Gå til innhold

Ressurstråd for trening, kosthold og mye annet

Anbefalte innlegg

Tok den stående, rett foran slik, men må øve litt mer på teknikken, men tror det skal bli bra :grin:

det er bra...er ikke bra og ta den bak hodet da dette er en unaturlig løftebane, men det vet du kanskje :p

Stian89: har aldri likt den upright roing, og det er enda ett argument for å like den enda mindre.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ahh, fikk tilbake ei gymprøve på skolen, vi skulle skrive opp noen tips for noen som ikke hadde trent før, så skrev at kostholdet var viktig, og viktig med restitusjon at man ikke skulle trene hver dag.....

dette var jo såklart FEIL ifølge min geniale gymlærer, Kostholdet hadde ingen ting med styrketreningen og gjøre og restitusjon sa seg selv, så der snøyt hu meg for 4 poeng, noe som kunne gjort at jeg gikk opp en karakter, faen ass... blir såå frustert..

Lenke til kommentar
ahh, fikk tilbake ei gymprøve på skolen, vi skulle skrive opp noen tips for noen som ikke hadde trent før, så skrev at kostholdet var viktig, og viktig med restitusjon at man ikke skulle trene hver dag.....

dette var jo såklart FEIL ifølge min geniale gymlærer, Kostholdet hadde ingen ting med styrketreningen og gjøre og restitusjon sa seg selv, så der snøyt hu meg for 4 poeng, noe som kunne gjort at jeg gikk opp en karakter, faen ass... blir såå frustert..

Jeg vil jo si at hun har rett. For en person som aldri har trent før, ville ikke jeg si at de primært bør tenke på kostholdet. Jeg vill fokusert på lett, motiverende trening med mye variasjon og ikke for store mengder.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Helt enig med OZ, her. Det er greit nok at en person som aldri har løftet en manual i sitt liv, vil ha litt såkalt "nybegynner" fremgang nesten uansett hva han spiser. Men det varer ikke lenge. Kosthold burde være prioritet nummer 1.

Edit.

For å si det sånn. Du vil bli i bedre form/se bedre ut, av å kun spise skikkelig (uten trening), enn å trene uten å spise skikkelig.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Litt vanskelig å gi noe "fasitsvar" siden man ikke har oppgaveteksten, men ut fra det OZ-Racing sier så var dette en nybegynner, og da vil jeg si at kosthold ikke er førsteprioritet, men heller å komme seg i gang.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Mine 5 punkter for nybegynnere ville vært:

# Spise ordentlig og nok (mindre karbohydrater, vi er tross alt nordmenn)

# Trene fullkropp eller to-splitt med frivekter, og balanser øvelsene riktig mot hverandre

# Hvile nok

# Fokus på teknikk

# Husk progresjon på treninga

Lenke til kommentar
Mine 5 punkter for nybegynnere ville vært:

# Spise ordentlig og nok (mindre karbohydrater, vi er tross alt nordmenn)

# Trene fullkropp eller to-splitt med frivekter, og balanser øvelsene riktig mot hverandre

# Hvile nok

# Fokus på teknikk

# Husk progresjon på treninga

Hihihi, her lukter jeg Charles Poliquin lang vei, spesielt i første punktet :D

Lenke til kommentar
Hihihi, her lukter jeg Charles Poliquin lang vei, spesielt i første punktet :D
Parentesen fra første punktet kommer fra han ja :) Men han har jo rett. Jeg gikk rundt og gliste i 2 dager i strekk når jeg så at en anerkjent fyr var enig med meg i det der.
Lenke til kommentar

uff, karakteren får bli som så, gidder ikke sitte og argumentere med hu, er som å snakke til en stein... men,men.... går jeg nedover i standpunkt skal hu få så øra flagrer...

Stian89 er helt sant at ved og kun legge om kosthold kan man faktisk få en bra fremgang, kosthold har utrolig mye og si spør du meg... (selv om ikke mitt er helt i 100) :p hehe

Lenke til kommentar
uff, karakteren får bli som så, gidder ikke sitte og argumentere med hu, er som å snakke til en stein... men,men.... går jeg nedover i standpunkt skal hu få så øra flagrer...
Gidder du å vise henne noen kilder så viser du samtidig at du er interessert i faget.. det gjør sitt til å holde standpunkt oppe ;)
Lenke til kommentar

Er det noen "how to sixpack" tråd her? har søkt overalt på forumet nå å ha ikke funnet noe. Så jeg tenkte å lage en "sixpack guide"

Tror dere guiden kommer til å funke? eller er det en fra før av?

Det var kanskje litt dumt å bruke denne, men gidder ikke å lage en ny tråd for et sånt enkelt spørsmål

Endret av Sno
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
6-pac har alle, du må redusere fettprosenten og ikke bare trene magen.

Korrekt trening av kjernemuskulatur - hvorfor rotasjon skal unngås!

Som du ser så er alt vi har lært på skolen i faget gym, førstegangstjenesten og over alt hvor man snur seg feil.

Vitenskapen blir aldri fullkommen. Det er ikke feil læring, men den er ikke optimal, det er det rette ordet å bruke. Akkurat slik som den treningen du lærer nå ikke er optimal om 10 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...