bglio Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Har formattert harddisken min nettopp og skulle starte alt på nytt og så ble det noe kluss, men jeg fikk en kompis til å legge inn Windows på hdd, så skulle vi bare sette den inn igjen i min pc, så burde jo alt være i orden. Men så når vi putta den inn, fant ikke pcen harddisken! kun 2 cdromer (cdbrenner og dvdrom) Da var harddisken (IDE) puttet i via et SATA-adapter. Vi tok ut adapteret og puttet hdd rett på en idekabel og i pc'en. Fortsatt ikke oppdaget. Så tok vi å satt hdd kabelen i den ide-slotten på hk som tidligere cdrom&cdbrenner stod på! NÅ fant man hdd, men ingen cdrom... Hva skal man gjøre? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Å installere ett operativsystem på en annen pc med annet hovedkort går dårlig. Driverene og slike ting til det hovedkortet installasjonen er utført på stemmer ikke overens med maskinen det skal brukes på. Derfor finner den ikke cd/dvd drevene dine. Legg inn alt på nytt vhs din egen maskin. Slik som det var før det ble noe kluss. -thelle- Lenke til kommentar
bglio Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Å installere ett operativsystem på en annen pc med annet hovedkort går dårlig. Driverene og slike ting til det hovedkortet installasjonen er utført på stemmer ikke overens med maskinen det skal brukes på. Derfor finner den ikke cd/dvd drevene dine. Legg inn alt på nytt vhs din egen maskin. Slik som det var før det ble noe kluss. -thelle- 7073286[/snapback] men cdromene blir ikke engang oppdaget i BIOS! Hvordan skal jeg da installere på min egen pc? :S Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Prøv med ny IDE-kabel, evt. hvordan stod jumpersettingen når dere prøvde dette? Endret 23. oktober 2006 av PootieTang Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det beste er å sette jumper på cd-rom/harddisk til CS (Cable Select). Da vet BIOS og operativsystem automatisk hva som er hva. Om du vil kjøre master/slave manuelt, må du ha den ytterste pluggen på ide-kabelen i master-disken og den innerste i slave-disken. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Pass på at ledningen er riktig vei. Og at noen av kontaktene trenger drivere for å brukes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå