Gå til innhold

Ressurstråd for trening, kosthold og mye annet

Anbefalte innlegg

Den er ikke fullkommen men det er visse ting man vet er feil som brukes.

Om 10 år finner man neppe ut at det er bra å overbelaste ryggen alikevel

osv.

Denne er rett for situps, opp til musklene trekker seg sammen og ikke løfte det hele med korsryggen som på det nederste bildet.

situps1.jpg

abdominal-sit-ups-finish.jpg

Albue i kne er helt vanlig over alt men det har ingen ting med magemusklene å gjøre.

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg lurer på et par ting angående mat.

1) Jeg liker ikke fisk så godt, da mener jeg kokt eller stekt. Men jeg kan helt fint spise en boks eller to med tunfisk, eller makrell i tomat. Kan dette erstatte fisken man burde ha i uken?

2) Hva mener dere med syltetøy på havregryn?

Lenke til kommentar

Det er ikke fet fisk i tunfisk osv, ville iallefall tatt tran/omega selv om du spiser tunfisk.

Kan du kutte ut sukkeret med syltetøy på havregryn blir det vel det samme.

Har på syltetøy selv , smaker bedre.

Endret av War
Lenke til kommentar
Jeg har fått litt vont ved skulderen når jeg utfører enkelte øvelser. Bør jeg gå ned i på vektene eller bør jeg droppe alt i hop?

Du bør gå ned til en vekt du klarer å løfte teknisk riktig med. Hvis det forsatt gjør vondt kutt ut øvelsen helt en periode. Aldri gjør en øvelse som gjør direkte vondt.

Lenke til kommentar

Har drevet med RYP en stund nå, og det funker fett :). Ryp inneholder en øvelse som heter arnoldpress

Mens jeg trente arnoldpress kom det en dame bort til meg og sa at slik kunne jeg ikke trene. Hun viste meg militærpress, men da jeg sa til henne at jeg trente arnoldpress sa hun at hun at hun sin mann som har trent lenge og han hadde bare rista på hodet sa hun.

Hun begynte også med noe greier om at jeg kunne ødelegge skuldrene mine om jeg trente sånn. Er det i det heletatt noe hold i det hun sier? :S HATER at folk skal aboslutt kommentere andre, kan de ikke bare holde på med sitt eget? :S

Endret av bavac
Lenke til kommentar

Jeg brukte akkurat en kalkulator som ligger i spoileren nedenfor:

BMR = 66 + (13.7 x vekt i kg) + (5 x høyde i cm) - (6.8 x alder)

BMR er nivået du må ligge på når man ikke har tatt aktivitetsnivå i betraktning.

Multipliser BMR med nummer for sånn ca nivå du ligger på.

Nivå Beskrivelse

1.0 Sengeliggende

1.2 Veldig lett aktivitet (kontorjobb)

1.4 Lett aktivitet (kontorjobb, men litt bevegelse gjennom dagen)

1.6 Moderat aktivitet (vanligste)

1.8 Høy aktivitet (trening pluss en fysisk krevende jobb)

2.0 Ekstrem aktivitet (veldig fysisk jobb, og hard daglig trening)

Og kom fram til 3210,24 kcal per dag. I det siste er jeg bomsikker på at jeg ikke har kommet i nærheten av dette da det har vært få middagsmåltider (bor hjemme) og ikke noe brød her, noe som tilsier at jeg må spise knekkebrød. Hvor nøyaktig er denne kalkulatoren egentlig og hvor mye bør jeg få i meg av kcal per dag for å bygge muskler istedenfor å bryte dem ned, noe jeg er ganske sikker på har skjedd.

Vekt: 80

Høyde: 192

Alder: 17

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra post! Har ikke lest hele, men leste en del. Det første jeg reager på er din definisjon på baseøvelse, eller hva du bruker som baseøvelser. Først og fremst det å finne på å ikke legge vekt på hvor mye kjernemuskulatur knebøy bruker, og det å ta med benkpress i en oversikt over baseøvelser i stedet for øvelser som olympic snatch, clean & jerk, og ikke minst front-squat. Men det kommer jo som du også selv er inne på hvordan man definerer baseøvelse. Det kommer jo fra engelske core exercise, som da kan være kjerne og base. Jeg heller mot kjerne, og mener at for at en øvelse skal bli en baseøvelse, må den trene kjernemuskulatur, altså core.

En annen ting er ditt syn på karboer, men her er jeg så kraftig imot hva etablert 'vitenskap' sier, at få er enige uansett. Dropp alle karboer mennesket begynte å spise etter landbruket startet for noen tusen år siden, og du spiser sunnere, bedre og får fort en bedre økning. Generelt sett, karbokilder med stivelse er fyfy! Du kan jo søke litt på paleo, the zone (en diett) og low-carb. Jeg har som sagt ikke lest hele posten din heller, men du kunne vurdert å ta med noe om melk? Jeg siterer Mark Rippetoe (gud, den mannen er et geni, både i kjeften og innenfor trening).

The difference in the milk drinkers is that THEY GET BIGGER THAN THE ONES WHO WON'T DRINK THE FUCKING MILK. Please tell me that you understand this now.
kilde Merk at han påstår noe så drastisk som å drikke 1 gallon med melk, eller 3.7liter helmelk, hver dag. Noe som er rimelig mye, men en ting er sikkert, du går opp i kroppsvekt av det!

Og så en siste ting, når du har et punkt inne på treningsprogrammer, ta med Starting Strength. Neppe det beste å trene i flere år, men som navnet sier, det får deg sterk, fort.

Bare mine synspunkter : )

Lenke til kommentar

For noen dager siden mistet jeg pcen på den midterste tåa mi og kan derfor ikke jogge vanlig med joggesko. Er det mulig å jogge med sanddaler uten at sanddalene eller beina mine tar noe skade av det? Jeg pleier å jogge 10 minutter før og etter på tredemølle før styrketrening.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Den er ikke fullkommen men det er visse ting man vet er feil som brukes.

Om 10 år finner man neppe ut at det er bra å overbelaste ryggen alikevel

osv.

Denne er rett for situps, opp til musklene trekker seg sammen og ikke løfte det hele med korsryggen som på det nederste bildet.

<bilder>

Albue i kne er helt vanlig over alt men det har ingen ting med magemusklene å gjøre.

Her vil jeg arrestere deg litt. Du omtaler to forskjellige øvelser. Øvelsen hvor man kun bruker magemuskelen heter "crunch"(man utfører flere "crunches"), øvelsen hvor man går helt opp heter "sit-up". 

Crunch: http://www.coopersguns.com/videos/exercise...ominals/crunch/

Sit-up: http://www.coopersguns.com/videos/exercise...ominals/sit-up/

Endret av Expired product
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Her vil jeg arrestere deg litt. Du omtaler to forskjellige øvelser. Øvelsen hvor man kun bruker magemuskelen heter "crunch"(man utfører flere "crunches"), øvelsen hvor man går helt opp heter "sit-up".

Ja kan hende det har et eget navn, poenget er at crunch er bedre og at situps er bare noe politiet/millitæret har i sine øvelser pga man ikke ved bedre.

Det er alså crunch man vil trene for annet enn opptaksprøver.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...