Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NDIS.SYS blåskjerm - hjelp?

Anbefalte innlegg

hallo, jeg har i det siste fått blåskjerm pga NDIS.SYS, jeg leste en plass på nettet at dette var et nettverkskort problem.

Jeg har innebygd nettverkskort i hovedkortet fra NVIDIA - AMD 939 socket hvis jeg ikke tar feil..

Jeg har nå avinstallert ethernet driveren og pakka inn et trådløst kort, og problemet ser ut til å være borte..

men hvis jeg skal på lan så må jeg kunne bruke det innebygde kortet..

Noen som har en løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

of course ;D

System:

Microsoft Windows XP

Home Edition

Versjon 2002

Service Pack 2

Datamaskin:

AMD Athlon 64 3700+

2.21Gh, 1.00 GB RAM

Fysisk adresseutvidelse(?)

Når jeg går inn på Enhetsbehandling så står det et gult spørsmålstegn ved "Andre enheter -> Annen PCI-Broenhet"

Kan det ha noe med saken å gjøre?

selvom jeg ikke har fått blåskjerm etter jeg avinstallerte driverne?

Lenke til kommentar

Det Ndis.sys problem er ikke fixed med XP SP2.

Har akkurat selv støtt på dette problem med mitt nyinnkjøpte 'ultra billige' ASRock775Dual-VSTA hovedkort (med en C2D E6600). 3 uker gammelt og med WinXP SP2.

Dette HK (VIA chipset) har onboard 10/100Mbits nettverkkort (VIA no-name) og problemet med blåskjermer begyndte først, da jeg prøvte med noget overklokking.

Jeg kan ikke drive frem en Ndis.sys relateret blåskjerm (ved overklokk), hvis jeg disabler Netverksctrl i BIOS eller bare disabler netverkskortet i 'Network Connections'.

Jeg har derfor mistanke om, at når man øker FSB'en ved overklokk - da påvirker dette onboard-netverkskontroller. Dette på trods av, at PCI/AGP er låst i BIOS.

Som sagt bare en mistanke!

Har ikke hatt dette problem før med nogen andre hovedkort (chippset) og onboard nettverkskort (se profil).

Det er egentligt ikke det helt store problem for mig, da jeg har et PCI Gigabit netverkskort som jeg monterer ved leilighet.

Men det hadde jo vert fint, om man ku finne ut av en løsning (forklaring) med dette Ndis.sys problem.

@ efikkan: Spar os venligst for dine "Cut & Paste standard svar" - de er kun bra for din postcount. Sett dig venligst inn i problemet - før du svarer! Og svar da kun, hvis du har en løsning!

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...