Gå til innhold

Skjermer som slukker (svart bilde) under bruk

Jebe

Anbefalte innlegg

Har 2 skjermer som kobler ut under bruk. Jeg sitter og jobber vanlig og skjermene mister bilde, kan så skru skjermene av og på og de er helt gode - ei stund...

Er dette vanlig? Den ene skjermen er brukt mye, 2-3 år, men den andre er ganske ny.

Er det noe som kan fikses enkelt? Noen erfaring her?

JB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres nesten ut som intern strømsparing i selve skjermen? Slikt kan muligens justeres ifra skjermens menyer (powersaving). Hadde slikt selv en gang, og rotet med det en natt. Neste morgen "fungerte ikke" skjermen - dro ut støpsel, og oppdaget at jeg i halvsøvne hadde skrudd på strømsparing på 6 timer :)

EDIT: Slo meg akkurat at det sikkert er to forskjellige skjermer du har. Da spørs det om det er strømsparing som er problemet.

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Det høres nesten ut som intern strømsparing i selve skjermen? Slikt kan muligens justeres ifra skjermens menyer (powersaving). Hadde slikt selv en gang, og rotet med det en natt. Neste morgen "fungerte ikke" skjermen - dro ut støpsel, og oppdaget at jeg i halvsøvne hadde skrudd på strømsparing på 6 timer :)

EDIT: Slo meg akkurat at det sikkert er to forskjellige skjermer du har. Da spørs det om det er strømsparing som er problemet.

7078060[/snapback]

Tja, skal sjekke, for de er på to maskiner.

Byttet begge skjermene på andre maskiner i går med samme resultat.

Problemet er at den ene skjermen får kortere og kortere tid før den kutter. Sikkert en def. del.

Lenke til kommentar

Hm...vel....da kan det kanskje være det en ikke skulle ønske det var?

Den CRT skjermen jeg nevnte ovenfor? Sist jeg sendte den inn på service (skjermen "blacket" ut, voldelig, etter tilfeldig intervall) byttet de strømforsyning. Hadde samme problem på projektoren min, hvor den ikke ville holde seg påskrudd. Strømforsyning der også. Var hos en bekjent ikveld med LCD skjerm som hadde problemer med at skjermen startet som vanlig, men døde ut etter kort tid. Han var ikke sikker, men det første han skulle teste hvis jeg forstod han var...strømforsyning.

Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...