Gå til innhold

Xboxen "FRAGGER". Hvordan feilsøke?

eternal

Anbefalte innlegg

Xboxen min begynte å fragge da jeg hadde den med på reise i sommer. Fikk seg sannsynligvis en dunk som utløste feilen.

Har Xecuter3 chip - og får den klassiske feilen: Slår seg på, så av, så på, så av, så på, pæren blinker og svart skjerm.

Hvis jeg holder inne på-knappen et sek får jeg SERVICE melding da harddisken ikke er låst. - skulle tro dette betyr at selve boxen fungerer og ikke er kaputt...

Har prøvd å lodde over den dingsen med pinnene som man lodder på HK og fester chippen i flere ganger, men det virker håpløst. Har forstått det slik at jeg kanskje kan ha svidd noen "gater" som går til pinne-dingsen fordi jeg har loddet for lenge - noe jeg kan ha gjort i frustrasjon da jeg ikke fikk det til å virke.

Så alt er bare kaos og jeg er dritt lei av å demontere for å prøve å lodde på nytt. Savner mediacenteret mitt :(

Finnes det noen litt mer systematiske tilnærmingsmetoder enn å bare forsøke å lodde på nytt ørten ganger? Har et multimeter her jeg kan bruke. Har målt spenningen på pinnene - og får riktige verdier der. Hvordan diagnostere hvor feilen ligger?

Hva skal jeg gjøre? :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer å boote til Flashbios ved å trykke inne on-knappen og eject-knappen samtidig (backup-bios). Betyr dette at loddingen er ok? Men når jeg har flashet biosen ferdig og resetter, får jeg fortsatt feil. Når får jeg noen ganger at hele xboxen slår seg av etter jeg kommer inn i flashbios. Bare tvert av, uten noe mønster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...