Gå til innhold

C-Media AC97 Audio Device, trenger driver!*LØST*

Anbefalte innlegg

Vel, etter mye mas (les: MYE mass) har jeg endelig funnet ut hvilket lydkort jeg har. Det er integrert i hovedkortet mitt og heter :

C-Media AC97 Audio Device

Men! Jeg finner ikke en driver som funker. Den ene ville ikke åpnes og den andre kunne ikke instaleres osv. Kan noen av dere guru'er hjelpe meg?

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, da var den lastet ned og instalert og (trommehvirvel) :

Den funker IKKE :realmad::wallbash:

Jeg springer snart på veggen i sinne!

Har sikkert prøvd ørten forskjellige drivere nå og ingen av dem virker!

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar

Det er det som er problemet.. Jeg vet ikke. Jeg har nå avinstalert og instalert på ny selve lydenheten, men det kommer bare opp en feilmelding som sier:

C-Media AC97 Audio Device

Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar

Bare hyggelig. :)

Ettersom det ser ut som driveren er en .exe fil er det helt sikkert en automatisk installasjon. Du bare starter exe-fila så pakker den ut selv og installerer på riktig plass.

Regner med at det er et eget kontrollpanel for oppsett av lyd som blir installert, slik at du kan sette de forskjellige parametrene der etter installasjonen.

Lenke til kommentar

Fader vår i motsatt himmel retning!

Jeg har sjekket alt, og denne nye SiS 7012 Audio Driver virker helst som den skal, men jeg har fremdeles ingen lyd og for en feil melding i Media player! :wallbash:

Og når jeg prøver å spille av systemlyder, står det at lydkortet er i bruk! Jamen selvfølgelig er det i bruk! Argh! Går snart ut av mitt gode sinn :realmad:

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...