Singh tha king Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg hadde tenkte å kjøpe protein fra www.ej-shop.no ,men klarte faen meg ikke å finne hvor jeg skulle registrere meg for å bestille! Neo nsom vet hvordan man gjør det? Det er første gang jeg skal kjøpe protein i det hele tatt. Er dette et bra valg? Har smakt det, og overlever nok. er 17år ellers, og skal begynne å "pumpe" etter eksamen 4. juni eller noe. Men tenkte jeg skal kjøpe protein nå. Har dere andre produkter å anbefale med grei smak, og kanskje billigere? Hadde tenkt å bestille det her: 90+ Protein - 2,5 kg. 65% CFM-filtrert Whey Protein Isolate Sjokoladesmak Pris: 455kr + 75kr (frakt) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 http://www.ej-shop.no/create_account.php Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 takk skal du ha! Skjønner ikke hvordan du klarte å finne det..... Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Finnes det noen andre bra måter å trene kondisjon enn det som står i førsteposten? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Langkjøring f.eks. Hva slags kondisjon er du ute etter? Er det for bedre resultater på fotballbanen bør du variere med kortintervaller, langintervaller og litt slikt. Er det for å klare et maraton så bør du bedrive virkelig seig langkjøring. Osv. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hei, Vet ikke om dette er plassen og spørre, men prøver likevel. Veier i dag ca. 71 kg, og har trent styrke i over 1 år, men begynnte på et sikkelig program først i starten av februar. Dette er et 5x5 program som går over 4 dager i uka. Fikk kjøpt et spann whey protein, meget billig, bare for å teste det. Lurer bare på hvor mye jeg trenger i løpet av en dag? Hva slags dose er opptimalt liksom. Har et normalt kosthold ellers. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Lurer bare på hvor mye jeg trenger i løpet av en dag? Hva slags dose er opptimalt liksom. Har et normalt kosthold ellers. 8556252[/snapback] Du trenger antakeligvis en shake etter trening og ikke noe mer. Hvis du har et normalt kosthold ellers så har du en del å gjøre; målet er å få et bra kosthold. Gjennomsnittlig norsk kost er ikke alltid så bra. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvor mange gram skal jeg bruke da? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Noe rundt 30-40 gram et sted. Da har man godt påfyll etter trening. Husk å skaffe deg litt kjappe karbohydrater også; banan funker fint etter trening f.eks. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 En scoop hvis du blander med melk, to hvis du blander med vann. Det er uansett du som vet best hvilken dose som er "optimal" for deg. Det optimale er som regel å få i seg nok via fast føde, men proteinpulver kan være et godt hjelpemiddel for seriøse treningsutøvere. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvor mange gram skal jeg bruke da? 8557422[/snapback] Prøv å ligg på ca. kroppsvekt/2. F.eks hvis du veier 80kg så skal du ta rundt 40g proteinpulver. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Har tenkt å kjøpe meg en slik Whey Tech Protein bøtte. Hvor er det billigst? Får man Shake med eller må man bestille det i tillegg? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) En scoop hvis du blander med melk, to hvis du blander med vann. Det er uansett du som vet best hvilken dose som er "optimal" for deg. Det optimale er som regel å få i seg nok via fast føde, men proteinpulver kan være et godt hjelpemiddel for seriøse treningsutøvere. 8558679[/snapback] Shake er vel egentlig det optimale etter trening? Det finnes ingen proteiner i mat som er bedre. Etter det jeg har hørt har enkelte gode proteinpulver en biologisk verdi på over 100, noe ingen matvarer har. Videre tyder forskning på at det er viktig å få i seg proteiner så raskt som mulig etter en økt, og det tar ikke mange sekundene å fikse en shake etter trening. Dessuten tror jeg at kroppen raskere tar opp næring i væskeform. Noen som eventuelt kan bekrefte/avkrefte dette? Har tenkt å kjøpe meg en slik Whey Tech Protein bøtte. Hvor er det billigst? Får man Shake med eller må man bestille det i tillegg? Dette må kjøpes i tillegg. Endret 10. mai 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) jeg at kroppen raskere tar opp næring i væskeform. Noen som eventuelt kan bekrefte/avkrefte dette? 8585557[/snapback] Både ja og nei. Fordøyelsesprosessen starter allerede i munnen. Når du tygger mat, frigis det en rekke enzymer som er med på å bryte ned maten. Disse enzymene frigis bare ved å tygge. Men når du snakker om proteinshake, så er ikke dette ”vanskelig” for kroppen og bryte ned, siden det er i så rein form. Men hvis du tar 200 gram kylling filet og 100 gram ris, tar kroppen dette fortere opp hvis du spiser det en drikker det. Det mest optimale er en post-workout shake med whey isolat og komplekse karbohydrater rett etter trening. En time etter dette bør man ha et balansert måltid med kjøtt, en god karbohydrat kilde og grønnsaker. Endret 11. mai 2007 av kengdal Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Ja, mat taes enklere opp i væskeform grunnet dette gir økt overflate... Grunnleggende kjemisk prinsipp. Ja, er også enzymer på g i munnen osv men sunn fornuft forteller jo at om det allerede er oppløst så... Er en god grunn til at visse utsatte pasienter fks. gis flytende føde Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Har forskerne blitt mer eller mindre enige om sånn ca. hvor mye proteiner kroppen kan ta opp pr måltid? Skjønner at dette avhenger fra person til person, men er det en rød tråd som folk flest følger? Har noen kamerater som har begynt å ta shaker på opptil 70g, jeg innbiller meg at det er å kaste penger ut av vinduet. Edit: Lommelegen påstår 25-30g pr måltid, men det finnes sikkert et annet syn på saken, fra mer eller mindre useriøse kilder. Endret 27. mai 2007 av Rakkerunge Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 25-30g høres utrolig lite ut. Som nevnt av andre tidligere, hvordan kunne da f.eks. Serge Nubret bli i så god form som han ble vha. 1 måltid om dagen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 25-30g høres utrolig lite ut. Som nevnt av andre tidligere, hvordan kunne da f.eks. Serge Nubret bli i så god form som han ble vha. 1 måltid om dagen? 8716465[/snapback] Gode gener, bra næringsopptak og russere... Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 25-30g høres utrolig lite ut. Som nevnt av andre tidligere, hvordan kunne da f.eks. Serge Nubret bli i så god form som han ble vha. 1 måltid om dagen? 8716465[/snapback] Gode gener, bra næringsopptak og russere... 8716483[/snapback] Selv med alle de faktorene medregnet er det fortsatt umulig å bli så biff som han ble kun med 30 g proteiner pr. dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Da tar man gjerne 30 g og ganger det med alle måltidene man ville spist om man ikke trykket i seg ett stort et. F.eks. 30 x 6 = 180 gram + tilskudd før og etter trening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå