Gå til innhold

Steam i ubuntu

Anbefalte innlegg

Jeg kjører ubuntu, jeg får til det meste utenom spill...

Jeg vil ha steam med CS 1.6, ellers er Age of Empires II et viktig spill.

Hvilke programer må jeg ha? (jeg har wine, dette funket ikke på steam)

Hvet noen om det finnest et gratis versjon av cedega?

Problemet når jeg kjører steam gjennom wine er at det begynner å oppdatere steam for å så bare hoppe ut av programet :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

veeel..du får til å spille CS: source med wine...men laggy as hell.. Grunnen til at du ikke får til å starte steam og at den stopper midt i oppdateringa er fordi steam leter etter en fil (steamupdate.exe tror jeg) som skal ligge i win32 mappa i den virtuelle c-disken. Jeg bare flytta/kopierte den fila til win32 katalogen så funka det. Testa bare source så jeg vet ikke hvordan vanlig CS er i wine.. Går vel ann å drømme om native linux client til steam men da skal du drømme godt :D

Lenke til kommentar
veeel..du får til å spille CS: source med wine...men laggy as hell.. Grunnen til at du ikke får til å starte steam og at den stopper midt i oppdateringa er fordi steam leter etter en fil (steamupdate.exe tror jeg) som skal ligge i win32 mappa i den virtuelle c-disken. Jeg bare flytta/kopierte den fila til win32 katalogen så funka det. Testa bare source så jeg vet ikke hvordan vanlig CS er i wine.. Går vel ann å drømme om native linux client til steam men da skal du drømme godt :D

7077123[/snapback]

"Laggy as hell" er det ikke så lenge du har et ati eller nvidia skjermkort som er litt over gjennomsnittlig og du har kjørt spillet en 20 ganger :)

Lenke til kommentar

fikk til å kjøre steam gjennom cedega, men var ikke lett og finne drivere til skjermkortet mitt (Ati Radeon 9000)... Ganske mye som må fikses for å kunne kjøre spill :hrm:

Edit: Eneste buggen nå er at musepekeren sitter midt på siktet mitt :dontgetit:

Noen ideer?

Endret av LooneyTune
Lenke til kommentar
fikk til å kjøre steam gjennom cedega, men var ikke lett og finne drivere til skjermkortet mitt (Ati Radeon 9000)... Ganske mye som må fikses for å kunne kjøre spill :hrm:

Edit: Eneste buggen nå er at musepekeren sitter midt på siktet mitt :dontgetit:

Noen ideer?

7083114[/snapback]

Ja det er litt stress, men jeg synes det er verdt det for å slippe windows :)

Prøv å kjør det flere ganger...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

7077123[/snapback]

kan du forklare litt nermere hva du gjorde? får ikke oppdatert steam jeg heller

Lenke til kommentar

I ubuntu 6.06 måtte jeg flytte den fila, men på freshinstallen på 6.10 så gikk updateringa greit uten at den stoppa på 26%. Mulig en nyere verson av wine har tatt høyde for dette. aner ikke.

Prøv å starte steam fra terminal og se hvilken feilmelding du får. Eventuellt søke i ubuntuforums.org og generelt resten av nettet, Det er en veldig kjennt bug med steam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...