milkwood Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har tidligere hatt en Draytek router med usb print. Trådløse begynte å bli dårlig og den ga ikke ut iper lenger. Har derfor fått kjøpt og installert WRT54GL med DD-WRT. Denne funker fint, men oppdaget nå at jeg ikke hadde tenkt på at jeg måtte ha router med usb print funksjon. Tenkte å sette opp Draytek'en som et ekstra aksesspunkt for bedre rekkevidde. Dette skulle vel gå bra vil jeg tro (noen som har en guide?) Men jeg lurer på. 1. Er det mulig å sette opp denne slik at det velger automatisk mellom de to? Slik at den alltid tar den med best signal til en hver tid heller må jeg manuelt skifte over til den andre om jeg trenger det? 2. Kan jeg sette opp usb printen på Drayteken slik at den funker selv om jeg igrunn er kobla opp mot Linksysen? Andre muligheter for å koble på printeren på nettet for en billig penge? Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 For å sette opp Drayteken som ekstra tilgangspunkt er det bare å skru av DHCP, og sette IPen i samme "range" som Linksysen. f.eks: Linksys: 192.168.3.1 Draytek:192.168.3.2 Og så må du koble kabelen i en av LAN portene. 1. Hvis du setter de til samme SSID og kryptering så skal PCene bytte mellom selv. 2.Det regner jeg med går bra, men det er vel bare å prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå