milkwood Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Har nå kjøpt WRT54GL v4.0 routern. Finner ingen guide til hvordan oppgradere til dd-wrt... Noen sier jeg må først laste mini så standard. andre sier at du må ta det via ftp andre via web.. osv.. noen som har en greit sak på dette? og orginal firmware...finner ikke dette på sidene til linksys.. gått via norge linken siden det står usa only på den du kommer til når du tar linksys.com. Finner wrt54gl v1 og wrt54g 1-3 og 5, men ingen 4. Kan jeg bruke wrt54g v4 firmware om jeg kommer over den? på f.eks autouploader står det at den kun støttes av wrt54g 1-4 og wrt54gl 1.x. støttes den da av min? kan jeg så og si at jeg har wrt54g 4? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Har vel egentlig skjønt nå at jeg har wrt54gl v1.1 som tilsvarer wrt54g v4.0 og ikke wrt54gl v4. (denne fins vel ikke nei) altså. jeg kjøpte denne routeren: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=58291 hvor det står at skal være G 4.0.. men serialnr på routern sier CL7B.. Dette er vel WRT54GL v1.1 / BCM5352EKPBG Chipset / CPU 200Mhz.. og ikke CL7A = WRT54GL v1.0 / BCM5352E Chipset / CPU 200Mhz som er identisk med G 4.0 har jeg fått feil? eller er v1.1 litt bedre igjen, men fortsatt samme som G 4.0? Endret 15. oktober 2006 av milkwood Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Først mini, så standard ja. Dette skulle gå greit å ta her Lenke til kommentar
9001 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WRT54...lation_Tutorial Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) -For flashing via the web GUI interface, always use the included 'generic' binaries. The other Linksys router specific binaries are only meant for tftp upgrades. Ser det står dette, men er det noe forskjell? er det flere konfigurasjonsmuligheter på den spesifikke? Endret 15. oktober 2006 av milkwood Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Nei, det er det ikke. Du skal bruke genetic når du flasher inn via webinterface, de andre er kun for TFTP. WRT54GL 1.1, den du tror du har, kan du bare flashe standard rett inn, trenger ikke mini først. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 -For flashing via the web GUI interface, always use the included 'generic' binaries. The other Linksys router specific binaries are only meant for tftp upgrades. Ser det står dette, men er det noe forskjell? er det flere konfigurasjonsmuligheter på den spesifikke? 7073491[/snapback] Tok mini først og tok generic på begge. ser ut til å funke bra nå. dog innså jeg at jeg har glemt å kjøpe router med usb print :-( noe måte å få satt opp en printer på nett uten egen "printer pc"?h Lenke til kommentar
Aerodeck Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) -For flashing via the web GUI interface, always use the included 'generic' binaries. The other Linksys router specific binaries are only meant for tftp upgrades. Ser det står dette, men er det noe forskjell? er det flere konfigurasjonsmuligheter på den spesifikke? 7073491[/snapback] Tok mini først og tok generic på begge. ser ut til å funke bra nå. dog innså jeg at jeg har glemt å kjøpe router med usb print :-( noe måte å få satt opp en printer på nett uten egen "printer pc"?h 7074251[/snapback] Tror dette kan være en løsning for deg. Jeg har i dag faktisk fiksa det slik at min printer (HP Photosmart 1000) er gjort "trådløs". Dette funker nå helt fint med 2 forskjellige bærbare og 2 forskjellige stasjonære her i huset. Se mitt eget spørsmål (som ingen har svart på forøvrig). https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=642475&hl= Det jeg slet med å forstå var at printeren først må være installert via USBtilkobling på hver enkelt PC, før dette kunne gjøres trådløst. Jeg bruker altså Bluetooth (bærbare med innebygd BT de stasjonære med BTplugg fra Clas Ohlson (billington) til kr 149. Som sagt dette funker helt fint her hjemme og har skrevet ut en masse sider i kveld og fått satt printeren bort i et skap, hvor den ikke er i veien for noe som helst lenger. Uten at det er noen PC tilkoblet den lenger altså. Du vil se at Multicom bare har en igjen. Grunnen til at jeg valgte Multicom er at deres BT sak er mye billigere enn det noen andre selger. Lykke til. Edit: Bare følg hurtigmanualen til Bluetooth USB Printer Adapter BT310 så ordner det seg. Endret 15. oktober 2006 av Aerodeck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå