CAT-scan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg bor for tiden på Sogn studentby, og tenkte jeg skulle prøve å komme meg rundt UDP-sperringen. Hvis det er noen som har gjort det før meg hadde det jo vært kjekt om vedkommende kunne kommet med en aldri så liten guide i denne tråden. Jeg har søkt litt, og funnet en del rykter om at det bør være mulig å komme seg rundt sperringen ved hjelp av en VPN-tunnel. Er det hold i dette, eller er det tullball? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Høres sannsynlig ut at du kan komme igjennom via en VPN. Det du kan gjøre er å prøve relakks, som du finner her: https://www.relakks.com Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Jau, men jeg har allerede folk jeg kan lage en tunnel til, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal betale femti spenn i månenden for relakks egentlig. Er det noen som har testet det her, eller forblir dette kun en teoretisk mulighet som ingen har tatt seg bryet med å skjekke om fungerer? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Er det virkelig ingen på forumet som studerer ved UiO, og har prøvd å komme seg rundt UDP-sperringen? Det tror jeg rett og slett ingenting på. Nåh! Slutt med lurkingen og ut med språket! Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 DU kan jo alltids bruke XP's innebygde VPN. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Kanskje en vpn løsning fra http://www.gigahost.no/ kan fungere? om du kommer gjennom med vpn har du værtfall fri tilgang mot nettet, tcp og udp Endret 27. oktober 2006 av melsom Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg snakket med brukerstøtte i går, de påstår at det ikke finnes noen som helst måte utenom sperren. Da jeg spurte hvorfor, fikk jeg dog ikke noe svar. Det kan godt hende at det faktisk ikke er mulig å komme seg rundt sperren, men jeg synes det høres litt rart ut. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg snakket med brukerstøtte i går, de påstår at det ikke finnes noen som helst måte utenom sperren. Da jeg spurte hvorfor, fikk jeg dog ikke noe svar. Det kan godt hende at det faktisk ikke er mulig å komme seg rundt sperren, men jeg synes det høres litt rart ut. 7162247[/snapback] Jeg vil tro at VPN fungerer, da den kobler opp med TCP (så sant dem ikke har sperret enkeltporter). Når man først er koblet opp er alle slusene åpne. Ingenting er umulig, er bare at dem ikke -vil- at du skal omgå sperren Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Ja, jeg kan liksom ikke se for meg hvordan de skulle klare å komme rundt det faktum at VPN nødvendigvis må bruke TCP. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg snakket med brukerstøtte i går, de påstår at det ikke finnes noen som helst måte utenom sperren. Da jeg spurte hvorfor, fikk jeg dog ikke noe svar. Det kan godt hende at det faktisk ikke er mulig å komme seg rundt sperren, men jeg synes det høres litt rart ut. 7162247[/snapback] Kanskje de sier det fordi de ikke ønsker at du går rundt sperren? Når det er satt en sperre så er det som oftest for en grunn. Tråd stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg