snuskelusk Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Hei, For et par dager siden skjedde det noe merkelig med min datamaskin, den begynte helt plutselig å jobbe veldig tregt. Det er ikke mer en ca en mnd. siden pc'en var re-softet og alt har fungert perfekt. Jeg bestemte meg nå for å restarte pc'en først, for å se om det løste problemet(hehe). Da den skulle starte opp igjen brukte den ca 4 timer på å komme inn i Windows, og når den først var kommet inn i windows var den for treg til å kunne arbeide med.(altså brukte timer på å åpne vinduer osv.) Jeg restartet pc'en og kjørte siste fungerende innstilling, uten held, alt var like fjernt. Jeg prøvde å starte i sikkermodus, også uten held. Jeg mistenkte hdd'en for å være screwed, så jeg kjørte en rekke boot-diagnose programmer som testet både hdd, ram, cpu og chipset. De viste ingen error's på noen av komponentene. Det siste jeg har prøvd er å bruke WinXP CD og Reparere, alt ser ut til å fungere helt ok, men så begynner den så spørre om hvilken Windows som skal repareres, jeg velger da det eneste tilgjengelige alternativet: "C:\Windows>". Nå spørr den om administrator passord, Ettersom Jeg ikke har lagt inn et administrator passord på denne pc'en vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Vell, Jeg er selv tom for ideer, så jeg ber alle her som har en anelse eller et forslag om hva jeg kan gjøre til å gi en lyd. Takk Endret 15. oktober 2006 av snuskelusk Lenke til kommentar
phanti Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det beste tipset jeg har å komme med, er å reinstallere operativsystemet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det er fullt mulig å bruke et verktøy til å skrive over administratorpassordet med et nytt, og så kjøre reparasjon. Men alt sånt blir raskt mye mer arbeid enn å legge inn hele systemet på nytt. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå