Gå til innhold

KG7-Raid Kan ikke gå inn i Bios


Andreaz69

Anbefalte innlegg

Jeg har en KG7-Raid, og en XP2000+ prosessor. Jeg har flashet den til siste versjon, og det viser den i logon-bildet. Men, jeg kommer ikke inn i bios, for når jeg "er på vei inn" får jeg bare en blå stripe i bunnen av skjermen, og alt låser seg.

Prøvd å rense cmos etter alle kunstens regler, men uten hell. Noen som har noen gode tips, bortsett fra å sende den tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-05 20:27, skrev Banderaz:

Jeg har en KG7-Raid, og en XP2000+ prosessor. Jeg har flashet den til siste versjon, og det viser den i logon-bildet. Men, jeg kommer ikke inn i bios, for når jeg "er på vei inn" får jeg bare en blå stripe i bunnen av skjermen, og alt låser seg.

Prøvd å rense cmos etter alle kunstens regler, men uten hell. Noen som har noen gode tips, bortsett fra å sende den tilbake?


 

Hvor mange ganger har du prøvd å "rense" CMOS?

Og hvordan gjorde du det?

Slå av knappen bak,så det blir helt "strømtomt" på hovedkortet. Ser bort i fra alle kondensatorer osv. :smile:

 

Så ta ut(en liten jumper som sitter på hk) jumperen og start systemet en gang uten den.

Klargjør BIOS til deafaults og slå av strømmen.

Sett i jumperen og start igjen.

 

Er det det du har gjort?

Akkurat dette kan variere litt.

 

Prøv :smile:

Lenke til kommentar

HEI

 

Jeg har renset CMOS ved å slå av pc med hovedströmknappen, flyttet over jumper i 1 minutt. Flyttet tilbake, og startet opp.

Jeg har flashet bios, og alt ble verifisert i bildet på flash-programmet, samt oppstarten viser ny bios-versjon/dato. Jeg har tatt ut alle kort, untatt skjermkort, samt alle chassi-vifter. Eneste som går er Silent Twin (Microplex.no)

 

Det eneste jeg kan tenke meg å pröve etter å ha lest alle svar, er å starte opp uten min USB mus i maskinen.. tenkte f% ikke på å ta ut den. (Har PS/2 keyb.)

 

Uansett, vifteproblemer skal da vel ikke ha noe med å ikke komme inn i bios å gjöre? At den slår seg av, eller ikke starter vet jeg at ofte har med vifter å gjöre.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 17:53, skrev Banderaz:

bla bla..., untatt skjermkort, samt alle chassi-vifter. Eneste som går er Silent Twin (Microplex.no)

bla bla...


 

Silent Twin er nok problemet ditt. Har silent twin og kg7 jeg og. kommer ikke inn i bios. Skal flytte den over på en annen maskin nå, så jeg bryr meg ikke mye med det.. Det er viftene som sender noen merkelige signal tror jeg. Har lest om det her på forumet før tror jeg. Så om du søker kan du nok finne forklaringen på hvorfor.

Lenke til kommentar

Silent twin kjøleren er problemet, virker som dette gjeld alle abit kort, (opplevd det samme på KT7_raid)

Det er papst viftene som gjer "feil" signal, også turtellerene i VIA hm vil vise abnormale verdier.

Flytt viftekontaktene over til ein anna viftekontakt (ikkje CPU eller systemkontakten)

Då vil det løyse seg, og du vil komme inn i bios igjen.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Overbelastede vifte kontakter, dvs dere som har problemet vil sjelden kunne koble en vifte på de aktuelle kontaktene i det heletatt,

 

Siden utgangen ofte blir ødelagt av overbelastnig eller kobling med strømmen på (ja; gjort det selv, sett det før =) og PC health monitoren klikker i det den får litt syke verdier fra kontaktene sine.

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått den opp! :wink: Som sagt tidligere her, papst-vifta er nok skyld i alle problemene.. ;( MEN, nå kommer jeg inn i bios, selv om jeg har flyttet tilbake viftene til den porten som gjorde at jeg ikke kom inn.. strange..

 

MEN, nå har jeg et nytt problem.. pc'n fryser, helt uten forvarsel, og uten at jeg har noe load på den. CPU'n holder ca. 45C (XP2000+) PC'n står "stille" med kun icq f.eks i gang.. så plutselig er alt fryst. Restart, og den starter som om ingenting har skjedd. Noen forslag.. jeg har et gforce 2 som jeg har installert med orginal-cd'n.

 

Minne, en stk. 256 MB crucial pc2600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...