Mira6 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Fikk min SE w710i på fredag, og har så langt vært jevnt over fornøyd med alle funskjoner. Nå har jeg imidlertid kommet hjem fra første joggetur, og jeg vet ikke om den er helt til å stole på når det gjelder hastighet og lengde... Har løpt en tur som jeg VET er MINST 4 km, og får at jeg har løpt 3,2 km. Dessuten viser den en snitthastighet på 5,5 km i timen. Det er jo pokker meg neste saktere enn jeg går. Joda - jeg stoppet et par ganger fordi bikkja måtte hilse på et par av sine artsfrender, og jeg løp ikke spesielt fort i dag - men 5,5 km i timen! Fikk også at høyeste hastighet var 9 km/t, og den raskeste distansen jeg løp i dag var nok heller rundt 15 km/t. Kalibrerte selv i går (brukte målebånd og tråkket opp en lengde). Er det noe jeg har gjort feil?? Noen andre som har prøvd?? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Fikk min SE w710i på fredag, og har så langt vært jevnt over fornøyd med alle funskjoner. Nå har jeg imidlertid kommet hjem fra første joggetur, og jeg vet ikke om den er helt til å stole på når det gjelder hastighet og lengde... Har løpt en tur som jeg VET er MINST 4 km, og får at jeg har løpt 3,2 km. Dessuten viser den en snitthastighet på 5,5 km i timen. Det er jo pokker meg neste saktere enn jeg går. Joda - jeg stoppet et par ganger fordi bikkja måtte hilse på et par av sine artsfrender, og jeg løp ikke spesielt fort i dag - men 5,5 km i timen! Fikk også at høyeste hastighet var 9 km/t, og den raskeste distansen jeg løp i dag var nok heller rundt 15 km/t. Kalibrerte selv i går (brukte målebånd og tråkket opp en lengde). Er det noe jeg har gjort feil?? Noen andre som har prøvd?? 7076920[/snapback] Få en til å måle lengden du løper med en bil el. l og stemmer lengden, kommer resten automatisk. Lenke til kommentar
Mira6 Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Få en til å måle lengden du løper med en bil el. l og stemmer lengden, kommer resten automatisk. 7077003[/snapback] Skjønner ikke helt hva du mener, jeg. Uansett hvordan jeg vrir og vrenger på det så stiller vel ikke telefonen seg riktig inn fordi noen måler opp med en bil for meg? Måler bilen 500 meter og telefonen 300, så blir det 300 okke som? Eller mener du at man kan måle distanser ved å sitte i bilen m telefonen? (sikkert dum, men skjønte ikke helt) Lenke til kommentar
Inc Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Bilen er for å finne faktisk distanse. Hvis telefonen er kalibrert riktig men fonen likevel regner, viser eller annet feil (her legges også feilmargin til grunn) så er det noe feil med telefonen. Sammenlign distansen med bil og telefon så finner du synderen. Telefonen basere seg på lengden og tiden du bruker å angitt distanse. Så sant ikke noe annet instrumet er inni bildet. Endret 15. oktober 2006 av regga Lenke til kommentar
genser Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Anbefaler heller å kjøpe Nokia 5500 Sport (Music Edition). Innebygget treningsmodus, og siden den støtter GPS via blåtann slipper du å bekymre deg for feil distanse, hastighet osv.. Skritteller er og blir unøyaktig. Lenke til kommentar
Mira6 Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Anbefaler heller å kjøpe Nokia 5500 Sport (Music Edition). Innebygget treningsmodus, og siden den støtter GPS via blåtann slipper du å bekymre deg for feil distanse, hastighet osv.. Skritteller er og blir unøyaktig. 7078071[/snapback] Nå har jeg akkurat kjøpt den da. Fornøyd med alt annet. Synes Nokia 5500 ser ut som en leketelefon, så den vil jeg ikke ha. Forstod forøvrig det med bil/telefon. Litt kort innimellom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå