cheezie Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 mitt skjermkort har 7pins s-vhs utgang istedet for standard 4pins, men ingen av de butikkene jeg har vært i vet hvor en slik 7pins kan skaffes. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Det spiller ingen rolle. DIN-utgangen er bakoverkompatibel, så du kjøper en vanlig S-Video-kabel og bruker den. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Vent litt. Sikker på at pin-outen er 7? Hvilket kort er dette? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Asus har 7 pinner på TV-out på (noen av?) kortene sine. Etter det jeg har forstått etter litt leting på nettet, så er grunnen at de ekstra pinnene bærer composite signaler som brukes når S-VHS til composite overgangen kobles til. En standard S-VHS/s-video kabel skal fungere hvis utstyret i andre enden (video, TV osv.) støtter dette. Lenke til kommentar
cheezie Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 takk!hvor kan jeg så finne en slik s-vhs/kompositt overgang? TVn min støtter nemlig ikke s-vhs... Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hmm.. Jeg hadde et Creative 3D Blaster GeForce 2 Ti kort en gang i tiden (solgt) Sto ovenfor samme problem. Jeg forhørte meg litt hos Creative, de hadde en spesiel kabel jeg fikk gratis tilsendt. Den ene enden (7 pins hann, nesten lik S-VHS plugg) plugges inn i skjermkortet og i den andre enden var det 1 composite hun plugg og 1 S-VHS hun plugg. Vet ikke om det samme gjelder for kortet ditt, tenkte bare at jeg ville informere deg :smile: Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Min S-VHS til composite overgang fulgte med kortet. Hvis du ikke har denne overgangen, kan du muligens bruke adapter eller kabel fra Biltema. De selger både en S-VHS til composite adapter (art. 24-147) og en S-VHS til composite kabel (art. 24-148 og 24-149). Kabelen kommer i lengder på henholdsvis 5 og 10 meter. Har du allerede en S-VHS kabel, kan du muligens bruke adapter 24-146. Jeg har ikke testet disse produktene selv, så jeg kan ikke gå god for funksjonaliteten. Jeg antar at disse produktene er basert på en direkte konvertering fra S-VHS til composite, og ikke bruker composite signalet som kommer fra kortet. Dette burde ikke være et problem. Alternativt, hvis du ønsker å mekke selv, så kan du finne en guide på tvtool's sider. [ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-11-06 19:24 ] Lenke til kommentar
MrGod Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Du kan også bruke den kabelen du har å bruke en overgang til SCART. Har en kompiss som har en slik overgang.. Koster ikke stort heller.. dåg jeg vet ikke hvor du får tak i den.. Men det fungerer glimrende visst ikke du har S-video inngang på Tv'en.. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 De har sånne på elkjøp. (henviser til han over meg) Lenke til kommentar
MrGod Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 ey... der har du svaret du! Stikk innom Elkjøp (ugg for en butikk).. Denne overgangen har tilkobling både for composite og for S-video + audio.. en svart og en rød.. jepp Lenke til kommentar
josefsen Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Clas Ohlson har et stort utvalg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå