Gå til innhold

UCAN2 -noe dritt!


Anbefalte innlegg

noen her som har ucan2 og er fornøyd?

 

eg har nettopp skiftet til det, og angrer veldig på det.. :ermm:

samme med en venninne av meg, vi blir jo sperret i hytt og gevær, UTEN å fatte at vi kan ha ringt så masse!

 

eg sjekket saldoen for noen dager siden, da var den på rundt 800 kr. ??

og så rett før eg la meg igår fikk eg mld fra netcom hint at nå hadde eg passert 1000 kr. når eg stod opp idag var tlf sperret for eg hadde plutselig ringt for hele 2000 kr mer!!

 

eg forstår det bare ikke! eg vet at eg ikke har ringt for så mye! den eg har ringt mest til denne mnd har ucan2 selv, så det skal jo være gratis.

 

venninnen min har samme problem og vi føler oss rett og slett lurt! tør jo nesten ikke ta i moben i frykt for at da får vi en regnig på 3000 kr!

hun venninnen min tok forresten de i å kreve mer penger enn de skulle.

 

kjenner noen seg igjen?

 

attpåtil er det 2 års bindingstid på dette dritet så får jo ikke byttet om!

har noen råd her om hva eg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2års bindingstid? på siden dems sier de 12mnd, altså 1 år.

Prøvd å ringe dem i forhold til dette med det som kan virke som en feilfakturering?

7076218[/snapback]

 

de sier så på nett i lik linje med at oppkoblingsavgift for interne er 48 øre, sannheten er 70 øre.

 

bare lureri. eg spurte når eg ringte om det var bindingstid, de sa ja -2 år.

 

frustrerende..

Lenke til kommentar
En venn av meg har samme abonemang som deg,og han ligger på 500kr i mnd sirka med dette abonemang,men han sa det går 3-4 dager mellom kver gang dem oppdaterer saldoen på hjemmesia si

7076396[/snapback]

 

eg sjekker det via netcom extra og der oppdaterer de hver dag.. de skriver alltid i meldingen: siden 14.10 kl 09.37 har du et forbruk på ....

noe sånt. men de har alltid tid og dato med så derfor er eg sikker.

 

men uansett, 2200 kr på 3-4 dager skal godt gjøres. eg hadde visst det om eg hadde ringt for sååå mye!

Lenke til kommentar

Kan det være at samtaler til andre Ucan2-abonnenter blir fakturert som normal samtaletrafikk først og deretter trukket fra i fakturaen? Kan det være at du har ringt så lenge til en annen Ucan2-abonnent at systemet ikke har klart å oppdatere "rabatten" før kredittgrensen kicker inn? -Jeg bare tenker høyt her.

 

Ellers er du ikke den første som er ytrer misnøye med Ucan2. Det samme forsåvidt med SEA NORGE som er noenlunde samme saken.

 

Det beste tipset blir vel "ring kundeservice".

 

Når det gjelder 2 års binding så er dette en sannhet med modifikasjoner. De har 2 års binding og dette kan de ha fordi de er en organisasjon og du dermed signerer på andre vilkår enn ved private abonnement. Ucan2-kunder har likevel muligheten til å oppgradere (dvs kjøpe ny mobil) etter 1 år, så den lange bindingstiden er ikke så skrekkelig likevel.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

eg fikk oppklart det!

 

ringte kundeservice et par ganger igår, var sånn passe :mad:, ja..

men fikk beskjed om å ringe et annet kundeservice som hadde stengt igår, og det gjorde eg..

fikk oppklarhet i dette, og de økte kreditten så nå er det åpnet igjen..

vet nå ikke hvor lurt det egentlig var :hmm:, men men..

 

eg hadde ikke ringt for 3000, som eg visste at eg ikke hadde.

men det eg hadde gjort var å fylle på et annet kontantkort, eg trodde jo at det kom i egen faktura, så derfor skjønte eg ikke bæret..

så ris til egen ræv, ja...:blush:

 

jaja, eg må bare beklage min lille utbryting igår.. var sånn passe forbanna igår, ja..

 

men eg synes fremdeles at det er litt for dyrt, dette abo..

merket stor forskjell da eg gikk over til ucan2 fra chess, for å si det sånn.

chess var bedre.

 

så at mange her ikke likte chess, og eg lurer, er det bare grunnet at de skiftet nett? de har ikke økt prisene, har de vel?

Lenke til kommentar

Fint at du fikk oppklart saken.

 

Dette abonnementet kan ikke på noen måte sammenlignes med Chess. Ucan2 subsidierer telefoner, så du får ca 1500 kroner i året til kjøp av ny mobil. Det får du ikke med Chess. I tillegg kan du søke hjelp hos alle NetCom-forhandlere, der Chess-kunder ikke får hjelp noe sted - med unntak av... kremt... Narvesen.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Det er ikke helt samsvar mellom hva man skriver i abbonementsbetingelsene og det ma nhar skrevet på telefonene sine:

 

Abbonementbetingelsene:

 

Ved bestilling av subsidiert telefon binder man seg i 24 måneder som Netcom kunde fra opprettelsesdato.

 

På telefonene:

 

Med Netcom Ucan2 Privat - 12 mnd.

 

Hvis man må ha et kundeforhold til NetCOm i 12 måneder i tillegg så er jo dette som å betrakte som en form for binding det også, man er bundet til operatøren for 24 måneder selv om man kan kutte ut UCAN2 privat etter 12 måneder.

 

Uansett så blir jo total prisene de opererer med totalt feil, de er faktisk enda høyere.

 

Nei, holder meg unna slike selskaper. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...