Gå til innhold

Next Gen grafikken til X360/PS3 er mer Current Gen

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så nettop gjennom Sony's E3-presentasjon. De hentet frem utvikleren av Gran Turismo, som stolt viste frem "Gran Turismo HD" - i ekte 1080p. Spillet hadde unektelig mange pixels på skjermen, og utvilkeren skrøt av at det vi så var over tre ganger så mye informasjon som GT 4.

Jeg tar meg den frihet å bruke en klisjé: LOL!

Spillet så ut som det var fra år 2000. Helt utdatert grafikk, der vegetasjon o.l. så ut som sprites fra det originale OutRun! Teksturene var så dårlige at jeg av og til lurte på om de kjørte multitextures! Spillet fløt jo bra, men hva hjelper det å få forrige generasjons grafikk i høy oppløsning? :nei:

I tillegg kommer flg. elementer inn:

1. Slett ikke alle har en HD-TV.

2. Over 90% av de som faktisk har HD-TV, har ikke så mye som 1080 linjer. TV'en deres er tilpasset 720p, selv om den støtter 1080i input.

Nei, glem hele 1080-styret.

Fra det jeg har sett av demoer, må jeg si XBOX 360 virker vel så mye "next-gen" som PS3.

Lenke til kommentar
Koser meg glugg ihjel med paper mario 2 på kuben om dagen jeg... Syntes det er mye bedre de aller fleste nye "next gen", HD ditt-datt spillene jeg har prøvd den siste tiden. Joda, realistisk grafikk, herlig AI, god fysikk etc kan gjøre mye for mange spill, men både 360 og ps3 kan få til dette på en mer enn god nok måte. Om det er bittelitt mer detaljert grafikk på en high-end pc enn en konsoll betyr null og niks. Absolutt ingenting.

For noen her kan det virke som om specs, tall og teorier betyr mye mer enn det spilling faktisk handler om: glede og morro.

Gears of war er et eksemple på et såkalt "next-gen" spill som viser muskler... tror noen her at dette ville blitt bedre dersom det var bittelitt mer detaljer i grafikken?

Grafikken har nådd så langt nå at det kun er de andre aspektene som gjelder for meg iallefall...

7085922[/snapback]

Både enig og litt uenig.

GoW ville nok ikke vært det helt samme om det ble laget på en Cube eller PS2.

Uten bra gameplay så hjelper det lite med bra grafikk. Det er en stor bonus om man kan få bra grafikk tillegg til bra gameplay :)

7085989[/snapback]

jeg mente ikke at GOW ville være det samme på kuben\xbox som på 360, men at det ikke spiller noen rolle om det spilles på 360 eller en high-end PC med litt mer detaljer. Poenget var bare at forskjellene som diskuteres her er ubetydelige.

Og til mario hateren... det var kun ment som et eksempel! Det at jeg koser meg med mario var ikke poenget! Om du hater mario eller ikke spiller ingen rolle..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...