Gå til innhold

kabel på tv-ut

cheezie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus har 7 pinner på TV-out på (noen av?) kortene sine. Etter det jeg har forstått etter litt leting på nettet, så er grunnen at de ekstra pinnene bærer composite signaler som brukes når S-VHS til composite overgangen kobles til.

En standard S-VHS/s-video kabel skal fungere hvis utstyret i andre enden (video, TV osv.) støtter dette.

Lenke til kommentar

Hmm..

Jeg hadde et Creative 3D Blaster GeForce 2 Ti kort en gang i tiden (solgt)

Sto ovenfor samme problem. Jeg forhørte meg litt hos Creative, de hadde en spesiel kabel jeg fikk gratis tilsendt. Den ene enden (7 pins hann, nesten lik S-VHS plugg) plugges inn i skjermkortet og i den andre enden var det 1 composite hun plugg og 1 S-VHS hun plugg. Vet ikke om det samme gjelder for kortet ditt, tenkte bare at jeg ville informere deg :smile:

Lenke til kommentar

Min S-VHS til composite overgang fulgte med kortet. Hvis du ikke har denne overgangen, kan du muligens bruke adapter eller kabel fra Biltema. De selger både en S-VHS til composite adapter (art. 24-147) og en S-VHS til composite kabel (art. 24-148 og 24-149). Kabelen kommer i lengder på henholdsvis 5 og 10 meter. Har du allerede en S-VHS kabel, kan du muligens bruke adapter 24-146. Jeg har ikke testet disse produktene selv, så jeg kan ikke gå god for funksjonaliteten. Jeg antar at disse produktene er basert på en direkte konvertering fra S-VHS til composite, og ikke bruker composite signalet som kommer fra kortet. Dette burde ikke være et problem.

Alternativt, hvis du ønsker å mekke selv, så kan du finne en guide på tvtool's sider.

[ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-11-06 19:24 ]

Lenke til kommentar

Du kan også bruke den kabelen du har å bruke en overgang til SCART. Har en kompiss som har en slik overgang.. Koster ikke stort heller.. dåg jeg vet ikke hvor du får tak i den.. Men det fungerer glimrende visst ikke du har S-video inngang på Tv'en..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...