Gå til innhold

Snodig problem med internett-tilgang (XP)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med den stasjonære pc'en hos dama. Den er koblet via kabel til en trådløs router, som er koblet til dsl-modemet. Internett-tilkoblingen fungerer i seg selv, den bærbare (som jeg skriver på nå) er koblet til nettet problemfritt via den trådløse routeren.

På den stasjonære er det 5 brukere (win xp), og det som er snodig er at på den ene brukeren fungerer alt som det skal, mens på de resterende får jeg ikke koblet til internett. Tilkoblingen til routeren fungerer, men ikke noe mer. Jeg har prøvd massevis av innstillinger men får det ikke til å fungere. Regner med dette er et software problem i og med en annen bruker på den samme maskinen får tilgang til internett?

Jeg får til stadighet opp en advarsel fra norton om at det ikke kan scanne emailen fordi nettverket ikke er properly configured. Mistenker at problemet kan ligge i norton, men det kan jo like godt være at norton ikke vil fungere pga en feil som ligger et annet sted som det selv "sier".

Når jeg prøver å koble til msn får jeg opp feilsøkingsvinduet som viser feil ved DNS og Nøkkelporter, og msn sier problemet ligger i feil proxy innstillinger eller brannmur.

Jeg har prøvd følgende:

Slå av brannmur

Deaktivere norton, samt forandre innstillinger på norton brannmuren

Forandre innstillinger i nettverkstilkoblinger, internet explorer

Noen som har noen ideer? Jeg har sjekket generelle innstillinger på den brukeren som har tilgang til internett opp mot de som ikke har det, og de er de samme. (Brannmur, innstillinger i IE og nettverkstilkoblinger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...