shanizar Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg driver å setter sammen deler til en HTPC. Grunnet problemer med å trekke kabler ønsker jeg å koble denne til en LCD tv med en HDMI kabel med både bilde og lyd. Dette skal være en relativt billig maskin, med en Sempron 3400+ på AM2 platform. Jeg er ute etter en Skjermkort + Hovedkort kombinasjon som er billigst mulig men som fortsatt muliggjør HDMI ut. Dette er skjermkortet jeg har sett på så langt: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...417X84481431970 Det jeg er litt usikker på er om det kun er Coaxial SPDIF jeg kan bruke sammen med skjermkortet og i så fall hvilke muligheter jeg har for å få lyd i det formatet fram til skjermkortet billigst mulig. Håper noen kan hjelpe... Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Ingen som har noen råd`? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Såvidt jeg har skjønt av disse HDMI skjermkortene, så må du kople en internkabel fra lydkortet, enten dedikert eller HK sitt, til skjermkortet. På det skjermkortet så har du mulighet til enten å hente lyden ut via coax, eller HDMI. Signalet er det samme, men du slipper med en kabel mindre. Men alt dette er avhengig av at ditt hovedkort eller lydkort har pinner på innsiden med S/PDIF mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå