Evil-Duck Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei! jeg skal ha meg en server som jeg vil skal vere så billig som mulig og med plass til mange hardisker. nå i starten vil jeg bare ha 2 500 Gb disker og mulighet for å koble til TV med S-Video. ellers så gjelder det bare å velge biligge deler.den slipper å vere veldig stillegående men ikke bråke noe helt grusomt helder takker for alle svar ! Lenke til kommentar
frodegb Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvor billig er det snakk om? herr slemme-and. Jeg så et Lian-Li kabinett på microplex idag, et slags mini-serverskap med micro-atx formfaktor. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCV300b&mcat=c435 Det er bare plass til to harddisker her, men det er litt av et stykke kabinett, men det finnes jo mye billigere alternativer med plass til flere harddisker. Hva skal du bruke serveren til? det er greit å vite. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Det skal vere en Fil server som jeg skal legge filmer og musikk inpå å ha mulighet å se filmer på TVen direkte fra serveren. spiller ingen rolle hvordan den ser ut og prisen bør vel helst vere under 5K vist det er mulig Lenke til kommentar
eXa Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) bruktmarkedet. kjøpe en billig gammel maskin og bare hive i de 2 diskene og et tv kort? Endret 15. oktober 2006 av eXa Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Ulike nettbutikker tilbry pakkeløsninger. Ellers kan du sette isammen en pc med et billig hovedkort, billigeste sempron, 512MB ram osv. Så får du det veldig billig. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Ulike nettbutikker tilbry pakkeløsninger. Ellers kan du sette isammen en pc med et billig hovedkort, billigeste sempron, 512MB ram osv. Så får du det veldig billig. Hilsen, efikkan. 7077012[/snapback] det er dette med hovedkorte jeg stusser litt på . de fleste hovedkort har bere 4 Sata inganger og jeg hadde planer om å kjøpe nye hardisker ette hvert som de 500 gb diskene har blitt fulle så finst det hovedkort med flere Sata inganger som ikke er så veldig dyre ? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Flere s-ata kontakter kan du jo utvide med senere ved å kjøpe et kontroller kort. Som f.eks et slikt som dette http://www.psdata.no/ps.asp?it=121911&mlevel=120500 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Flere s-ata kontakter kan du jo utvide med senere ved å kjøpe et kontroller kort. Som f.eks et slikt som dette http://www.psdata.no/ps.asp?it=121911&mlevel=120500 7077982[/snapback] Aha, så det med finnest å vil dette passe til alle hovedkort ? Lenke til kommentar
mrblc Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 du kan alltids gjøre som meg... jeg plukka opp et demokort på komplett til 700, kjøpte en cpu til 998, stappa inn et par billige 512 mB ddr rambrikker, og brukte et gammelt pci skjermkort hovedkortet hadde 8 satautganger, og 2 pata utganger.. og hvis det er for lite, legg til en pciexpresskontroller på kabinettsiden derimot måtte jeg ut med litt mer... men.. jeg likte ikke utseendet på lianli cube, så jeg gikk for stacker.. den koster litt, men kjøler hele systemet så utrolig bra, at jeg angrer ikke et øyeblikk... som entrylevel filserver burde det holde.. hovedkortet har også onboard 2 stk gigabit nettverkskort, så da har jeg backup om det ene skulle ryke.. seff er det vanskelig å oppgradere cpu på en sånn med tanke på at det er socket 939, men.. hvis du vil ha den muligheten den lille tiden am2 lever, så vil det koste deg ekstra... uansett.. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå