TechTune Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Leste for noen uker siden en tråd angående økt batteri levetid/oppbevaring/temperatur/førstegangs lading osv. Fant ikke den igjen, så tenkte kansje denne tråden kunne være om akuratt det. Let`s start off with some question`s.. - Hvordan skal egentlig batteriet lades første gangen, lades helt ut for å lades helt opp igjen? og da lade i hvor mange timer? - Må det utlades helt de første gangene som med en mobil? - Hva er den mest kurante temperaturen på et batteri i arbeid? - Hva er forskjellen i levetid på 4, 6 og 8-cellers lithium batteri? - Hva er det beste batteriet per dags dato? Takker for svar.. Lenke til kommentar
kjehaako Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Min oppfatning av disse, som ikke nødvendigvis er fasiten: - Lad til det er fullt første gangen, det er IKKE nødvendig å la det gå oppimot ti timer før du dropper ladingen. 100% ladet er, ganske riktig, 100% ladet, og mer blir det ikke. - Det skal helst ikke lades ut i det hele tatt. - Den beste temperaturen er lavest mulig, batteriet tar skade om det blir for høyt (men litt tåler det da). - Jeg oppfatter det som om et 8-cellers batteri vil vare dobbelt så lenge som et 4-cellers (men ikke skyt meg om jeg tar feil). Som et eksempel, jeg får en levetid på litt over tre timer ved lett bruk, og litt over to timer ved avspilling av DivX-film på min bærbare (Acer Aspire 5102WLMi, 6-cellers 4000mAh). - Om du mener hvilken batteriteknologi som er best, er det litium-polymer batterier som er de beste, ihvertfall av de som er tilgjengelige på markedet. Sink-batterier skal visstnok være bedre, også med tanke på fare for brann/eksplosjon. Forøvrig, var det denne tråden du tenkte på? Lenke til kommentar
TechTune Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Ahhh.. javisst. Det var vel svar på det meste, tatt med en klype salt. Det stemmer, var den tråden Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 - Jeg oppfatter det som om et 8-cellers batteri vil vare dobbelt så lenge som et 4-cellers (men ikke skyt meg om jeg tar feil). Som et eksempel, jeg får en levetid på litt over tre timer ved lett bruk, og litt over to timer ved avspilling av DivX-film på min bærbare (Acer Aspire 5102WLMi, 6-cellers 4000mAh). 7073303[/snapback] det stemmer ikke alltid at et 4cellersbatteri vil vare halvparten av tiden som et 8 cellers. det som har noe å si er kapasiteten i mAh (tror det står for MilliAmperTimer), og den er ikke nødvendigvis proporsjonal med antall celler. f.eks. har 3cellersbatteriet til LG TX 2600 mAh, mens 6cellern har 3800 mAh Lenke til kommentar
fantastian Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Prøver å få liv i denne gamle tråden. Jeg har en ny laptop på vei, og tar gjerne i mot tips for å best mulig bevare batterikapasiteten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå