Gå til innhold

Feilbrenning.......eller?

zZzZz

Anbefalte innlegg

Her en dag skulle jeg kopiere 5 cd-er...

De to første gikk helt fint, men på slutten av den tredje så Nero i fra at det ble "buffer underrun" (På de to forrige platene ble dette motvirket/unngått tilsammen 194 ganger). Men når jeg ser igjennom den feilbrente plata og originalen, så er alle filene der, begge er nøyaktig 624mb, og det finnes ikke noe som tyder på at det er feil.

Har Nero "lurt" meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt med..

På de to første platene sa Nero at buffer underrun var "unngått" 194 ganger. På den tredje sa Nero at det ble "buffer underrun"?

Hva er egentlig forskjellen? Jeg har også fått buffer underrun, men pga. brennerens justlink, så kan jeg ha så mange buffer underrun jeg vil. Platene funker like bra for det..

Men uansett, arbeidet du med noe spesielt da dette skjedde? For hvis ikke tør jeg våge å påstå at noe er alvorlig galt. Installer drivere til hovedkortet, sjekk at UDMA er aktivert, både på harddisker og på DVD-spiller/CD-brenner. Noen brennere har jumpere.. Hmm. Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

jeg har også justlink på brenneren, så det gjør ikke noe om det blir buffer underrun? (Unnskyld hvis jeg er veldig nybegynnersk :smile: )

Jeg jobbet vel ikke med noe særlig spesielt, surfa bare litt på internett.

Brenneren er forøvrig aOpen 40x/12x/48x

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 14:30, skrev zZzZz:

tar en cd av gangen, så jeg gidder ikke å legge de inn på harddisken.

Hva er egentlig buffer underrun?

Du bruker altså on-the-fly funksjonen? Leser av originalplata og brenner samtidig? Dette er ikke så smart hvis både CD-brenner og DVD-rom står på samme kabel. Brenneren får gjerne ikke data fort nok og det blir buffer underrun.

Selv bruker jeg aldri on-the-fly. Jeg krysser vekk dette. Da leser DVD-rommen inn ei plate på harddisken i løpet av et par minutt, og etterpå brennes dette i løpet av 4-5 min. Imaget på harddisken blir automatisk slettet..

Lenke til kommentar

Justlink "avverger" buffer underrun. F.eks. kan det bli avverget 219 ganger..

Uten justlink så ville platene blitt ødelagt.

Det er allikevel ikke anbefalt å brenne masse plater hvis justlink hele tiden må gripe inn. Da kan umulig brenneren brenne på full hastighet.

Jeg nevnte tidligere noe om drivere til hovedkort, UDMA osv. Hvis problemet bare kommer når du leser fra DVD-rom og samtidig brenner med CD-brenneren, så kan du vurdere å sette disse på hver sin IDE-kabel. Da vil dette problemet bli løst.

Jeg bruker som sagt aldri on-the-fly.

Quote:

Den 2002-11-06 22:06, skrev zZzZz:

gjør det ikke noe da om jeg får buffer underrun, siden jeg har justlink?

Er ikke helt sikker på det. Alle mine plater har fungert selv om justlink griper inn. Synes uansett ikke det er smart å brenne plater på denne måten. Men tror ikke det gjør noe, nei..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...