Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger jeg switch/hub/router eller hva?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå et routermodem som logger på internett med brukernavn og passord. Derfra har jeg en kabel til et annet rom, og i dette rommet går det kabler ut til alle pc'ene i huset. Hvis jeg kobler en PC direkte til modemet får jeg internett på den PC'en øyeblikkelig, men jeg vil jo ha det på alle PC'ene.

Så hva slags "boks" må jeg ha i dette rommet for å bare "fordele" internett, og ha et LAN imellom alle PC'ene i huset? Tenker router er unødvendig, siden det er modemet som kobler opp med brukernavn/passord nå, men ellers har jeg ikke peiling.

Så hva trenger jeg? (Skal ikke ha noen form for trådløse greier.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. EDIT: Hm, så jeg skal ikke ha switch likevel?

Men, jeg har også en gammel BIPAC-640 router liggende som jeg brukte før, men jeg aner ikke hvordan jeg skal sette den i bridge-modus (hvis det er det det heter), eller om det i det hele tatt er mulig.

Noen tips om innstillinger som trengs for å få routeren til å fungere som en switch(?), dvs ikke faktisk koble opp til internett selv?

Endret av Rexen
Lenke til kommentar
Du trenger en switch :)

Hvis du skal bruke en router som switch, skal du slå av DHCP, og sette kabelen fra routermodemet i en av LAN portene (istedenfor WAN/internet)

7075209[/snapback]

Fant ut dette selv akkurat rett før jeg sjekket tråden og leste dette. Nå fungerer routeren som en switch, og alle har internett.

Takk for svar anyway. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...