g@bb@ Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Vel, etter mye mas (les: MYE mass) har jeg endelig funnet ut hvilket lydkort jeg har. Det er integrert i hovedkortet mitt og heter : C-Media AC97 Audio Device Men! Jeg finner ikke en driver som funker. Den ene ville ikke åpnes og den andre kunne ikke instaleres osv. Kan noen av dere guru'er hjelpe meg? Endret 15. oktober 2006 av g@bb@ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 http://www.softwarepatch.com/utilities/cmedia-9738.html ?? Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Skal jeg bare laste den ned, og instalere den ved å finne en .exe fil i mappen, eller må jeg gjøre noe annet? Er litt grønn på akkurat dette nivået Endret 14. oktober 2006 av g@bb@ Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) vel, da var den lastet ned og instalert og (trommehvirvel) : Den funker IKKE Jeg springer snart på veggen i sinne! Har sikkert prøvd ørten forskjellige drivere nå og ingen av dem virker! Endret 14. oktober 2006 av g@bb@ Lenke til kommentar
persistent Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hvilket hovedkort er det du har ? Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Det er det som er problemet.. Jeg vet ikke. Jeg har nå avinstalert og instalert på ny selve lydenheten, men det kommer bare opp en feilmelding som sier: C-Media AC97 Audio Device Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10) Endret 14. oktober 2006 av g@bb@ Lenke til kommentar
persistent Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Du kan forsøke å laste ned Everest fra Lavalys; http://www.lavalys.com/ Enten Corporate eller Ultimate versjonen, du får 30-dagers gratis evaluering. Dette programmet burde kunne fortelle deg nøyaktig hvilket hovedkort du har, mye lettere å feilsøke da. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Holder på å laste ned nå. Søkte litt rundt, og fant ud at dette var et svært velkjent problem Lenke til kommentar
persistent Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Ok, kom tilbake når du har funnet ut hvilket kort det er, så må det vel gå an å finne ut hva som må til... Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Vel, her er det jeg kom frem til. Kan en av dere hjelpe litt? Gigabyte G4-8SIML v2 Endret 14. oktober 2006 av g@bb@ Lenke til kommentar
persistent Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det hjalp ja. Her er linken til hjemmesida du trenger; http://www.gigabyte.com.tw/Products/Mother...?ProductID=1741 Som du vil se nederst på siden så er lydkortet av type Sigmatel - der har du problemet ditt... Link til drivere øverst til høyre på siden. Lykke til. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Tusen uendelig takk! Men skal heg bare laste ned driveren, og finne en .exe fil og instalere, eller må jeg inn i kontrolpanel og styre å stelle litt?? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Bare hyggelig. Ettersom det ser ut som driveren er en .exe fil er det helt sikkert en automatisk installasjon. Du bare starter exe-fila så pakker den ut selv og installerer på riktig plass. Regner med at det er et eget kontrollpanel for oppsett av lyd som blir installert, slik at du kan sette de forskjellige parametrene der etter installasjonen. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Fader vår i motsatt himmel retning! Jeg har sjekket alt, og denne nye SiS 7012 Audio Driver virker helst som den skal, men jeg har fremdeles ingen lyd og for en feil melding i Media player! Og når jeg prøver å spille av systemlyder, står det at lydkortet er i bruk! Jamen selvfølgelig er det i bruk! Argh! Går snart ut av mitt gode sinn Endret 15. oktober 2006 av g@bb@ Lenke til kommentar
persistent Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) På grensa til tragisk dette.... Det eneste jeg fant nå var denne; http://www.softwarepatch.com/utilities/sis7012.html Virker som det er en nyere versjon av SIS 7012 driveren. Kanskje verdt et forsøk... Endret 15. oktober 2006 av persistent Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Vel, har sittet her i over 3 timer, så hvis noen foreslår å ta frem en bonga tromme, og tenne et lys, samt messe til en rar sang, så hadde jeg prøvd det... Laster ned, og prøver den nå Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Vel, DEN VIRKET!! Endelig har jeg lyd! En eller annen tulling hadde koblet feil baki pc'en, i tilleg til driveren og alt det der tullet! ENDELIG! *Kysse-på-persistent-sine-inlegg* Endret 15. oktober 2006 av g@bb@ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå