LooneyTune Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg kjører ubuntu, jeg får til det meste utenom spill... Jeg vil ha steam med CS 1.6, ellers er Age of Empires II et viktig spill. Hvilke programer må jeg ha? (jeg har wine, dette funket ikke på steam) Hvet noen om det finnest et gratis versjon av cedega? Problemet når jeg kjører steam gjennom wine er at det begynner å oppdatere steam for å så bare hoppe ut av programet Lenke til kommentar
vasp Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 last ned CodeWeavers CrossoverOffice 6.0 Beta . Bare installer, så laster det ned og installerer steam for deg. Funker fint med CS 1.6 (dog dåligere ytelse(fps) enn i windows regner jeg med. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Eg trudde Steam fungerte flott med Wine eg? Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Som sagt, så avslutter steam midt i oppdateringen (på min pc da). Prøver å få tak i cedega nå... Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Cedega er det beste for spill siden det er dedikert for spill, noe crossover office og wine ikke gjør... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 veeel..du får til å spille CS: source med wine...men laggy as hell.. Grunnen til at du ikke får til å starte steam og at den stopper midt i oppdateringa er fordi steam leter etter en fil (steamupdate.exe tror jeg) som skal ligge i win32 mappa i den virtuelle c-disken. Jeg bare flytta/kopierte den fila til win32 katalogen så funka det. Testa bare source så jeg vet ikke hvordan vanlig CS er i wine.. Går vel ann å drømme om native linux client til steam men da skal du drømme godt Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 veeel..du får til å spille CS: source med wine...men laggy as hell.. Grunnen til at du ikke får til å starte steam og at den stopper midt i oppdateringa er fordi steam leter etter en fil (steamupdate.exe tror jeg) som skal ligge i win32 mappa i den virtuelle c-disken. Jeg bare flytta/kopierte den fila til win32 katalogen så funka det. Testa bare source så jeg vet ikke hvordan vanlig CS er i wine.. Går vel ann å drømme om native linux client til steam men da skal du drømme godt 7077123[/snapback] "Laggy as hell" er det ikke så lenge du har et ati eller nvidia skjermkort som er litt over gjennomsnittlig og du har kjørt spillet en 20 ganger Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 i forhold til steam i windows er det "laggy as hell" men det kan jo variere fra maskin til maskin. Jeg fikk saken til å funke ihvertfall..jeg var stolt når jeg fikk det til Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Det med at Steam halter på rundt 26% er en kjent bug. Sjekk www.winehq.com for mer info rundt den buggen. Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) fikk til å kjøre steam gjennom cedega, men var ikke lett og finne drivere til skjermkortet mitt (Ati Radeon 9000)... Ganske mye som må fikses for å kunne kjøre spill Edit: Eneste buggen nå er at musepekeren sitter midt på siktet mitt Noen ideer? Endret 16. oktober 2006 av LooneyTune Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 fikk til å kjøre steam gjennom cedega, men var ikke lett og finne drivere til skjermkortet mitt (Ati Radeon 9000)... Ganske mye som må fikses for å kunne kjøre spill Edit: Eneste buggen nå er at musepekeren sitter midt på siktet mitt Noen ideer? 7083114[/snapback] Ja det er litt stress, men jeg synes det er verdt det for å slippe windows Prøv å kjør det flere ganger... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 veeel..du får til å spille CS: source med wine...men laggy as hell.. Grunnen til at du ikke får til å starte steam og at den stopper midt i oppdateringa er fordi steam leter etter en fil (steamupdate.exe tror jeg) som skal ligge i win32 mappa i den virtuelle c-disken. Jeg bare flytta/kopierte den fila til win32 katalogen så funka det. Testa bare source så jeg vet ikke hvordan vanlig CS er i wine.. Går vel ann å drømme om native linux client til steam men da skal du drømme godt 7077123[/snapback] kan du forklare litt nermere hva du gjorde? får ikke oppdatert steam jeg heller Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 I ubuntu 6.06 måtte jeg flytte den fila, men på freshinstallen på 6.10 så gikk updateringa greit uten at den stoppa på 26%. Mulig en nyere verson av wine har tatt høyde for dette. aner ikke. Prøv å starte steam fra terminal og se hvilken feilmelding du får. Eventuellt søke i ubuntuforums.org og generelt resten av nettet, Det er en veldig kjennt bug med steam. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 http://www.linux-gamers.net/modules/wiwimo...e=HOWTO%20Steam Denne guiden har alltid funket feilfritt for meg, Lenke til kommentar
................... Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) ... Endret 10. juli 2010 av ................... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 http://www.linux-gamers.net/modules/wiwimo...e=HOWTO%20Steam Denne guiden har alltid funket feilfritt for meg, 7464388[/snapback] takker, men skjønner meg ikke på 2.2 og det med at man skal starte wine.... hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Blås i 2.2 du, det er bare en valgfri metode for å innstalere Wine fra CVS, bare bruk den versjonen som ligger i pakkesystemet istedenfor. Vil du ha nyeste versjon kan du ser her: http://winehq.org/site/download-deb Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Blås i 2.2 du, det er bare en valgfri metode for å innstalere Wine fra CVS, bare bruk den versjonen som ligger i pakkesystemet istedenfor. Vil du ha nyeste versjon kan du ser her: http://winehq.org/site/download-deb 7465183[/snapback] Jeg kommer jo da hit og da får jeg denne beskjeden: wine: could not load L"c:\\windows\\system32\\SteamTmp.exe": Module not found Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Har fått det til på bærbaren nå, men når jeg skal ha det på den stasjonære vil den ikke oppdatere i det hele tatt :S (0%), bare står helt stille Endret 13. desember 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå