Red Frostraven Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Jeg hadde tenkt å selge en gammel samling av ukjent verdi. Hvorfor ikke prøve E-Bay, tenkte jeg; det er tross alt en nettauksjon-- og der vil såpass mange se auksjonen at muligheten for å få en grei pris er hundre ganger høyere enn hvis jeg selger til en selger..! Så begynte jeg med den tidkrevende prossessen å file inn over 2500 objekt-navn i en liste på PC'en. Etter noen og seks-syv åtte timer, så var listen klar. Så registrerte jeg meg på E-Bay -- med de problemer som "non-us users" får når de *må* velge en stat i... vel... Statene. Uansett -- Jeg fant ut av det, og etter bare en og en halv time, så hadde jeg en "E-Bay account" registrert med Pay-Pal og hele pakken..! Deretter, la jeg samlingen ut på en auksjonstype på E-Bay som kostet 5 dollar. Dagen etter, lyser mailen min... Dear Andre Wxxxxx ([email protected]), Your listing(s): 290036287546 Selling XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX have been ended early and all fees credited to your account. Your listings were ended for the following reason: * Account Suspension You will be sent a separate notification regarding your account suspension. We thank you for your cooperation. Respectfully, Customer Support (Trust and Safety Department) eBay Inc Hva i..? Suspensjon..? Dear andre Wxxxxxxxx ([email protected]), We regret to inform you that your eBay account has been suspended due to concerns we have for the safety and integrity of the eBay community. "Abusing eBay" of the eBay User Agreement states, in part: "...we may limit, suspend, or terminate our service and user accounts, prohibit access to our website, remove hosted content, and take technical and legal steps to keep users off the Site if we think that they are creating problems, possible legal liabilities, or acting inconsistently with the letter or spirit of our policies." Due to the suspension of this account, please be advised you are prohibited from using eBay in any way. This includes the registering of a new account. Please note that any seller fees due to eBay will immediately become due and payable. eBay will charge any amounts you have not previously disputed to the billing method currently on file. Regards, Safeharbor Department eBay, Inc. Javel, siden dere tar pengene for auksjonen jeg har bestillt og avslutter uten at jeg får selge -- for *min* sikkerhet, så.. "Abusing eBay" "...we may limit, suspend, or terminate our service and user accounts, prohibit access to our website, remove hosted content, and take technical and legal steps to keep users off the Site if we think that they are creating problems, possible legal liabilities, or acting inconsistently with the letter or spirit of our policies." Jeg kan lese den delen om og om igjen..! Tenk å ha ett taxiselskap med samme policy..? "Vi kan når som helst stoppe, kreve penger for *hele* turen og så kaste passasjeren ut på gaten." Dette selskapet ville gått med så stort overskudd..! Subject : waagb1983, Check out these amazing deals on eBay! Jippi..! Ebay sender reklame til meg -- spesielt hyggelig nå som jeg er bannet fra e-bay..! Dear eBay Member, Thank you for writing eBay in regard to the suspension of your account. I have reviewed your account and determined that you were suspended under the "Abusing eBay" section of the eBay User Agreement. This section states that eBay may immediately warn, temporarily suspend, indefinitely suspend, or terminate your membership if we believe that your actions may cause financial loss or legal liability to you, our users, or us. You can review the eBay User Agreement at the following Web page: http://pages.ebay.com/help/policies/user-agreement.html To be considered for reinstatement, you must submit all of the following: 1. A printed and completed copy of the Request for Reinstatement Form, along with proof that your eBay contact information is valid. To access this form, enter the following address in the location or address field of your Web browser: http://pages.ebay.com/help/community/poisec9reinstform.html IMPORTANT NOTE: If your eBay contact information is your work address, please send official documentation to validate this. Be sure to include a working telephone number, your email address and your eBay User ID on the documents you submit to us. 2. A copy of your driver's license or other government issued ID, with your name and address clearly visible. 3. Documentation clearly showing your current address. This can be one of the following: - a copy of a recent credit card statement (a copy of the actual credit card is not acceptable) - a copy of a recent bank statement - a copy of a recent utility bill If you are concerned about including sensitive information, such as your credit card number, please black out all but the first and last four digits. When doing so, keep in mind that your full name and address must be legible for us to process your request. IMPORTANT NOTE: Any contact information listed on the documents you submit with your appeal must be consistent with the contact information listed on your eBay registered account. If there are any discrepancies between the contact information you submit to us and that registered to your eBay account, you must provide an explanation for these discrepancies, as well as documentation that confirms your explanation. Please fax the completed Request for Reinstatement Form, a copy of your identification, and a copy of a recent credit card statement or utility bill to: eBay, Attention: Abusing eBay Appeals Fax Number: 877-349-1798 If you are outside the United States, please use the following fax number: Attn: Abusing eBay Appeals: 001 + 801-545-2700 Be sure to include the User ID and email address of the suspended account you're appealing on the Request for Reinstatement Form. If your fax does not contain this information, it will not be processed. Please allow 48 to 72 hours for the request for your appeal to be processed. Emailing us before that time will result in delays. Any documents submitted to us will be destroyed after the information has been reviewed and verified. Thank you for your time. Sincerely, Calob eBay Customer Support Helt greit, siden det IKKE HOLDER Å GI E-BAY VISAKORTNUMMERET MITT MED SIKKERHETSKODENE SÅ FÅR JEG VEL SENDE PERSONNUMMERET OG WHATNOT da...! Jeg sender *ikke* utfyllende informasjon til mennesker som tar penger for å ikke la meg selge noe ting som helst. Vittig nok; hvis vi søker på den fristende tittelen: "abusing ebay" Så får vi:"Abusing Ebay"- Google søk 43000 sider med forslag til hvordan vi misbruker e-bay... Noen av dem gjelder faktisk også Calob, saksbehandleren min. -- eller hva de nå kaller DATAMSKINEN SOM BEHANDLET DEN FØRSTE KLAGEN MIN..! Dette er så useriøst og tullete at "scam" alarmen min gikk med en gang. Men dette var faktisk e-bay -- og de forutså visst at jeg hadde store planer om å misbruke ebay på det groveste. De har rett... Nå. Endret 15. oktober 2006 av Andre1983 Lenke til kommentar
Reite Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det er nok ganske vanlig å måtte sende inn slik informasjon. Dette gjør dem for å ungå at typiske scammere skal lage helt anonyme auksjoner. Det er veldig mange forskjellige typer sider som har denne praksisen. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hva var det du prøvde å selge, da? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Så registrerte jeg meg på E-Bay -- med de problemer som "non-us users" får når de *må* velge en stat i... vel... Statene. 7072687[/snapback] Hva var det du fylte ut der da? Det er ikke noe problem å velge Norge som bostedsland, og da fyller du ut fylket du bor i, også kjent som province eller region. Om du ikke valgte Norge som bostedsland og fylte inn fylket du bor i, så ble vel kontoen sperret fordi du som selger oppga falsk kontaktinformasjon. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hva var det du fylte ut der da? Det er ikke noe problem å velge Norge som bostedsland, og da fyller du ut fylket du bor i, også kjent som province eller region. 7084678[/snapback] Tenkte akkurat det samme, du har i grunn deg selv å takke for denne uheldige hendelsen Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 ... Hvorfor valgte du ikke Norway? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Javel, siden dere tar pengene for auksjonen jeg har bestillt og avslutter uten at jeg får selge -- for *min* sikkerhet, så.. 7072687[/snapback] Hvis du leser mailene du får ser du at gebyrene er refundert. Enkleste er nok bare å registrere seg på nytt. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Enkleste er nok bare å registrere seg på nytt. Det er nok ikke fullt så enkelt: Due to the suspension of this account, please be advised you are prohibited from using eBay in any way. This includes the registering of a new account. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 ...og du burde vel starte her hvis du vil finne ut hva du har gjort galt: http://pages.ebay.com/help/policies/ia/rul...or_sellers.html Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er nok ikke fullt så enkelt:Due to the suspension of this account, please be advised you are prohibited from using eBay in any way. This includes the registering of a new account. 7147969[/snapback] Hva er det verste som kan skje? At du blir utestengt igjen, og er akkurat like langt Lenke til kommentar
pertm Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Den der er litt vanskelig å svare på når i Norge har man ikke førerkort med adresse på. Lurer på hvordan dem skal hindre deg i å se hva som er på ebay. Muligens kan de hindre deg fra å registere deg på nytt. En ting jeg lurer på er om trådstarter registrerte seg med riktig adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå