Gå til innhold

Hvilkene andre cpu'er enn intel og amd?

Hellemyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt va du personlig definerer som en prosessor? Men her har du i alle fall en liten liste over produsenter som jeg kom på i farta.

AMD

ARM

ATI Technologies

Freescale Semiconductor

IBM

Cyrix

Intel

MIPS Technologies

Motorola

nVidia Technologies

Sun Microsystems

Texas Instruments

Transmeta

Lenke til kommentar
hvorfor er det bare AMD og Intel vi får høre om?

7075358[/snapback]

Det er fordi de er de eneste nevneverdige som lager cpu'er til vanlige forbrukere. Andre produsenter som Sun, IBM osv. lager for det meste cpu'er brukt i servere eller andre større prosjekter utenom det vanlige forbrukermarkedet.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt va du personlig definerer som en prosessor? Men her har du i alle fall en liten liste over produsenter som jeg kom på i farta.

Freescale Semiconductor

Motorola

7075339[/snapback]

[pirk]Freescale er det samme som Motorola. Det er et datterselskap som produserer PPC CPUer + andre halvlederprodukter. [/pirk] ;)

Lenke til kommentar

Freescale Semiconductor

Motorola

7075339[/snapback]

[pirk]Freescale er det samme som Motorola. Det er et datterselskap som produserer PPC CPUer + andre halvlederprodukter. [/pirk] ;)

7077689[/snapback]

Freescale Semiconductor, Inc., formerly a Motorola Company, became a publicly traded company in July 2004 after more than 50 years as part of Motorola, Inc.

Ergo, Freescale er et eget firma uten tilknytning til Motorola...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...