Mompen Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei ja Lurte på en ting, når jeg bremser ned rister rattet litt, er ikke slik hvis jeg bremser hardt, er det pga ABS`en eller er det ubalanse i bremsesystemet? Evt slitte bremseskiver? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Ikke pga ABS, trolig kast i skivene. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Bortimot 100 % sikkert at det er kast i skivene! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Først ville jeg jeg sjekket bremseskivene. Skulle ikke det hjelpe å bytte disse så sjekk forstillinga for slitene foringer osv. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Takker for svar, ender vel med at jeg tar den med på verkstedet for en litt nøyere sjekk av bremsesystemet. Vil jo ikke at noe skal bli ødelagt Lenke til kommentar
Eplejus Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Takker for svar, ender vel med at jeg tar den med på verkstedet for en litt nøyere sjekk av bremsesystemet. Vil jo ikke at noe skal bli ødelagt 7073397[/snapback] Litt kast i skiver er da intet problem, har det tilogmed på min 200SX som kun har gått 59000km. Og det er heller ingen vits i å betale en fjomp av en mekaniker tusenvis av kroner for noe man så lett kan gjøre sjølv Min første skrujobb noensinne på en bil var nettopp å bytte skiver og klosser, tok ikke mer enn et par timer, og lærerikt er det også. Her er en artikkel om hvordan bytte både skiver og klosser sjølv: http://maxpower.no/page/451 Det bremseluftings kitet der selger de noe tilsvarende av på Biltema Nye skiver og klosser får man for ca 1500-2000 kr pr aksel. Og husk å kjøp ny bremseveske... Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 sjekk caster vinkelen. når du bremser blir nesten all vekten lagt på fram-hjulene, og hvis caster er nærmere nøytral eller nøtral, vil edmperne slite med å ta opp kreftene ved nedbremsning og all vibrasjoner osv vil gå gjennom dekk/styring/torsjonstaver osv. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Ristingen forsterkes på din type bil da de har problemer med slark og myke kasterstag foringer. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Du bør sjekke overflaten på bremseskivene. Har hatt samme problem og da skyltes det at det var et svært krater i den ene skiven. ( trolig p.g.a. rust og lite bruk i en periode ) Endret 29. november 2006 av Harkonnen Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hei ja Lurte på en ting, når jeg bremser ned rister rattet litt, er ikke slik hvis jeg bremser hardt, er det pga ABS`en eller er det ubalanse i bremsesystemet? Evt slitte bremseskiver? 7071795[/snapback] Det kan være calliper'ne som ikke sentrerer seg riktig på skivene eller skivene kan være skjeve. Uansett så kan ikke mykt understell gi vibrasjoner- d er det bare skivene som kan gi! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå