Webkafeen (Web- og HTML-prat)

Den frie kafeen (Linuxprat)

Så hvorfor ikke en kafe for Windows?

Lenke til kommentar

Pingla: Du skjønner tydeligvis ikke greia med «kafe-konseptet»?

Ikke alle småting fortjener egne tråder. Mange tråder om små, ganske ubetydelige ting som det heller ikke er veldig viktig å «fikse» eller få svar på med en gang, vil ta fokuset bort fra trådene som det haster mer med. En kafe vil avlaste resten av forumdelen.

Edit: Forresten bra emnetittelforandring, neitakk. ;)

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Jeg tror vi har folk nok her til å danne et lite windowsmiljø. Linux er ikke eneste OS som fortjener en egen "bevegelse". :p

Jeg er forresten meget fan av Windows XP. Synes det er det desidert beste OS som er lagd. Det var ikke så bra da det kom ut, men med alle forbedringene og oppdateringene de siste fem årene så sitter vi i dag med et utrolig stabilt og velfungerende OS. Blir nok lenge før jeg hopper over til Vista ja. Kanskje når Vista har fått fire/fem år på seg?

Lenke til kommentar
Pingla: Du skjønner tydeligvis ikke greia med «kafe-konseptet»?

Ikke alle småting fortjener egne tråder. Mange tråder om små, ganske ubetydelige ting som det heller ikke er veldig viktig å «fikse» eller få svar på med en gang, vil ta fokuset bort fra trådene som det haster mer med. En kafe vil avlaste resten av forumdelen.

Avlasting, jeg vet ikke? Er bare redd for at tråder blir stengt med henvisning til at det finnes en tilsvarende post i "kafe"-tråden. Det må iallefall ikke bli slik at "kafe"-tråden skal avlaste forumet på problemløsning.

Å ha en "kafe"-tråd som sticky for generell diskusjon (uten problemløsning) kjøper jeg og det vil som du sier avlaste resten av kategorien for "gpp" om Windows.

Lenke til kommentar

Vet ikke om "neitakk" har lest igjennom "Den Frie Kafeen", men det stilles da vel enkelte spørsmål om Linux der også?

Vet ikke helt hva denne tråden skal være godt for.

Jada, jeg vet at "neitakk" prøver å forklare, men slik jeg ser det, så blir det slik at hvis det blir som "neitakk" har bestemt seg for, så blir dette bare en møkka tråd med bare shitprat.

Vet ikke helt om denne tråden kommer til å bli brukt til noe jeg. Tror faktisk ikke det. Isåfall MÅ den bli en Poll. Hvis ikke dør denne tråden temmelig fort.

Lenke til kommentar
Vel, "Windows-folket" er på en måte ingen egen gruppe, veldig mange bruker Windows men føler ingen tilhørighet til noen gruppe slik Linux-folk gjør. I alle fall slik jeg ser på saken.

7081466[/snapback]

Er forsåvidt enig i den påstanden. De få som føler tilhørighet til Windows kommer neppe til å ha fast tilholdssted i denne tråden. Tror den kommer til å dø ut om noen dager.

Andre kafeer her på forumet:

Backstage (Musikkprat)

Webkafeen (Web- og HTML-prat)

Den frie kafeen (Linuxprat)

7078318[/snapback]

Hva med Macafé?

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Jeg sier jo ikke at det _ikke_ skal være support-tråd. Det jeg ønsker, er at vi kan snakke om windowsting her på samme måte som det snakkes om linux i den "frie" kafeen.

Jeg synes det er på høy tid at vi som faktisk foretrekker Windows fremfor Linux, også rotter oss sammen.

Poll? Hæ?

Så: Noen som ser frem til Vista, eller er XP mer enn godt nok for mange år frem i tid?

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...