Jarli Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Rippet noen dvder her om dagen. Etter at jeg ble ferdig skulle jeg åpne mappen hvor filmene lå men da kom det opp datakjøringsforhindring. Det skjer selv om jeg nå har lagt filene ett annet sted. Det virker som om maskinen hater Ringenes Herre. Kunne trengt litt hjelp, og forslag, om hva som forårsaker dette og (om mulig) hvordan jeg kan fikse det. Endret 15. oktober 2006 av Jarli Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Har søkt mye etter løsning på tilsvarende problem. Windows Explorer stenger seg ned med en feilmelding om Data Execution prevention. Har sett mange som hevder det har med enkelte versjoner av DivX codec'er å gjøre, men jeg har prøvd opptil flere versjoner, samt å avinstallere codec'ene helt og holdent uten at det hjalp. Til slutt valgte jeg å slå av Data Execution prevention for Explorer. Høyreklik My Computer og velg Properties og velg Advanced tab'en. Klikk den øverste Settings-knappen (i Performance-feltet). Velg Data Execution Prevention tab'en og skru av DEP for Explorer. Dette reduserer sikkerheten, men de eneste gangene jeg har opplevd at DEP har slått inn er på egenproduserte videofiler som garantert ikke inneholder noe muffens. Endret 15. oktober 2006 av Pengu Lenke til kommentar
Jarli Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Forstår ikke det helt. Det kommer to alternativer opp: 1: Bare slå på DEP for absolutt nødvendige Windows programmer og tjenester. 2: Slå på DEP for alle programmer og tjenester, bortsett fra de jeg velger. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Du editerer boot.ini Parameteren /noexecute=OptIn endrer du til /noexecute=AlwaysOff Lenke til kommentar
Jarli Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Eh.... er ikke ekspert med pc. Kan du forklare det litt nærmere Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Høyreklikk på "Min Datamaskin" på skrivebordet og velg egenskaper. Du få opp nytt bilde med flere tabs. I tabben "Avansert" klikker du Innstillinger knappen under Oppstart og gjenoppretting seksjonen. I det nye vinduet klikker du Rediger knappen under Systemoppstart. Boot.ini filen åpnes nå i Notisblokk, der du kan redigere den . Lagre filen etter å ha endret noexecute=OptIn til AlwaysOff og restart . Er førøvrig DEP switchen beskrevet her: http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...n/sp2mempr.mspx Lenke til kommentar
Jarli Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Okei! Takk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå