Gå til innhold

Ressurstråd for trening, kosthold og mye annet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker for svar Frosten, det hjalp meg mye :)

men en ting, er det lurt å drikke proteinshake mens man trener?

7476116[/snapback]

Helt opp til deg. Selv drikker jeg vann og heller spiser litt før trening og rett etter trening.

Dersom du kjøpte pulveret for å ligge på deg muskler så bør du spise litt mer generelt også slik at du er sikker på å legge på deg. La det gå noen uker og se om du øker i vekt. Juster matinntak deretter.

Ta deg også f. eks en banan eller to etter trening sammen med proteinet. Protein bygger muskler, men kroppen trenger også rikelig med sunt fett og nok karbohydrater :)

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å innta proteiner mens du trener, da det mest sannsynlig bare blir brukt som energi og ikke muskelbygging.

Dersom du har veldig lange (90min++) og harde treningsøkter kan du innta litt raske karbohydrater i form av søt frukt, maltodextrin e.l

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Var en på forumet som sa at kylling var bra nok etter trening og at Coleman til og med spiser kylling etter trening isteden for proteinpulver. Er det ca. Like bra?

Selv gidder jeg ikke bruke proteinpulver, får heller i meg kylling etter trening.

Lenke til kommentar

Pleier selv faktisk å drikke melk etter trening, ikke så værst bare det. 1L melk er rimelig, og kan ofte kjøpes nær studioet så man får den kald og god.

Et godt kyllingmåltid etter trening er ikke dumt, grunnen til at man ofte bruker pulver er at det er vanskelig å tilberede kylling hurtig nok, frakte med seg, oppbevare, noen sliter med å spise rett etter trening ++

Lenke til kommentar
Pleier selv faktisk å drikke melk etter trening, ikke så værst bare det. 1L melk er rimelig, og kan ofte kjøpes nær studioet så man får den kald og god.

Et godt kyllingmåltid etter trening er ikke dumt, grunnen til at man ofte bruker pulver er at det er vanskelig å tilberede kylling hurtig nok, frakte med seg, oppbevare, noen sliter med å spise rett etter trening ++

7630026[/snapback]

Elsker melk som mellommåltid, går i skummet melk fra Tine :thumbup:

Men så liker jeg smaken av melk og da, rimelig bra er det også (ernæringsmessig).

Næringsinnhold per 100g (TineMelk Skummet)

energi 141 kJ (33 kcal)

protein 3,3 g

karbohydrat 4,8 g

fett 0,1 g

kalsium 115 mg (14 %) '

riboflavin (vit B2) 0,15 mg (9 %) '

vitamin B12 0,5 µg (50 %)'

fosfor 90 mg (11 %)'

jod 16 µg (11 %)'

' av referanseverdi

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Fikk så lyst til å trene etter å ha lest denne tråden for andre gang, at jeg tok meg en tur ut for å jogge kl 03.30 på natta selv om jeg skal på skolen i morgen :thumbup:

Fikk ikke sove etter at jeg har vært sent oppe i jula :roll:

Må bare si det igjenn I.T, meget bra innlegg:P

Du har hjulpet meg mye :w00t:

Lenke til kommentar
Fikk så lyst til å trene etter å ha lest denne tråden for andre gang, at jeg tok meg en tur ut for å jogge kl 03.30 på natta selv om jeg skal på skolen i morgen :thumbup:

Fikk ikke sove etter at jeg har vært sent oppe i jula  :roll:

Må bare si det igjenn I.T, meget bra innlegg:P

Du har hjulpet meg mye :w00t:

7631232[/snapback]

Var det folk som trente kl.3.30 på natten da? :p

Lenke til kommentar

Hey, hey.

Fallt meg inn: Mange som har med et utskriftbart ark med styrketreningsøkten nedskrevet for hver dag. Men med et bilde av øvelsens begynnelses-og sluttpossisjon, det hadde vært veldig til hjelp for oss nybegynnere..

Noen som bruker nye slikt og kan poste det her?

Bare for å spare meg med å "ta av" med bildesøk et par timer. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...