Itw Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Heisann Bor i et murhus å har derfor begynt å vurdere å gå til anskaffelse av sånne dingser man plugger i stikkontakten å får nett i huset via det, mellom f.eks 2 maskiner. 1: Det jeg lurer på er jo hvor bra dette funker? 2: Hvor høy hastighet kan man forvente seg? 3: Kan man få nett utenfor sitt eget sikringskap? Renger med at det er greit å få nett med disse innenfor sin egen kurs, men jeg har en pc stående nede i kjellern i en blokk jeg bor i som er 3etasjer, og der nede er den på en annet sikringskap, vil jeg kunne få nett der også i fra leiligheten mi i 3dje etasje? Har dere noen merker å anbefale? Endret 15. oktober 2006 av Itw Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 1: Brukt disse en del, og må si at de fungerer bra. De tidlige modellene som kom (11mb) røyk ofte etter 3 mnd, men de man får kjøpt i dag er solide og gode. 2: Kan vel si at tomelfingerregelen er å halvere det leverandøren skryter over. Men det kommer også veldig ann på hvor lange kabler det er mellom senderne. 3: min erfaring er at signalet "forsvinner" når man paserer et sikringskap. Men det er jo bare å prøve. Har brukt Jensen Home:Link 385 en stund. Disse fungerer greit. Har også noen fra edimax til utprøving. Virker greie så langt, men bare hatt dem en liten uke så langt. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Ok, litt skjit det med at de ikke passerer sikringskapet da var ned i kjellern jeg virkelig kunne trengt et mere stabilt nett.. Men hva er den høyeste hastigheten de leverer nå på sånne linker? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 De skryter av å ha enheter som takler 85mb, men har ikke testet hva man faktisk oppnår selv på disse enda. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Var en test av de i Datormagazin 5 (Tror jeg. Mener å huske det var datormagazin, sannsynligvis mellom 5 og 7) Den ene klarte seg bra, og de fikk 30mb/s. Den andre de testa funka ikke i det hele tatt. Jeg ville ha strekt kabler med en gang, så er det gjort, og hvis du bruker Cat5e eller Cat6, så har du også mulighet for gigabit nettverk Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Disse enhetene fungerer overraskende godt, men de bør ikke stå i en strømsplitter av en eller annen grunn, bedre å ha dem rett i veggen Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Ok men er litt avhengi av hastighet siden jeg har D-link mediaspillern via nettet... Kabler er greit men er mye jobb i murhus... Å har gb router så blir jo det om det blir kabler.. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Signalet forsvinner når det passerer et sikringskap pga. måleren. Dersom du- og kjelleren/naboen din stjæler strøm, kan dere sannsynligvis også dele nettverk.. Blir hvertfall en god unnskyldning når E-verket kommer til inspeksjon.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå