Hellemyr Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei! Lurer på om det finnes noen andre prosessore merker enn Intel og AMD? Har sett i prisguide at det er noe som heter VIA, men har ikke sett så mye til de andre steder. Er Intel og AMD de eneste eller finnes det mindre prosessore merker? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Vet ikke helt va du personlig definerer som en prosessor? Men her har du i alle fall en liten liste over produsenter som jeg kom på i farta. AMD ARM ATI Technologies Freescale Semiconductor IBM Cyrix Intel MIPS Technologies Motorola nVidia Technologies Sun Microsystems Texas Instruments Transmeta Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg merner sånn prosessorer som blir bruke i dataer, ikke sånn mobil ting Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 hvorfor er det bare AMD og Intel vi får høre om? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 hvorfor er det bare AMD og Intel vi får høre om? 7075358[/snapback] de er vel de aller mest kjente merkene og de andre overskygges av de. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 men er det andre merker som laver cup til pcer bortsett fra VIA? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvis du ser litt lenger opp så ser du kanskje at jeg har postet en liten liste der... Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 hvorfor er det bare AMD og Intel vi får høre om? 7075358[/snapback] Det er fordi de er de eneste nevneverdige som lager cpu'er til vanlige forbrukere. Andre produsenter som Sun, IBM osv. lager for det meste cpu'er brukt i servere eller andre større prosjekter utenom det vanlige forbrukermarkedet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Til "vanlige" PC-er er det kun Intel, AMD og VIA. Intel og AMD satser på ytelse, mens VIA satser på lavt strømbruk/effektforbruk og lite varme. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Vet ikke helt va du personlig definerer som en prosessor? Men her har du i alle fall en liten liste over produsenter som jeg kom på i farta. Freescale Semiconductor Motorola 7075339[/snapback] [pirk]Freescale er det samme som Motorola. Det er et datterselskap som produserer PPC CPUer + andre halvlederprodukter. [/pirk] Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Vet ikke helt va du personlig definerer som en prosessor? Men her har du i alle fall en liten liste over produsenter som jeg kom på i farta. Freescale Semiconductor Motorola 7075339[/snapback] [pirk]Freescale er det samme som Motorola. Det er et datterselskap som produserer PPC CPUer + andre halvlederprodukter. [/pirk] 7077689[/snapback] Freescale Semiconductor, Inc., formerly a Motorola Company, became a publicly traded company in July 2004 after more than 50 years as part of Motorola, Inc. Ergo, Freescale er et eget firma uten tilknytning til Motorola... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå