Gå til innhold

Noen spørsmål angående Lightscribe..

Anbefalte innlegg

Testa ut Lightscribe?

- Var prossesen vanskelig, brukte en wizard?

- Tar det lang tid å "risse inn" et kult bilde?

- Kan du bruke egne bilder (jpeg/gif) eller må du velge fra et album?

- Er det en stor påkjenning på dvd-rommet?

Takker for svar..

Endret av TechTune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, har en benq modell som jeg er veldig fornøyd med.

Prossessen er ikke vanskelig, men er avhengig av programmet. I nero har du liksom cd-platen på skjermen, og du bare drar bilder over på den. Du kan bruke alt av bilder. Så vidt jeg husker så tar det ca 30-45 min å "brenne" det inn, kommer an på hvor god kvalitet du vil ha.

Tror ikke det er noen påkjenning - er jo lagd for det.

Endret av Naitsan
Lenke til kommentar

Mange glemmer at LS-plater koster vittig mye mer enn ordinære CDer og at prosessen ved å LS'e et helt bilde platen tar titalls minutter.

Nyttig funksjon men jeg hadde ikke personlig benyttet meg noe spesielt av det grunnet prisen. Når platene kommer på normal nivå og prosessen tar et minutt eller så, skal jeg kaste meg på LS-bølga. Frem til da, tyr jeg til min Dynmo-labeler og klistrer navn på CDene :)

</Zande>

Lenke til kommentar
Når platene kommer på normal nivå og prosessen tar et minutt eller så, skal jeg kaste meg på LS-bølga. Frem til da, tyr jeg til min Dynmo-labeler og klistrer navn på CDene :)

</Zande>

7080963[/snapback]

Nå er vel ikke LS laget for de som skal arkivere hundrevis av plater men for folk som skal presentere noe, søke jobber, etc.

I forhold til printbare plater er LS billige og jeg må si at en bra designet LS-plate har stil... som du ikke nødvendigvis får med farger.

Lenke til kommentar
Beklager? En spindel med 50stk. printbare CDer koster 20kr mer enn ikke-printbare. En  spindel med 50stk. LS må da koste skjorta..

Er enig med at det er stiligere enn printet CDer :)

</Zande>

7081149[/snapback]

Beklager?? er vel jeg som skal beklage da :):hmm:

Da er det vel noe annet jeg har sett prisen på da... en LS-plate fra verbatim koster under 7 kroner på elkjøp på tiller, ikke så ille det synes jeg. Imation CD-er er anda billigere hvis du bestiller på nettet, betalte under 5 kr stk.... kjøpte vel 70 stk eller noe :whistle:

Edit: Kjøpte ekstern LS/DVD/CD-brenner for kun 500,- på mamoz, det synes jeg var billig :w00t:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Testa det i dag og syns det ble eit svært stilig resultat. Eg bruker Sonic som fulgte med dataen min og eg kan bruke dei bilder eg vil. Det høres littt kjedeleg ut uten farger men det er jo gråtoner som nesten er kulere en farger syns eg. Angrer ikkje på at eg kjøpte plater i helga og dei koste 74 kroner for ein 5 pack.

Mvh Oly

Lenke til kommentar
Jeg mener da at jeg har sett LS-plater nesten like billig som vanlige, men hvis det tar 30-45 min (!) å svi ETT motiv forsvinner store deler av min interesse ...

7083216[/snapback]

30-40 min om du skal bilde på HELE disken.

Skal nevnes at det var med cover for 74 kroner

Mvh Oly

Hmm vanskelig å ta bilde av men dette er sann ca hvordan det ser ut etter 30 sec kunst og 30 minutt venting.

post-100508-1161020605_thumb.jpg[

Endret av konfirmant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...