Goscinny Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei! Jeg har lenge hatt problemer med å få startet PC-en. Det har egentlig vart i en måned (har vært modding på kabinettet også, da). Jeg har to IDE-harddisker, en CD-rom og en floppy. Etter å ikke ha fått til å koble til noen av dem, dro jeg ut en IDE-kabel, og kabelen til Floppyen, slik at det var en IDE-kabel igjen. Ytterst på den var en harddisk, satt til master. Den hadde jeg installert XP på gjennom en annen maskin. Likevel vil ikke biosen på ASUS-hovedkortet finne harddisken. C er først i bootefrekvensen. Hva er galt? Goscinny Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei igjen. Har du forsøkt ulike jumperinnstillinger og cable select? Hva med ny BIOS? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Har prøvd å sette som CS og MAster. Har tenkt på ny bios, men har aldri gjort det før ... Vanskelig? _Gammel_ PC; finner jeg forstsatt bios på nett? Goscinny Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har funnet BIOS til 10 år gamle pcer, så det er nok ikke noe problem. Legg ny BIOS på en bootcd eller bootdiskett. Og så bare kjører du programmet som følger med. Resten går av seg selv. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Vil helst droppe å installere biosen på nytt, inntil videre iallfall. Dersom det skulle gå galt, er det litt kjipt ... Andre forslag jeg kan prøve først? Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå