Kealle Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Heisann. Problemmaskin: Abit - NF7-S2 HK 512 MB Kingston ddr AMD Socket A XP 2500+ 250 GB hdd. ----------------------------- PROBLEMET: Skrur på maskinen, strøm blir sendt ut i HK og til hdd. Harddiskene starter, det gjør også diverse vifter. Leds foran på pcen blinker (HDD). Ingenting kommer på skjermen. Når jeg klikker på caps lock på tastaturet så begynner det ikke å lyse på tastaturet. Etter en stund slutter leds å lyse, men windows booter ikke. (Det kommer ikke windows lyd i høyttalerne) HAR VÆRT FORSØKT: Bytte av skjermkort. Bytte av minnebrikker, og minneslotter, avkobling av alt "unødvendig". Kan det være CPU som har tatt kvelden? Har aldri vært ustabil tidligere. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Kan være HK'et eller strømforsyninga eler noe sånt.. Finnes veldig mange tråder med akkurat dette problemet fra før sånn btw. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei! Sjekk at alt er riktig koblet i pcen. Forsøk nullstilling av BIOS. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Erikkan: Har forsøkt litt forskjellig nå. Hvordan nullstiller man bios? :] Mener du clear CCMOS? EDIT: Har nå clearet CMOS, og byttet til en annen CPU for å se om det var her problemet lå. Med en gang jeg skrur på maskinen nå får jeg opp en del specs på GFX kortet mitt, men jeg får aldri opp mulighetene for å gå inn i BIOS etc. Det eneste som skjer er at skjermen går i vilemodus, og maskinen stopper å jobbe. Vil dette si at det ikke eksisterer noen bios på systemet lenger? Endret 15. oktober 2006 av Kealle Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 kan være skjermkortet? Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 kan være skjermkortet? 7072705[/snapback] Nei, det er ikke skjermkortet. Har prøvd med 3 forskjellige. Samme regla Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Har du forsøkt med en annen hdd? Dette problemet oppstå bare plutselig? Prøv å nullstille bios med jumperen nær batteriet på hk,eller ta ut batteriet en liten stund og sett det tilbake og prøv igjen. Vet ikke om det kan være cpu,da jeg aldri personlig har opplevd at en cpu dør for meg. Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Ville satt pengene mine på 1. PSU 2. Hovedkortet PSU er vel det enkleste å bytte ut (Høres ut som om du kjører windows - da vil det ofte innebære enten en reinstall av windows eller jobbe litt (mye) med å bytte diverse drivere for å få det til å funke) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Sett minnet i SLOT 3 (hvis du kun har en brikke da..) Har samme kort i HTPC'n og har opplevd samme symptom (dog ikke S2 ,men V.20). Abit anbefaler installasjon av minne fra DIMM3 til DIMM1 . Endret 15. oktober 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei og takk for alle gode innspill! Jeg har forsøkt en god del nye taktikker nå, og det ser ut som både CPU, PSU og HK er fubar. Grunnen er som følger. Jeg har en annen maskin med AMD 2800+ og ABIT NF7 (ikke S2 som problem"barnet" har) samt minnebrikker til denne.. Når jeg 1. Flytter CPU over til problem hk får jeg heller ikke bootet, samme problemet som tidligere. Når jeg 2. Flytter CPU (den som sitter på problem hk opprinnelig) over til kortet som jeg ikke har hatt tjafs med så får jeg heller ikke bootet her. Jeg går derfor utifra at PSU er deffekt, og at dette har ødelagt både HK og CPU. Er dette noe dere tror kan ha skjedd også? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Ja det tror jeg er mest sannsynlig. Hadde akkurat samme problem i sommer, da hadde PSUen gått, og den tok med seg skjermkortet i samme slengen sånn for sikkerhets skyld.. Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Ja det tror jeg er mest sannsynlig. Hadde akkurat samme problem i sommer, da hadde PSUen gått, og den tok med seg skjermkortet i samme slengen sånn for sikkerhets skyld.. 7074075[/snapback] Kjipern å høre... PSU'en ser tilsynelatende OK ut, funker greit også, men tør selvsagt ikke bruke den til noe! Hvordan gjorde du det med hensyn til returer og drit.. Krevde du at leverandøren av PSU sendte deg penger slik at du kunne kjøpe nytt skjermkort? Eller sendte du PSU til leverandøren og fikk ny derfra, og skjermkortet der du hadde kjøpt det? Jeg har fortsatt garanti på produktene ser du Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Har du stappet i atx kontakten? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Ja det tror jeg er mest sannsynlig. Hadde akkurat samme problem i sommer, da hadde PSUen gått, og den tok med seg skjermkortet i samme slengen sånn for sikkerhets skyld.. 7074075[/snapback] Kjipern å høre... PSU'en ser tilsynelatende OK ut, funker greit også, men tør selvsagt ikke bruke den til noe! Hvordan gjorde du det med hensyn til returer og drit.. Krevde du at leverandøren av PSU sendte deg penger slik at du kunne kjøpe nytt skjermkort? Eller sendte du PSU til leverandøren og fikk ny derfra, og skjermkortet der du hadde kjøpt det? Jeg har fortsatt garanti på produktene ser du 7074102[/snapback] Først av alt burde du jo prøve en annen PSU for å sjekke da.. Jeg sendte tilbake PSUen til Microplex og fikk ny. Skjermkortet var såpass gammelt at jeg ikke gadd å gjøre noe med det.. Hadde planer om å kjøpe nytt uansett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå