Gå til innhold

Ressurstråd for trening, kosthold og mye annet

Anbefalte innlegg

Har det så mye å si om man bytter ut vanlig grovbrød med knekkebrød?

Jeg har spist nå knekkebrød istedet for vanlig brød i ca en måned, og moren min mener at det ikke er noe vits for meg å gjøre det, ettersom jeg egentlig har et sunt kosthold. Men jeg har begynt å bli vant til å ete knekkebrød, det er faktisk bedre enn vanlig brød.

8434986[/snapback]

Knekkebrød inneholder mindre kcal og karbohydrater.

Kommer helt ann på hva målet ditt med trening er.

Selv synes jeg brød er bedre, knekkebrød er så sykt underernært.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Målet med treningen min er å fjerne "underhusfett", forbedre kondis. Og tanken bar å ete knekkebrød var vel å også få et mer sunt kosthold.

8438641[/snapback]

Hva med pasta? Godt og sunt.

Bare å tilbrede dagen før hvis du skal spise på skolen :)

Lenke til kommentar

Mulig jeg kanskje prøver det :p

Men er pasta sånn veldig sunt?

Kesam > Cottage Cheese.

Cottage smaker mugg.

Cottage Cheese smaker jo kjempegodt!

Om du putter litt vanlig rømme oppi, bare litt blir det bedre.

Lenke til kommentar

Mulig jeg kanskje prøver det :p

Men er pasta sånn veldig sunt?

8441983[/snapback]

Ivertfal fullkorn pasta, spiser det hver dag på skolen og hver dag til middag :)

Spiser rundt 300g pasta dagen.

Lenke til kommentar
Ivertfal fullkorn pasta, spiser det hver dag på skolen og hver dag til middag :)

Spiser rundt 300g pasta dagen.

Shit da, tviler jeg hadde orka å spise det hver eneste dag. Men kan teste ut det. Ta med på skolen noen ganger kanskje. :wee:

Endret av Demille
Lenke til kommentar

Jeg spiser nesten fullkornspasta hver dag. Pasta er så mye, man kan lage det med kjøtt, kylling, med guaccamole, salsa ...

Blir ALDRI lei av det: :p

Når det kommer til knekkebrød vs. brød, velger jeg brød. Knekkebrød kan jeg lett spise en pakke av uten å nærme meg mett. Med skikkelig helkornsbrød klarer jeg 2-3 skiver. :)

Lenke til kommentar

Hei :)

I morgen skal vi springe 3.000 m. Og jeg lurte på hva jeg burde spise før. Vi har gym i 5. time, altså kl. 12.25 og vi spiser klokka 11. Er det noen her inne som har tips til hva jeg burde spise/drikke for å få best mulig utnyttelse av krefter?

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
I morgen skal vi springe 3.000 m. Og jeg lurte på hva jeg burde spise før. Vi har gym i 5. time, altså kl. 12.25 og vi spiser klokka 11. Er det noen her inne som har tips til hva jeg burde spise/drikke for å få best mulig utnyttelse av krefter?

8452244[/snapback]

Spis trege karbohydrater i form av brødmat. Spis et par skiver, gjerne det du vanligvis spiser til lunsj, og drikk nok vann. 3000 meter er en kort distanse og viljen har mye å si. Oppvarmingen vil jeg si er viktigere enn hva du spiser.

Lenke til kommentar
Prøv å drite før du starter løpet, det kan faktisk hjelpe på.

8454266[/snapback]

Det gjorde jeg faktisk :p

Jeg sprang på 10.11, ble såvidt slått av en i klassen i spurten, han klarte 10.10 :ohmy:

Tida er ikke allverden, men jeg er ganske fornøyd ettersom jeg ikke har fått trent løping på en god stund nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tida er ikke allverden, men jeg er ganske fornøyd ettersom jeg ikke har fått trent løping på en god stund nå.

8459446[/snapback]

Tiden er veldig god den. Trust me. Jeg tester mange ungdom på den distansen og har ikke testet noen som løper så fort enda. Hvordan var løypen?

Lenke til kommentar

8459446[/snapback]

Tiden er veldig god den. Trust me. Jeg tester mange ungdom på den distansen og har ikke testet noen som løper så fort enda. Hvordan var løypen?

8462584[/snapback]

det var både stigning og nedoverbakker, løypa starter ganske flatt, før det blir noen små oppoverbakker, og så en bratt ,litt lang, en før det meste går nedover og flatt...

Jeg prøvde og rykke fra han andre i den bratte bakken, men jhan hang seg på, etter det slet jeg kraftig med melkesyre :thumbdown:

Men pulsklokka mi viste 240 - 260 i puls, det kan vel umulig stemme?

Jeg har en hvilepuls på rundt 44-46 btw, men idag var pulsen litt høyere for jeg var nervøs før gymtimen. Kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Men pulsklokka mi viste 240 - 260 i puls, det kan vel umulig stemme?

Jeg har en hvilepuls på rundt 44-46 btw, men idag var pulsen litt høyere for jeg var nervøs før gymtimen. Kan det ha noe med saken å gjøre?

8462785[/snapback]

Det med at pulsklokka viser så mye, er feil. Du må fukte pulsbeltet før du bruker det, og så kan det også være forstyrrelser, med mindre du har en veldig dyr klokke som er immun mot forstyrrelser.

Hvilepuls 44-46 er rimelig bra det, men du skal egentlig måle den på morgenen rett etter du har stått opp, ikke etter en stresset hverdag eller etter en times hvile på sofaen. Litt viktig. Nervøsitet kan spille inn på resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...