Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UiO Studentbynett - komme seg rundt UDP-sperringen

Anbefalte innlegg

Jeg bor for tiden på Sogn studentby, og tenkte jeg skulle prøve å komme meg rundt UDP-sperringen. Hvis det er noen som har gjort det før meg hadde det jo vært kjekt om vedkommende kunne kommet med en aldri så liten guide i denne tråden.

Jeg har søkt litt, og funnet en del rykter om at det bør være mulig å komme seg rundt sperringen ved hjelp av en VPN-tunnel. Er det hold i dette, eller er det tullball?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau, men jeg har allerede folk jeg kan lage en tunnel til, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal betale femti spenn i månenden for relakks egentlig.

Er det noen som har testet det her, eller forblir dette kun en teoretisk mulighet som ingen har tatt seg bryet med å skjekke om fungerer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg snakket med brukerstøtte i går, de påstår at det ikke finnes noen som helst måte utenom sperren. Da jeg spurte hvorfor, fikk jeg dog ikke noe svar.

Det kan godt hende at det faktisk ikke er mulig å komme seg rundt sperren, men jeg synes det høres litt rart ut.

Lenke til kommentar
Jeg snakket med brukerstøtte i går, de påstår at det ikke finnes noen som helst måte utenom sperren. Da jeg spurte hvorfor, fikk jeg dog ikke noe svar.

Det kan godt hende at det faktisk ikke er mulig å komme seg rundt sperren, men jeg synes det høres litt rart ut.

7162247[/snapback]

Jeg vil tro at VPN fungerer, da den kobler opp med TCP (så sant dem ikke har sperret enkeltporter). Når man først er koblet opp er alle slusene åpne. :) Ingenting er umulig, er bare at dem ikke -vil- at du skal omgå sperren :p

Lenke til kommentar

7162247[/snapback]

Kanskje de sier det fordi de ikke ønsker at du går rundt sperren? Når det er satt en sperre så er det som oftest for en grunn.

Tråd stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...