buskmann Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg fikk hvit strek i bomringen i Oslo i går. Har klippekort, men kjører så lite at jeg glemte å betale den regningen. Jeg er vel nå på minussaldo, etter det jeg forstår. Betalte den regningen på 25 klipp nå, går vel ut fra nettbanken i morgen. Får jeg tilleggsgebyr og blodpris nå, eller går dette bra? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg fikk hvit strek i bomringen i Oslo i går. Har klippekort, men kjører så lite at jeg glemte å betale den regningen. Jeg er vel nå på minussaldo, etter det jeg forstår. Betalte den regningen på 25 klipp nå, går vel ut fra nettbanken i morgen. Får jeg tilleggsgebyr og blodpris nå, eller går dette bra? 7076988[/snapback] Hender at de ikke registrerer brikka, har skjedd et par ganger her også, når jeg har liggi for nærme bilen foran, og kjørt litt fort. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Det finnes vanligvis en "din side" hos bomvegselskapet, du logger deg inn med dine kundeopplysninger og får vite status på ditt abonnement, f.eks hvor mye du har igjen på klippekortet. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Edit: Jeg bomma visst der. Klippet fra Fjellinjen sine sider: Gul strek: Passering i Bompengeringen i Oslo: Gul strek betyr at du er fotografert for MULIG ulovlig passering. Gul strek utløser automatisk videofotografering og gis hvis du kjører i et AutoPASS-felt uten gyldig avtale, feil montert brikke eller brikke med feil på. Enkelte nye biler med metalliserte frontruter (solfilm) blokkerer radiosignalene, og passeringen gir gul strek fordi brikken ikke kan leses. Noen bilmerker har et åpent felt rett bak speilet eller på frontrutens sider. Sjekk bilens instruksjonsbok. Husk at det tar 3 til 5 dager fra innbetalingen har funnet sted til den er registrert hos Fjellinjen AS. Dersom du akkurat har tegnet ny avtale vil det lyse gult til Avtalen er registrert og du mottar brikken. Dette vil normalt ta noen dager. Dessverre har det vist seg at sporadiske feil i lysgivningen forekommer. Er du i tvil anbefaler vi å logge deg på "Min side" og sjekke din brikkesaldo, eller bruke vår kontofon med nummer 22 98 40 30. Husk å ha ditt brikkenummer klart. Endret 16. oktober 2006 av Tee-Zee Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Ovenstående gjelder GULT symbol, buskmann fikk hvitt! Hvitt betyr at man har få klipp igjen (ev. få dager igjen til du skal betale abonnementet for de som har det). Du er IKKE på minus før du får gult symbol. Selv har jeg god erfaring med avtalegiro hos Fjellinjen, da grabber de i kontoen og henter det det har bruk for når det er noen få klipp igjen. Endret 18. oktober 2006 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Pluss er hvitt, og strek er gult etter det som sto på fjellinjen sine sider, hvertfall. Dermed regner jeg med at det er korrekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Gult signal: Du har trolig ikke gyldig abonnement. Enten har du ikke brikke, eller du har ikke betalt. Eller det er feil på brikken din, eller andre feilårsaker. Hvitt signal: Du har gyldig abonnement, men det er ikke lenge til det går ut (enten på tid eller på klipp). Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Det finnes ikke HVIT strek i Oslo. Kopierer igjen fra Fjellinjen.no (Denne gangen MED bilder): Hvitt pluss: Passering i Bompengeringen i Oslo: Hvitt pluss er en påminnelse om å fornye din avtale. Gul strek: Passering i Bompengeringen i Oslo: Gul strek betyr at du er fotografert for MULIG ulovlig passering. Endret 18. oktober 2006 av Tee-Zee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå