anders-j Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 hallo, jeg har i det siste fått blåskjerm pga NDIS.SYS, jeg leste en plass på nettet at dette var et nettverkskort problem. Jeg har innebygd nettverkskort i hovedkortet fra NVIDIA - AMD 939 socket hvis jeg ikke tar feil.. Jeg har nå avinstallert ethernet driveren og pakka inn et trådløst kort, og problemet ser ut til å være borte.. men hvis jeg skal på lan så må jeg kunne bruke det innebygde kortet.. Noen som har en løsning på problemet? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Mulig du kan finne en oppdatert driver for det innebygde og se om det fungerer greit. Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg prøvde å laste ned fra Nvidia sine sider, men da ble alt "fucked-up".. Litt kjipt =/ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei! Sjekk pcen for virus og spyware. Og så kan du forsøke systemgjenoppretting om det fungérte fint før. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 glemte å si det.. det er en nyformatert maskin dette gjelder.. xD Lenke til kommentar
persistent Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Ifølge Microsoft er dette problemet rettet med SP2. Har du SP2 på maskina ? http://support.microsoft.com/kb/818326 Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 of course ;D System: Microsoft Windows XP Home Edition Versjon 2002 Service Pack 2 Datamaskin: AMD Athlon 64 3700+ 2.21Gh, 1.00 GB RAM Fysisk adresseutvidelse(?) Når jeg går inn på Enhetsbehandling så står det et gult spørsmålstegn ved "Andre enheter -> Annen PCI-Broenhet" Kan det ha noe med saken å gjøre? selvom jeg ikke har fått blåskjerm etter jeg avinstallerte driverne? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvilke drivere har du avinstallert ? Bare nettverksdriverne eller alle nvidia-driverne (nForce) ? Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Som sagt tidligere er det bare ethernet driverne som er avinstallerte. Edit: Har lagt inn speccs i profilen nå Endret 16. oktober 2006 av anders-j Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Det Ndis.sys problem er ikke fixed med XP SP2. Har akkurat selv støtt på dette problem med mitt nyinnkjøpte 'ultra billige' ASRock775Dual-VSTA hovedkort (med en C2D E6600). 3 uker gammelt og med WinXP SP2. Dette HK (VIA chipset) har onboard 10/100Mbits nettverkkort (VIA no-name) og problemet med blåskjermer begyndte først, da jeg prøvte med noget overklokking. Jeg kan ikke drive frem en Ndis.sys relateret blåskjerm (ved overklokk), hvis jeg disabler Netverksctrl i BIOS eller bare disabler netverkskortet i 'Network Connections'. Jeg har derfor mistanke om, at når man øker FSB'en ved overklokk - da påvirker dette onboard-netverkskontroller. Dette på trods av, at PCI/AGP er låst i BIOS. Som sagt bare en mistanke! Har ikke hatt dette problem før med nogen andre hovedkort (chippset) og onboard nettverkskort (se profil). Det er egentligt ikke det helt store problem for mig, da jeg har et PCI Gigabit netverkskort som jeg monterer ved leilighet. Men det hadde jo vert fint, om man ku finne ut av en løsning (forklaring) med dette Ndis.sys problem. @ efikkan: Spar os venligst for dine "Cut & Paste standard svar" - de er kun bra for din postcount. Sett dig venligst inn i problemet - før du svarer! Og svar da kun, hvis du har en løsning! Kimmer Endret 17. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
persistent Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Dersom du kan finne ut hvilket hovedkort du har, kan du gå til hjemmesiden til hk-produsenten og sjekke for nye/oppdaterte nettverksdrivere der. Kan i noen tilfeller være en bedre løsning enn å bruke nvidia´s nForce drivere. Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) står i profilen men kan sjekke på komplett.no hvem som er produsent.. Edit: nå funker alt takker for alle svar Endret 17. oktober 2006 av anders-j Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Edit: nå funker alt takker for alle svar 7088409[/snapback] OK - det er jo bra - men kanske vi er nogen stykker, der sitter igen og lurer på, hva det egentligt var du gjorde - for at det ble bra! Kimmer Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 hvis du leser alle postene så finner du ut av det.. Men kan si det alikavell... Jeg gjorde som Persistent sa.. Gikk til produsenten sin webside og lasta ned nye drivere Altså, ikke Nvidia men ECS som da har produsert hovedkortet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå