Gå til innhold

Ressurstråd for trening, kosthold og mye annet


Anbefalte innlegg

Hvordan koke egg uten at de sprekker?!  Nå sprakk 3 av 4 egg, tror jeg klikker! kokte over selvfølgelig, å ovnen ser ut som et sant helvete. Du milde faen, så råd fra husmoremner?

8800888[/snapback]

Du får kjøpt en "egg huller"(i mangel på bedre navn) på Jernia. Den er ofte rund med en nål i midten. Man setter så dette egget i denne "egg hulleren" og trykker forsiktig ned. Et perfekt hull, for det perfekte kokte egg. :)

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest medlem-105476
Et spørsmål angående Gerilja Kardio... Hvor mange uker skulle man gjøre det programmet? Var det sånn at man gjør det i 3-4 uker så slutter man helt, eller skulle man gjøre det 3-4 ganger i uka hele tiden?

Hva med å kjøre det helt til du har forbrent så mye fett du ønsker?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hvordan koke egg uten at de sprekker?! Nå sprakk 3 av 4 egg, tror jeg klikker! kokte over selvfølgelig, å ovnen ser ut som et sant helvete. Du milde faen, så råd fra husmoremner?

Prøv å la eggene stå i romtemperatur en stund før du koker de. Vær forsiktig så de ikke sprekker når du setter de i kasserollen. Bruk f.eks. en spiseskje. Pleier aldri å oppleve sprekking hvis jeg er forsiktig med sistnevnte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flott tråd. Vet ikke om det er nevnt, men om man spiser mye og ønsker å redusere fettopptaket så er det lurt å drikke lettmelkprodukter. Kalsiumet i melken gjør at kroppen tar opp rundt 50% mindre av fettmengden, grunnet at fettet og kalsiumet "binder" seg slik at kroppen ikke klarer å ta opp fettet i like stor grad. Endel forskere hevder at den store mengden med reduksjon i melkedrikking kan være delaktig grunn til økt fedme i befolkningen.

 

En klassiker er at man slanker seg og slutter å drikke melk og heller drikker vann. Det kan gjøre mer skade enn nytte. Litt lesestoff:

 

http://www.slankenett.no/artikler/art.php?id=58

http://www.dinside.no/php/art.php?id=350531

 

Melk er jo også rik på annen næring. Men viktig å holde seg til lettmelkproduktene. I tillegg blir effekten mindre om man benytter melk i tillegg til den vanlige kosten (for det totale inntaket blir jo større).

Lenke til kommentar

Godt tips.. jeg er glad i melk selv så jeg drikker en del biola, også blander jeg frokostblandinga og gainerne mine i melk.

 

Men det beste er vel å holde seg unna å drikke noe særlig melk, men samtidig kontrollere inntaket av fett selv. Dessuten tror jeg at en større synder til fedme er at vi har alt for mye dårlige karbohydrater i kosten nå i dag.

Lenke til kommentar
Men det beste er vel å holde seg unna å drikke noe særlig melk, men samtidig kontrollere inntaket av fett selv. Dessuten tror jeg at en større synder til fedme er at vi har alt for mye dårlige karbohydrater i kosten nå i dag.

Hvorfor det? Melk inneholder mye bra kalsium og b-vitaminer blandt annet. Ingen grunn til at man ikke skal drikke melk, med mindre man ikke tåler det. Men alt med måte selvsagt.

Lenke til kommentar
Men det beste er vel å holde seg unna å drikke noe særlig melk, men samtidig kontrollere inntaket av fett selv. Dessuten tror jeg at en større synder til fedme er at vi har alt for mye dårlige karbohydrater i kosten nå i dag.

Hvorfor det? Melk inneholder mye bra kalsium og b-vitaminer blandt annet. Ingen grunn til at man ikke skal drikke melk, med mindre man ikke tåler det. Men alt med måte selvsagt.

Laktose er noe veldig mange ikke bør ha for mye av.

 

Dessuten står det litt diverse om melk her, f.eks.: http://www.formerfatguy.com/articles/dont-drink-milk.asp

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jess, da har tiden kommet for Camron å ta en aldri så liten periode med deff, believe it or not. Bulkemagen begyner å bli litt større enn den bør være. Selfølgelig vil jeg ikke miste noe muskelmasse, gjerne gaine om mulig. Jeg skal kjøre periodisk faste, altså kutter jeg ut frokost.

 

Lunsj:

Kyllingfilé, ris, littegran lavkarbo saus, salat (evt. frukt)

eller

Tunfisksalat, grovt rundstykke (evt. frukt)

 

"Middag", et par timer før trening:

Kyllingfilé, ris, littegran lavkarbo saus, salat (litt større mengde enn lunsj)

eller

Laks, grønnsaker, evt. kokte poteter eller ris

eller

Kjøttmåltid, grønnsaker, evt. kokte poteter eller ris

 

"Kvelds", litt etter trening:

Boks med kesam, nøtter, frukt

eller

Tunfisksalat, frukt

 

Jeg har aldri gått på diett før, så det kan hende det her ser idiotisk ut, men det er bare en liten brainstorming. Mengden av mat til forskjellige måltider har jeg ikke regnet ut enda. Tar en 20-30 gram Nitro-Tech før og etter trening, samt. litt ekstra tilskudd av kreatin om jeg føler jeg trenger det.

 

Hvordan ser det ut? Trenger litt tips! :-))

 

edit; ville bare legge til at pengebruken ikke spiller noen rolle, maten får koste hva det vil.

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Jess, da har tiden kommet for Camron å ta en aldri så liten periode med deff, believe it or not. Bulkemagen begyner å bli litt større enn den bør være. Selfølgelig vil jeg ikke miste noe muskelmasse, gjerne gaine om mulig. Jeg skal kjøre periodisk faste, altså kutter jeg ut frokost.

 

Lunsj:

Kyllingfilé, ris, littegran lavkarbo saus, salat (evt. frukt)

eller

Tunfisksalat, grovt rundstykke (evt. frukt)

 

"Middag", et par timer før trening:

Kyllingfilé, ris, littegran lavkarbo saus, salat (litt større mengde enn lunsj)

eller

Laks, grønnsaker, evt. kokte poteter eller ris

eller

Kjøttmåltid, grønnsaker, evt. kokte poteter eller ris

 

"Kvelds", litt etter trening:

Boks med kesam, nøtter, frukt

eller

Tunfisksalat, frukt

 

Jeg har aldri gått på diett før, så det kan hende det her ser idiotisk ut, men det er bare en liten brainstorming. Mengden av mat til forskjellige måltider har jeg ikke regnet ut enda. Tar en 20-30 gram Nitro-Tech før og etter trening, samt. litt ekstra tilskudd av kreatin om jeg føler jeg trenger det.

 

Hvordan ser det ut? Trenger litt tips! :-))

 

edit; ville bare legge til at pengebruken ikke spiller noen rolle, maten får koste hva det vil.

Nå vet ikke jeg noe om mengdene her, men ser bra ut dette. Mye mager mat og det er bra, men husk man må spise fett for å forbrenne fett. Prøv å legg inn et par egg om dagen og en spiseskje fiskeolje på dager du ikke spiser laks. Dette er meget viktig, og der feiler mange. Fett er helt essensielt og spesielt det riktige fettet er utrolig viktig i situasjoner med kcal minus.

 

Men når spiser du lunsj? Prøv å få til 16 timer faste i løpet av døgnet.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Ja, det lurer jeg også på. Skal de 16 timene være sammenhengende? Det avgjør jo fullstendig når jeg kan spise og ikke.

 

Det med fett, jeg har faktisk problemer, som mange andre, med å få i meg nok fett (ikke minst riktig). Vil du anbefale et tilskudd?

Kan vel også nevne at jeg ikke spiser egg.

Lenke til kommentar
Ja, det lurer jeg også på. Skal de 16 timene være sammenhengende? Det avgjør jo fullstendig når jeg kan spise og ikke.

 

Det med fett, jeg har faktisk problemer, som mange andre, med å få i meg nok fett (ikke minst riktig). Vil du anbefale et tilskudd?

Kan vel også nevne at jeg ikke spiser egg.

Ja 16 timersammenhengende. Jeg spiser selv fra ca 14:30 til 21:30.

Selolje har vist seg gjennom en rekke studier og være det beste produktet for omega3.

Kan f.eks kjøpes Her

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...