Gå til innhold

Den ideelle superlettvekteren - når kommer den?


tkorsvold

Anbefalte innlegg

Hallo folkens,

 

Jeg har egentlig i flere år ventet og ventet på en bærbar som tilfredsstiller alle mine krav på en gang. Disse er:

 

* svært lav vekt, helst under 1,5 kg

* goood batterilevetid, minimum 4-5 timer, helst 6-8 timer (en hel arbeidsdag)

* god skjermoppløsning, f.eks. 1400x900 på en 13,3" skjerm.

* en grafikkløsning som greier ihvertfall littegrann på 3D-fronten, f.eks. å kjøre CIV4.

 

 

Hvor lenge må vi vente før noe slikt dukker opp på markedet?

 

 

mvh Thorstein Korsvold

Endret av tkorsvold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo folkens,

 

Jeg har egentlig i flere år ventet og ventet på en bærbar som tilfredsstiller alle mine krav på en gang. Disse er:

 

* svært lav vekt, helst under  1,5 kg

* goood batterilevetid, minimum 4-5 timer, helst 6-8 timer (en hel arbeidsdag)

* god skjermoppløsning, f.eks. 1400x900 på en 13,3" skjerm.

* en grafikkløsning som greier ihvertfall littegrann på 3D-fronten, f.eks. å kjøre CIV4.

 

 

Hvor lenge må vi vente før noe slikt dukker opp på markedet?

 

 

mvh Thorstein Korsvold

7073162[/snapback]

 

Tja, nærmeste du kommer er vell xps m1210 som har greit grafikk-kort, greier 4-5 timer med største batteri, 1280x800 på 12" og en vekt såvidt under 2 kg, du må nok smøre deg med tolmodighet for å komme særlig nærmere målet ditt enn den ;)

Lenke til kommentar
Hallo folkens,

 

Jeg har egentlig i flere år ventet og ventet på en bærbar som tilfredsstiller alle mine krav på en gang. Disse er:

 

* svært lav vekt, helst under  1,5 kg

* goood batterilevetid, minimum 4-5 timer, helst 6-8 timer (en hel arbeidsdag)

* god skjermoppløsning, f.eks. 1400x900 på en 13,3" skjerm.

* en grafikkløsning som greier ihvertfall littegrann på 3D-fronten, f.eks. å kjøre CIV4.

 

 

Hvor lenge må vi vente før noe slikt dukker opp på markedet?

 

 

mvh Thorstein Korsvold

7073162[/snapback]

 

Tja, nærmeste du kommer er vell xps m1210 som har greit grafikk-kort, greier 4-5 timer med største batteri, 1280x800 på 12" og en vekt såvidt under 2 kg, du må nok smøre deg med tolmodighet for å komme særlig nærmere målet ditt enn den ;)

7074810[/snapback]

med det største batteriet er ikke vekten under to kg.

 

 

og jeg har intergrert grafikk fra intel, den klarer å kjøre Civ IV. kan bli litt hakkete, men det går greit.

 

men så har man jo LG TX Express. den tilfredstiller faktisk alle kravene dine, med unntak av skjermoppløsningen (1280x800), og at prossessoren er noe svak (1.3ghz). men Go 7300 burde i hvertfall klare noen spill på lave instillinger. det er mulig å ha både 3- og 6-celler batteriet i samtidig, da er batteritiden rundt 7 timer(med go 7300), og den veier fortsatt under 1.5kg.

 

maskinen kommer i to utgaver, en med integrert grafikk fra intel, og en med geforce go 7300. det er de dyreste maskinene i linken som har geforcebrikken.

Lenke til kommentar
Hallo folkens,

 

Jeg har egentlig i flere år ventet og ventet på en bærbar som tilfredsstiller alle mine krav på en gang. Disse er:

 

* svært lav vekt, helst under  1,5 kg

* goood batterilevetid, minimum 4-5 timer, helst 6-8 timer (en hel arbeidsdag)

* god skjermoppløsning, f.eks. 1400x900 på en 13,3" skjerm.

* en grafikkløsning som greier ihvertfall littegrann på 3D-fronten, f.eks. å kjøre CIV4.

 

 

Hvor lenge må vi vente før noe slikt dukker opp på markedet?

 

 

mvh Thorstein Korsvold

7073162[/snapback]

 

Tja, nærmeste du kommer er vell xps m1210 som har greit grafikk-kort, greier 4-5 timer med største batteri, 1280x800 på 12" og en vekt såvidt under 2 kg, du må nok smøre deg med tolmodighet for å komme særlig nærmere målet ditt enn den ;)

7074810[/snapback]

med det største batteriet er ikke vekten under to kg.

 

 

og jeg har intergrert grafikk fra intel, den klarer å kjøre Civ IV. kan bli litt hakkete, men det går greit.

 

men så har man jo LG TX Express. den tilfredstiller faktisk alle kravene dine, med unntak av skjermoppløsningen (1280x800), og at prossessoren er noe svak (1.3ghz). men Go 7300 burde i hvertfall klare noen spill på lave instillinger. det er mulig å ha både 3- og 6-celler batteriet i samtidig, da er batteritiden rundt 7 timer(med go 7300), og den veier fortsatt under 1.5kg.

 

maskinen kommer i to utgaver, en med integrert grafikk fra intel, og en med geforce go 7300. det er de dyreste maskinene i linken som har geforcebrikken.

7075035[/snapback]

 

Den var ikke dum nei, men tror en må opp til 14" for å få 1440x900-oppløsning.

Lenke til kommentar

Det nærmeste du kommer er kanskje denne:

 

Sony Vaio

VGN-SZ381P/X

Processor Name

Intel® Core™ 2 Duo Processor T7400 (2.16GHz, 4MB L2 cache)1

Chipset: Intel® 945GM

Hard Drive: 160GB2 5400rpm Serial ATA with G-Sensor™ Shock Protection - Hard Disk Drive Protection

LCD: 13.3" WXGA with XBRITE™ Technology (1280x800)4

Graphics: Hybrid Graphic System - NVIDIA® GeForce™ Go 7400 with TurboCache™ supporting 128MB and

Intel® Graphics Media Accelerator 950 with 128MB dynamically allocated shared (RAM/Video) memory

Memory: 2GB (1GB x 2) PC2-4200 533MHz DDR2

Weight: 3.72 lbs

 

Fordelen er at du kan velge Go 7400 når du trenger grafikkytelse og GMA 950 når du trenger batteritid.

Lenke til kommentar
Det nærmeste du kommer er kanskje denne:

 

Sony Vaio

VGN-SZ381P/X

Processor Name

Intel® Core™ 2 Duo Processor T7400 (2.16GHz, 4MB L2 cache)1

Chipset: Intel® 945GM

Hard Drive: 160GB2 5400rpm Serial ATA with G-Sensor™ Shock Protection - Hard Disk Drive Protection

LCD: 13.3" WXGA with XBRITE™ Technology (1280x800)4

Graphics: Hybrid Graphic System - NVIDIA® GeForce™ Go 7400 with TurboCache™ supporting 128MB and

Intel® Graphics Media Accelerator 950 with 128MB dynamically allocated shared (RAM/Video) memory

Memory: 2GB (1GB x 2) PC2-4200 533MHz DDR2

Weight: 3.72 lbs

 

Fordelen er at du kan velge Go 7400 når du trenger grafikkytelse og GMA 950 når du trenger batteritid.

7089705[/snapback]

 

WOW! ville ikke gjort noe om den kom til Norge... eneste er prisen, den er på litt over 3000$ i noen nettbutikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...