Oee Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei, Skal bygge meg ny maskin, bruken blir nok film, musikk, tv, spill og muligens numerisk simulering! Har lest en del tester og artikler men føler meg langt fra som noen ekspert på området Har tenkt på følgende oppsett: Hovedkort: Asus P5W DH Deluxe Prosessor: Intel Core 2 Duo E6400 RAM: Kingston HyperX DDR2-800; 2 x 1024 MB Grafikk: Asus EAX 1900 XT/HTVDP/256M HDD: 4 - 5 x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB i RAID oppsett Optisk: Plextor PX-760SA PSU: MIST 500 W eller MIST 600 W TV kort: Hauppauge WinTV-PVR-500MCE Kabinett: Cooler Master Stacker Innser at dette nok ikke blir verdens stilleste maskin og for film & musikk er det overkill, men ønsker som sagt en maskin som er god på det meste. Delene jeg er mest i tvil om er RAM, har planer om å prøve meg litt med overklokking men har ikke noe særlig erfaring. Lurer derfor på om det blir bortkastet med såpass dyre brikker? Lurer også om Plextor'en egentlig er verdt pengene i forhold til f.eks NEC 3550 og om det har noe for seg med ett S-ATA DVD drev? Tar imot alle råd og tips med takk Lenke til kommentar
Oee Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei igjen, Glemte å si at prisen på dette oppsettet er 16-17k, litt avhengig av hvor en handler, men det hadde jo ikke skadet å spare litt Har noen av dere erfaringer med shg.no forresten, ser ut som de jevnt over er blandt de billigste av nettbutikkene jeg finner i prisoversikten. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei! Det er et fint oppsett det der ja. Jeg ville nok valgt en annen DVD-brenner, som for eksempel Nec AD-5170 276 kr Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå