Gå til innhold

Ressurstråd for trening, kosthold og mye annet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva spiser dere på havregrøten/havregrynet? (sukker, syltetøy)

Bruker dere melk eller vann?

Og hva syntes dere om go morgen frokostblanding?

Når jeg lager havregrøt bruker jeg melk(fordi det er tusen ganger bedre enn vann) og pleier å ha rosiner oppå grøten)

Go morgen frokostblanding er vel greit nok det, men langt i fra like bra som havregrøt.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Hva spiser dere på havregrøten/havregrynet? (sukker, syltetøy)

Bruker dere melk eller vann?

Og hva syntes dere om go morgen frokostblanding?

Når jeg lager havregrøt bruker jeg melk(fordi det er tusen ganger bedre enn vann) og pleier å ha rosiner oppå grøten)

Go morgen frokostblanding er vel greit nok det, men langt i fra like bra som havregrøt.

Hvorfor er den mye bedre enn frokostblanding?

Lenke til kommentar

Fordi havregryn eier deg. Havregryn er den sunneste kornsorten som finnes.

Men for real, det som ofte er problem med frokostblandinger, er at de inneholder sukker. Nå har ikke jeg prøvd go morgen, så jeg vet ikke hva den inneholder. Men så vidt jeg forstår inneholder den litt forskjellige kornsorter, samt tørket frukt (mulig jeg tenker på en annen "blanding" nå). Hvis den ikke inneholder sukker, vil jeg si at go morgen er en meget solid frokost.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Har det veldig mye å si om jeg ikke tar til meg noe under og rett etter trening. Føler meg pigg under trening og overhode ikke så sulten rett etter trening, men når jeg er kommet hjem kommer sultfølelsen.

Pleier å dusje rett etter treninga, for så å komme meg hjem og lage middag.

Så under 1 time etter trening får jeg i meg karbs og proteiner.

Til middag spiser jeg fiskegrateng, seifilet, kylling, fiskekaker. Med grønnsaker eller brød til.

Lenke til kommentar
Har det veldig mye å si om jeg ikke tar til meg noe under og rett etter trening. Føler meg pigg under trening og overhode ikke så sulten rett etter trening, men når jeg er kommet hjem kommer sultfølelsen.

Pleier å dusje rett etter treninga, for så å komme meg hjem og lage middag.

Så under 1 time etter trening får jeg i meg karbs og proteiner.

Til middag spiser jeg fiskegrateng, seifilet, kylling, fiskekaker. Med grønnsaker eller brød til.

Regner med at du snakker om styrketrening her...?

Under trening så er det unedvendig med noe annet enn vann mener jeg.

Det meste jeg har sett av studier har vist at det beste er å innta protein rett etter trening eller maks en halvtime etterpå. Har det derimot noen ganger på samme måte som deg at jeg ikke er sulten etter trening og da er det ofte jeg venter litt med å spise.

Hvis du derimot aldri føler for inntak av næring etter treningen så tror jeg du burde legge opp spisingen/treningen annerledes. Spis slik at du har energi til treningen, men du skal helst ikke være stappmett/tung i magen når du starter å trene. Jeg pleier å spise et forholdsvis stort måltid 1-1,5 timer før jeg trener styrke. Da har jeg nok energi til treningen, men føler allikevel for litt rosiner, bananer, tunfisk, whey-protein etc rett etter trening.

En annen grunn til at du ikke har lyst på noe mat etter trening kan være at du rett og slett ikke trener hardt nok....

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Vil si at jeg trener hardt nok:D

1 1/2 -2 t hver gang, med både kondisjon og fult kroppsprogramm så jeg kjenner det godt. Men liker det bra sånn det er nå, passer fint å spise når jeg kommer hjem for da er det akkurat middagstid.

Lenke til kommentar

1 1/2 -2 t hver gang, med både kondisjon og fult kroppsprogramm så jeg kjenner det godt. Men liker det bra sånn det er nå, passer fint å spise når jeg kommer hjem for da er det akkurat middagstid.

trener du bare maks 1.5 timer når du kjører fullkropps? inkl kondisjon, kan da ikke ha mange øvelser per muskelgruppe?

Lenke til kommentar

trener du bare maks 1.5 timer når du kjører fullkropps? inkl kondisjon, kan da ikke ha mange øvelser per muskelgruppe?

Det er lite vits i å trene noe mer enn det. 1-2 øvelser per gruppe holder i massevis så lenge man kjører det ofte nok.
Lenke til kommentar

men kommer jo helt ann på hvor mange ganger han trener, tenkte han gav meg noe info om det i samme slengen, hvis han trener 1 time da som er minimum, og trener kondis i 20 min, er det ikke mye tid igjen til hele kroppen, med mindre man kjører mye supersett, som da er en mulighet..

Lenke til kommentar

Kjører 15 min intervall jogging, sykling. 10 min roing i høyt tempo.

5x10 Kabel cross (Bryst)

3x10 Pec Deck (Bryst)

5x10 Stang curl (Biceps)

5x10 Upright row (Trapesus) Husker ikke navnet på Norsk

5x10 Nedtrekk (triceps) bytter litt på å kjøre stang eller tau fra gang til gang.

5x10 Kabel Curl (Biceps)

Curl Up (mage) 5x8 sec x 3 på hver fot

På ben kjører jeg litt variert fra gang til gang, men prøver å få kjørt ihvertfall 3x10 på både legg og lår hver gang.

Sku sikkert hat noen andre øvelser også men har ikke gidda å endra noe særlig på oppsette på noen uker nå.

Tok tia idag og da lå jeg på 1t 50min. Så blir vell opp mot 2t hver gang.

Trener 3, noen ganger 4 ganger uka. Ble mere før men har ikke tid til det nå.

Spiller også fotball/innebandy/basket et par timer i uka. Og noen ganger 1-2 timer squash en gang i uka.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Upright Row

Har vært veldig skeptisk til denne øvelsen egentli, så har prøvd litt forskjellig for på skuldra, men har ikke bestemt meg for hva jeg bør kjøre vidre på.

Noen ide?

selvfølgelig upright roing, bare meg som surrer, begynner faktisk å bli litt sigen her jeg sitter hehe :p

militærpress hadde jeg gjort på skuldre og/eller arnold press, knalle øvelser begge 2

Lenke til kommentar
Upright Row

Har vært veldig skeptisk til denne øvelsen egentli, så har prøvd litt forskjellig for på skuldra, men har ikke bestemt meg for hva jeg bør kjøre vidre på.

Noen ide?

selvfølgelig upright roing, bare meg som surrer, begynner faktisk å bli litt sigen her jeg sitter hehe :p

militærpress hadde jeg gjort på skuldre og/eller arnold press, knalle øvelser begge 2

Prøvde militærpress idag faktisk:D

Likte den ganske bra, skal kjøre den litt framover nå en stund. :thumbup:

Lenke til kommentar
The Upright Row exercise is done to develop the shoulders and traps. Holding a barbell or dumbells in front of your with a close, overhand grip, you pull the weight up to your chest, keeping it close to your body, leading with your elbows.

The Upright Row is one of the most harmful exercises you can expose your shoulders to. The problem with the exercise lies in the position your arms must be in in order to perform the movement. This position is called "internal rotation."

To demonstrate internal rotation, hold your arms straight out to the sides with your palms down. Now rotate your hands forward as if you were pouring out a glass of water in each. To do the upright row, the arms are bent at the elbow then internally rotated.

Internal rotation itself is not necessarily bad for your shoulders. The problem comes when you raise the arms up and add resistance in that position. Every time you raise the weight, a small tendon in your shoulder gets pinched (known as impingement) by the bones in the shoulder.

This may not hurt immediately; it may not even hurt for a long, long time. The problem is the tendon will gradually become worn down and damaged. You may not even know you have a problem until one day the tendon snaps!

- bodybuilding.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...