El Matador Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Heisann! Sitter her med en nedspammet maskin. Problemet er bare at jeg skal overføre noen store mapper til min maskin, men under overføringen kommer det opp meldinger om at filene er skrivebeskyttet o.l. (kopierer mappen over nettverket) Har prøvd å sende via MSN, men det gikk heller ikke. Hva er enkleste måten å få mappene kopiert over på? Har ikke ekstern harddisk eller lignende. Takk Lenke til kommentar
babyface Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvor mange gigabyte er det snakk om her? Har du prøvd både å hente filene fra en delt mappe på spammaskinen eller sende filene fra spammaskinen til en delt mappe med skriverettigheter på den nye maskinen? Har ofte opplevd at det ene virker mens det andre ikke virker... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Er snakk om en 17gb, altså overkommelig Har prøvd å hente mappene fra en delt mappe, skal prøve å sende nå. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 hvis ikke det funker kan du brenne alle mappene til dvd plater? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 total copy kan kanskje hjelpe Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 hvis ikke det funker kan du brenne alle mappene til dvd plater? 7075745[/snapback] Det går, men er bare sinnsykt stress. Dere aner ikke hvor treg den maskinen er Sånn går det når, mamma, pappa og søsken bruker den samme maskinen, uten noen beskyttelse Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) total copy kan kanskje hjelpe 7075750[/snapback] Men total copy kan du vel bare justere farten, samt sette den på pause om nødvendig. Endret 15. oktober 2006 av Zevs. Lenke til kommentar
babyface Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Er det 17 gig med filer som du absolutt vil ta vare på? Er jo en gyllen anledning til å fjerne rusk og rask du egentlig ikke vil ha, og så brenne resten ut på DVD. Men dersom maskinen er treg, så tar det vel en stund å sortere også.... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Er det 17 gig med filer som du absolutt vil ta vare på? Er jo en gyllen anledning til å fjerne rusk og rask du egentlig ikke vil ha, og så brenne resten ut på DVD. Men dersom maskinen er treg, så tar det vel en stund å sortere også.... 7075817[/snapback] Er ikke mine filer, men samma det Er 17gb med forholdsvis musikk, så ja, det skal tas vare på. Maskinen skal formateres helt, dels opp i partisjoner, osv. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 hei ! jeg tror det beste er å sette seg på den spamfyllte maskinen å kopiere filene derfra som en eller annen sa før meg , det skal fungere ! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 http://www.microsoft.com/windowsxp/using/m...ty/default.mspx http://www.hamachi.cc/ Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 hei ! jeg tror det beste er å sette seg på den spamfyllte maskinen å kopiere filene derfra som en eller annen sa før meg , det skal fungere ! 7075843[/snapback] Jepp, ser ut som om det fungerer flott. Tar bare lang tid Altså; Sende fra spam-maskinen til min, fungerer Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Total Copy gir deg også mulighet til å prøve på nytt dersom overføringen feiler, noe Windows ikke gjør. Evt. kan FTP være en mer robust løsning, men det krever noe mer innsats. Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Kanskje på tide å børste støvet av XCOPY?? Prøv "HELP XCOPY" i en CMD-box (DOS-box). Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Prøv en FTP-server! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Har fått overført filene, sendte dem fra spam-maskinen til min maskin. Funka fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå