halnes1 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Finnes det en kabel som man kan bruke å koble 1 tastatur til 2 maskiner? Har begge koblet til samme skjerm , men er litt travelt å måtte bytte tastatur. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Finnes det en kabel som man kan bruke å koble 1 tastatur til 2 maskiner?Har begge koblet til samme skjerm , men er litt travelt å måtte bytte tastatur. 7075039[/snapback] Det du trenger er en KVM-switch. EDIT: Denne, for eksempel. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Du kan også bruke en USB til PS/2 adapter, og så bruke splitter etter USB-enden og plugge en USB-kabel i hver pc. Det som er problemet er jo at begge maskinene vil få samme signal fra tastaturet Endret 15. oktober 2006 av sigen Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvis disse står i nettverk kan jeg anbefale Synergy. Da trenger du bare dra muspekeren til en av sidene på skjermen og den dukker opp på den andre (eller samme i ditt tilfelle) Tastaturet funker på den skjermen musen er aktiv på, så du trenger bare å dra muspekeren over kanten på skjermen din, så trykke på skjermen så du ser den andre PCen og da er mus og tastatur aktivt der. Så gjør du det samme bare i andre rekkefølgen når du skal tilbake. Tror nesten ikke du får det noe raskere, enklere og billigere enn det (synergy er gratis) Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) takker bestilte en med uttak for 4 maskiner med synergy må jo denne maskinen stå på når jeg bruker en annen. Endret 15. oktober 2006 av halnes1 Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det stemmer det, men jeg har altid en server stående så jeg bare kobler til PCer etterhvert som jeg har bruk for dem KVM er også bra, men jeg synes de av og til ikke har god nok kvalitet på videosignalet. Smakssak sikkert. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 KVM er også bra, men jeg synes de av og til ikke har god nok kvalitet på videosignalet. Smakssak sikkert. De jeg har prøvd er helt fine (som å være uten switch), men det er sikkert jeg som har vært heldig ..når jeg kun bruker det til reparasjon av maskiner, bryr det meg ikke så særlig Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 KVM er også bra, men jeg synes de av og til ikke har god nok kvalitet på videosignalet. Smakssak sikkert. De jeg har prøvd er helt fine (som å være uten switch), men det er sikkert jeg som har vært heldig ..når jeg kun bruker det til reparasjon av maskiner, bryr det meg ikke så særlig 7075653[/snapback] Ja, til rep og enkel bash er de geniale skal man overføre spill/noe video så er kvaliteten varierende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå