tobler0ne Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei! Jeg har noen spørsmål her. Det er nemelig på tide med en ny mobil. Og spørsmål om den nye teknologien må stilles. Bare så dette er sagt: NetCom blir operatøren. 3G Jah. Altså, jeg har noen uklare ting om 3Gen. - Når jeg er innenfor 3Gnettet, bruker mobilen da 3G på alt GPRS/EDGE ville gjort? - Om 3G blir en total erstatning for GPRS/EDGE, vil 3Gen gjøre det dyrer å surfe på internett osv? Eller blir det samme priser, men raskere hastighet (jeg snakker ikke om det som er "only for 3g"). - Om det er dyrere å bruke 3G til internett enn det er å bruke GPRS/EDGE til internett, kan man da velge mellom 3G/GPRS/EDGE? NetCom Da var det NetCom's tur. - Jeg vil igjen gjerne ha YoungTalk, men lurer på om det fremdeles er mulig å overføre restsaldoen etter bindingstiden er over til et kontantkort. Gjorde nemelig det med mobilen jeg bruker nå. - NetCom sier at man betaler maks 20 kr per dag til internett. Gjelder dette YoungTalk/Kontant også? - Er det prisforskjell på Video-MMS og MMS? Uhm... Nå er det sikkert noe jeg har glemt å spørre om Ja ja. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Svarer etter beste evne: 3G - Ja. Dersom du har 3G-dekning, bruker telefonen 3G der den vanligvis ville brukt GPRS/EDGE. - Nei. NetCom har samme pris for 3G/GPRS/EDGE. Det er kun hastigheten som er forskjellig. - Svarte delvis på dette ovenfor. Vil legge til at mange telefoner har en innstilling som gjør at du kan velge om man vil bruke 3G der det er tilgjengelig eller kun GPRS/EDGE. NetCom - Saldoen følger nummeret, og følger med ved endring til Kontant. Dersom du endrer til et abonnement, får du saldoen i fratrekk på kommende fakturaer. - Enn så lenge gjelder maksprisen for all datatrafikk. Etterhvert vil prisen bli differensiert for bruk via mobil og bruk via PC. Per idag er maksprisen kroner 20 per dag for alle abonnement (gjelder muligens ikke kontant, dette har jeg ikke dobbelsjekket). - Nei. Det var en feil som gjorde at MMS som inneholdt video ble belastet på en annen måte enn "vanlig" MMS. Dette er fikset nå. MMS med video inngår også i MMSmania. Hei!Jeg har noen spørsmål her. Det er nemelig på tide med en ny mobil. Og spørsmål om den nye teknologien må stilles. Bare så dette er sagt: NetCom blir operatøren. 3G Jah. Altså, jeg har noen uklare ting om 3Gen. - Når jeg er innenfor 3Gnettet, bruker mobilen da 3G på alt GPRS/EDGE ville gjort? - Om 3G blir en total erstatning for GPRS/EDGE, vil 3Gen gjøre det dyrer å surfe på internett osv? Eller blir det samme priser, men raskere hastighet (jeg snakker ikke om det som er "only for 3g"). - Om det er dyrere å bruke 3G til internett enn det er å bruke GPRS/EDGE til internett, kan man da velge mellom 3G/GPRS/EDGE? NetCom Da var det NetCom's tur. - Jeg vil igjen gjerne ha YoungTalk, men lurer på om det fremdeles er mulig å overføre restsaldoen etter bindingstiden er over til et kontantkort. Gjorde nemelig det med mobilen jeg bruker nå. - NetCom sier at man betaler maks 20 kr per dag til internett. Gjelder dette YoungTalk/Kontant også? - Er det prisforskjell på Video-MMS og MMS? Uhm... Nå er det sikkert noe jeg har glemt å spørre om Ja ja. Takk på forhånd! 7076977[/snapback] Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Tusen, tusen takk! Det var virkelig gode nyheter! Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 OBS! Maxpris på 25 kroner dagen for internett gjelder bare når man har tilleggstjenesten DATAmania til 20 kroner/mnd. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 OBS!Maxpris på 25 kroner dagen for internett gjelder bare når man har tilleggstjenesten DATAmania til 20 kroner/mnd. 7129895[/snapback] Dette stemmer ikke. Du finner mer informasjon på netcom.no: https://netcom.no/privat/abonnement/priser/datapriser.html Makspris på 20 kroner per dag gjelder alt forbruk *på mobilen*. Det er først hvis man skal bruke mobilen som modem e.l. at man enn så lenge trenger DataMania. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 OBS!Maxpris på 25 kroner dagen for internett gjelder bare når man har tilleggstjenesten DATAmania til 20 kroner/mnd. 7129895[/snapback] Dette stemmer ikke. Du finner mer informasjon på netcom.no: https://netcom.no/privat/abonnement/priser/datapriser.html Makspris på 20 kroner per dag gjelder alt forbruk *på mobilen*. Det er først hvis man skal bruke mobilen som modem e.l. at man enn så lenge trenger DataMania. 7134946[/snapback] Nei, gjelder visstnok bare for wap, opera mini osv koster mer enn 20, om dagen da det bruker samme profil som mobil som modem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå