Gå til innhold

Formatere og installere linux ?

Myou

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er en spesiell versjon som jeg skal laste ned for å legge det inn på en bærbar pc og formatere den og installere linux så det er det eneste operativsystemet som er der. skjønner ?

for det er vel sånn ubuntu greier som man kan laste ned, jeg har formatert og lagt inn xp før, men lurer på om det er noe jeg må vite med linux, altså hva skal jeg laste ned ? ikke live versjon hvertfall, det vet jeg.

Noen forslag ?

og dette er en pc med 128 mb ram, vil det da funke ?

:)

Endret av 4S Matrix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beregn vanligvis 24timers svartid før bump, men forøvrig så ville jeg gått for å laste ned server/alternate install av foreksempel ubuntu (grunnet rammen din så må det bli serverinstallen)

Det skulle ikke lage noen problemer, og du kan formatere og installere med den cden.

Du må brenne den ut for å installere.

Det at du har litt lite ram gjør at du bør bruke en av de litt lettere skrivebordsmiljøene

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
hva mener du med 24 timers svartid før bump ?

7076646[/snapback]

I utgangspunktet skal man ikke bumpe i det hele tatt (ref: retningslinjene) men man kan gjøre det etter 24 timer hvis man ikke har fått svar

Og det er jo ikke alltid det er linuxmennesker pålogget, så jeg pleier å beregne at det tar 24 timer for å være sikret svar på et linux spørsmål.

Lenger tid i enkelte andre kategorier, mens kortere i kategorier som PRS eller OT-baren.

Begynt å laste ned server-cden?

Lenke til kommentar

Åja hehe :blush:

Eh jepp, har lastet den ned for en stund siden, og jeg prøvde å mounte den med daemon på den bærbare, men den reagerte ikke, så jeg høyreklikket på cd stasjonen på min datamskin, men da bare gikk den inn i filene, og der fant jeg ikke noe nyttig.... :ermm:

også prøvde jeg og boote, men den bare fortsatte inn som ingenting hadde skjedd....

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...