Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU vifte går ikke rundt, må dras igang!

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem igjen som vanlig

Idag hadde jeg tilfeldigvis kassa åpen og når jeg starta maskinen blåste CPU vifta fort, men når bildet kom opp på skjermen og maskina begynte å boote gikk den bare saktere og saktere og slo seg helt av tilslutt. Jeg prøvde å restarte og starte maskinen på nytt men det samme skjedde. Jeg prøvde å dra igang vifta, noe som gikk greit, men da sier Everest at den kun blåser i 300RPM, og den pleier å ligge mellom 700 - 1000 (Zalman 120mm)

Jeg gikk inn i BIOS og måtte slå av Q-Fan Controller (tror det er Cool 'n' Quiet), da virka det suverent, men da blåser vifta konstant på 2000RPM, noe som høres veldig godt. Hva kan være galt?

Har et ASUS A8N-E hovedkort, har ikke opplevd dette før.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti flere maskiner som spinner CPU-vifta på fullt når PCen booter opp, men som skrur seg ned/av etter noen sekunder. Så lenge du ikke har problemer med overoppheting av prosessor/blåskjerm/reboot så ville jeg egentlig anta at det bare er Cool 'n' Quiet som gjør det den skal

Lenke til kommentar

Ja det er nokså snålt! Når vi vifte ikke snurrer viser den i everest at den går med 1100-1400rpm.

Men når maskinen startes opp kjører vifta for fullt!

Åssn skal jeg klare få full effekt av vifta når jeg vil? speedfan funka ikke:S Vifta styringa som var med Zalman vifta mi bruker jeg ikke pga jeg fikk strømm fall på en måte! Vifta sto og hoppet mellom 1500-2500rpm konstant og det var EXTREMT irriterende og høre på!

Så noen forslag hvordan jeg kan styre viftene mine via ett program?

(sier det igjenn, speedfan funker ikke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...