DargarWhiteFang Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Heisann sveisann! Nå har jeg utsatt kjøp av ny hdd siden før sommerferien, i påvente av at SATA teknologien skulle komme på markedet. Har en 40 eller 80 Gb 75GXP eller va f de IBM møkka drittene heter. Vegrer å skrue den maskinen på for mye, da jeg av og til får opp den lite hyggelige "Primary HDD fail" når jeg booter eller re-setter maskinen.. Det og støyen, og frykten, den evigvarende frykten for at neste gang, da er alt gått til den plassen med den store H'en. (Nei, ikke Haugesund, takk.) Og jo, jeg har -såklart- backup på greiene, den leksa lærte jeg da jeg hadde en annen disk (en gammel caviar) som takka for seg med akkuratt nokk advarsel til at jeg fikk redda nesten alt som jeg ville ha. Tror faktisk det var IBM'ens feil. Etter å ha hatt dom montert i en to separate "hengebroer" av sykkelslange, monterte jeg dem ganske tett inntil hverandre, og etter en kanpp time sa Caviar takk for seg og IBM var som vanlig drittvarm og svett mens den skulte uskyldig utover de andre komponentene i kassa..) Vel, gleden var iallefall stor når jeg på en av mine "jeg skulle ha lest mer i skoleboka men -må- bare surfe litt, hva skal jeg surfe på" toktene mine, rotet meg inn på Seagate igjen, og så at de nå annonserer Baracuda V SATA.. følgte linken og fikk se alle speksene, utenom pris.. Har lett og lett, men finner ingen som selger dem.. så mitt spørsmål: Hvor lang tid bruker det å ta fra en produsent (se bort fra AMD nå er dere snille, tror ikke hjertet mitt vil takle å høre at det de gjør er vanlig...) annonserer et produkt til det kommer på (det internationelle) markedet? Ja. Fryktelig skrivekløe i dag da, best å slutte nå, før jeg får et rykte... Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Beklager at jeg ikke har et svar, men har venta lenge på sata selv, men for to dager siden gikk IBM(!) disken min føyken.. og har tenkt fram og tilbake og fant ut at jeg kjøpte ny ide disk. tar nok for lang tid før sata kommer inn for fult og TROR også at sata blir for dyrt istarten.. dessuten må jeg ha nytt hovedkort som støtter sata... så valget ble ide.... Men følger spent med på denne posten... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Mens vi snakker om svette harddisker: For en stund siden skulle en kamerat av meg ha større lagringsplass (han hadde en 40 GB 60 GXP fra før), så jeg fikk ham til å kjøpe to WD 80 GB SE harddisker som vi slengte i RAID 0. Masse lagringsplass, en partisjon på 150 GB. Problemet var at hele stashen var montert i et AOpen HQ45. Dette kabinettet har bare en harddiskbrønn, og den rommer som de fleste andre tre disker. Dette førte til at alle tre diskene satt så tett sammen at det sannsynligvis ikke gikk an å få en pengeseddel mellom dem en gang, og dette førte til seriøse mengder VARME (Du får en magefølelse av at noe er litt feil når du brenner deg på HDD'n). Da maskinen i tillegg fikk oppstartproblemer pga. strømmangel, var det ingen vei utenom et Cheiftec Dragon alu. tårn. Så nå er alt bare fryd og gammen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå